Friday, August 30, 2019

ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ


ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ

ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;

(Απάντηση σε σχόλιο της κ. Ελένης Λωρίτου)

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η Αποτείχιση, κυρία Λωρίτου, είναι αναμφίβολα δυνητική. 

Η προσφυγή, όμως, στο Σχίσμα είναι απολύτως αποτρεπτική από τους Ιερούς Κανόνες. 

Η μεν Αποτείχιση είναι ευλογημένη και οφείλουμε να επαινούμε όσους καταφεύγουν σε αυτήν. 

Το Σχίσμα, όμως, είναι βεβαία οδός απωλείας.

Αναφερθήκατε στην εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία και ισχυριστήκατε ανακριβώς ότι δεν την καταδίκασα. 

Η αλήθεια, κυρία Λωρίτου, είναι ότι την καταδίκασα κατ' επανάληψη.

Έχω γράψει, όχι απλά δεκάδες, αλλά εκατοντάδες, άρθρα με τα οποία παρακαλούσα θερμά τον Παναγιώτατο να μην εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας χωρίς την σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας της Ρωσσίας, επειδή -σε εναντία περίπτωση- κινδυνεύει θανάσιμα η ενότητα της Εκκλησίας.

Κυρία Λωρίτου! Γιατί με συκοφαντείτε τόσο αδίστακτα;

Με ρωτάτε αν η δημιουργία Ρωσσικής Εξαρχίας στην Ελλάδα είναι Σχίσμα.

Ασφαλέστατα και είναι κυρία Λωρίτου.

Εκπλήττομαι ειλικρινά για την ερώτηση.

Προσπαθείτε να δικαιολογήσετε το Σχίσμα και την εισπήδηση που θα κάνει το Πατριαρχείο της Ρωσσίας στην Ελλάδα με την ύπαρξη Παπικών "Επισκόπων" στην Ελλάδα και Ορθόδοξων Επισκόπων στην Ρώμη.

Για όνομα του Θεού! 

Είναι δυνατόν να κάνετε αυτό τον παραλληλισμό;

Η ύπαρξη Παπικών “επισκόπων” σε ορθόδοξες χώρες είναι αποτέλεσμα της νομοθεσίας, που αφορά την ελευθερία της θρησκείας όπως την νομολογεί το Σύνταγμα. 

Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά εκκλησιαστική αναγνώριση.

Εκτός και αν υιοθετεί κάποιος την κακοδοξία των "αδελφών Εκκλησιών”, όπως ακριβώς κάνουν οι Οικουμενιστές.

Το ερώτημα δεν είναι αν οι Παπικές Δικαιοδοσίες στις Ορθόδοξες χώρες είναι εισπήδηση στα κανονικά τους όρια. 

Ασφαλέστατα και είναι και μάλιστα από αιρετικούς που δεν έχουν καν ιερωσύνη.

Αυτό που σας ερώτησα κατ’ επανάληψη -και επιμελώς αποφεύγετε να δώσετε απάντηση- είναι κατά πόσον οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση Αποτειχισμένοι θα έχουν Εκκλησιαστική κοινωνία με την Ρωσσική Σχισματική Εξαρχία που θα δημιουργηθεί στην πατρίδα μας, αν τελικά η Εκκλησία της Ελλάδας αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Γιατί δεν μας δίνετε μια απλή και έντιμη απάντηση σε αυτό το πολύ συγκεκριμένο ερώτημα κυρία Λωρίτου;

Δεν αντιλαμβάνεστε ότι, όσο περισσότερο παίζετε κρυφτούλι, προδίδετε ότι σκοπό έχετε να βαπτίσετε την Σχισματική Ρωσσική Εξαρχία ως ορθόδοξη για να δώσετε στον εαυτό σας την δυνατότητα να αποσχιστείτε από την Εκκλησία της Ελλάδος με απώτερο στόχο να έχετε εκκλησιαστική κοινωνία με την Οικουμενιστική Εκκλησία της Ρωσσίας;

Μα και το Φανάρι είναι οικουμενιστικό, θα αντιτείνετε.

You are preaching to the converted, κυρία Λωρίτου. 

Οι 11 περίπου χιλιάδες αναρτήσεις του ιστολογίου μου εναντίον του Οικουμενισμού, του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προσωπικά και των άλλων Οικουμενιστών μαρτυρούν αδιάψευστα ότι ελέγχω -με ιδιαίτερη δριμύτητα- τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.

Αλλά αυτό, άραγε, σημαίνει ότι πρέπει να επικροτήσω τα οικουμενιστικά έκτροπα των Μοσχοβιτών, που -σε ορισμένες περιπτώσεις- υπερβαίνουν τις οικουμενιστικές ασχημίες των Φαναριωτών;

Θα επαναλάβω το ερώτημα, κυρία Λωρίτου, και θα αναμένω απλή και έντιμη ερώτηση στην απλή και έντιμη ερώτηση που σας υποβάλλω.

Αν το Πατριαρχείο της Ρωσσίας δημιουργήσει Εξαρχία στην Ελλάδα, ως απάντηση στην αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση θα παραμείνουν, -όπως σήμερα- Αποτειχισμένοι ή θα προσχωρήσουν στο Σχίσμα που θα δημιουργήσει η Οικουμενιστική Εκκλησία της Ρωσσίας στην Ελλάδα;

Μπορείτε, κυρία Λωρίτου, στο απλό αυτό και έντιμο ερώτημα, να δώσετε απλή και έντιμη απάντηση; 

Ή μήπως θα συνεχίσετε να παίζετε κρυφτούλι του τύπου (η Ρωσσική Εξαρχία δεν θα είναι αντικανονική, ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι ενωμένος με τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα συνεχίσει να κινείται μέσα τα πλαίσια των Ιερών Κανόνων, ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα κάνει το καθήκον του κτλ., κτλ., κτλ.);

Κυρία Λωρίτου! Θα προσχωρήσει ή δεν θα προσχωρήσει τελικά στους Οικουμενιστές και Σχισματικούς Ρώσσους ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι περί αυτόν Αποτειχισμένοι;

13 comments:

  1. Με όλο τον σεβασμό, έχω κι εγώ μία ερώτηση για εσάς κε Τελεβαντο. Αν η κατάσταση εξελιχθεί όπως προβλέπετε (εισπηδηση της Μόσχας στην Ελλάδα) τότε θα είναι σχισματικη μόνο η Ρωσική Εξαρχία στην Ελλάδα ή και το Πατριαρχείο Μόσχας με όλες τις μητροπόλεις του; Αν υποθέσουμε λάβω απολυτήριο από τον μητροπολίτη μου και μετακομίσω στην Ρωσία και γίνω δεκτός από το Πατριαρχείο Μόσχας, θα είμαι τότε σχισματικος; Αν πάλι επιστρέψω στην Αμερική και γίνω δεκτός από την ROCOR θα είμαι σχισματικος ; Αναμένω την απάντησή σας.

    ReplyDelete
  2. δεν υπαρχει διαφορα αναμεσα στη α)δημιουργια σχισματος εντος των κολπων της ιδιας εκκλησιας με την β) μετακινηση λαϊκων σε αλλη ορθοδοξη διοικητικη δικαιοδοσια?? ητοι= δεν μας "αναπαυει" ο επισκοπος και παμε σε αλλον επισκοπο, αυτο δεν κανουν κατ΄επαναληψη οι παπαδες? επειδη εχω αγνοια σχετικα , θα ηθελα μια εγκυρη απαντηση

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν κατανοώ γιατί συγχύζετε την εισπήδηση με την μετάθεση ενός ιερέα από την μια Μητρόπολη στην άλλη.

      Είναι εντελώς άσχετα μεταξύ τους θέματα.

      Delete
  3. Κυριε Τελεβαντο, για το τι εγινε και τι γινεται με την αναγνωριση της Αυτοκεφαλιας της νεας Ουκρανικης Εκκλησιας καλυτερα διαβαστε τις πληροφοριες που δημοσιευθηκαν στην Καθημερινη της 28/9 και το σημερινο κυριο αρθρο της εφημεριδος Εστια. Απο οτι φαινεται οι πολιτικες εφημεριδες ειναι καλυτερα πληροφορημενες απο πολλες Εκκλησιαστικες ιστοσελιδες,που μαλλον δημιουργουν συγχυση με καποια γραφομενα τους. Οσον αφορα το τι θα πραξει ο Πατερας Θεοδωρος σε υποθετικα ακομη σεναρια μαλλον δεν ειναι ορθο να ζηταται απαντησεις και μαλιστα και απο την Κυρια Λωριτου που δηλωνει οτι εκφραζει μονο τον εαυτο της. Θα δουμε Κυριε Τελεβαντο, οτι επιτρεψει Ο Θεος θα γινει, αλλωστε τοσα χρονια παιζουμε ολοι με την φωτια και τωρα μας ενοχλει το τσουρουφλισμα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τα ερωτήματα εξυπαρχής ήταν για τον π. Θεόδωρο Ζήση, ο οποίος όμως δεν τα απαντά.

      Η κυρία Λωρίτου οικεία βουλήσει παρενέβη στην συζήτηση και καλά έκανε.

      Το θέμα πρέπει να συζητηθεί τώρα και όχι όταν γίνει Σχίσμα και μετά οπότε η ανατροπή του θα γίνει -κατ' άνθρωπον- εντελώς αδύνατη.

      Η μ. μητέρα μου μου έλεγε μια ιστορία ότι μία μητέρα έδινε ξύλο της κόρης της όταν πήγαινε με την στάμνα στην βρύση για νερό.

      Όταν την ρωτούσε η κόρη της για ποιο λόγο τη δίνει ξύλο απαντούσε: Τι να σου δώσω ξυλο αν σπάσεις την στάμνα; Τώρα σου δίνω ξύλο για να προσέχεις να μη σπάσει.

      Delete
  4. Μια διορθωση στο προηγουμενο σχολιο μου: στο φυλλο της Καθημερινης της 28/8 , κατα λαθος εγγραψα με το κινητο,εαν θυμαμαι καλα, 28/9. Ευχαριστω

    ReplyDelete
  5. Μάταια  κ.  Τελεβάντο  μου  θέτετε  το  ερώτημα  για  το  τί  θα  κάνει  ο  π.  Θεόδωρος,   διότι  δεν  μέ  έχει  ορίσει  εκπρόσωπό  του  .  Όσα  μέχρι  στιγμής  είπα  είναι  προσωπικές  μου  απόψεις  και  εκτιμήσεις  .  Ευελπιστώ  όμως  οτι  θα  πράξει  το  καθήκον  του  σεβόμενος  τους  ιερούς  θεσμούς  της  εκκλησίας  ,  όπως  μέχρι  στιγμής  έχει  πράξει  ο  ίδιος  και  οι  περί  αυτόν  πατέρες  . 



    Μήν  περιμένετε  κ.  Τελεβάντο  νά  συμφωνήσουμε  στο  ποιός  είναι  ο   σχισματικός  .  Παραδέχτηκε  ποτέ  κάποιος  αιρετικός  ή  σχισματικός  οτι  είναι  τέτοιος  ;  Φαντάζομαι  όμως  οτι  σχισματικός  είναι  αυτός  που  η  οικουνενική  εκκλησία  τον  έχει  απορρίψει  και  αρχίζει  νά  ζητιανεύει  εδώ  και  εκεί  μία  αναγνώριση  . Μέχρι  στιγμής  τον  αναγνώρισαν  20  απο  τους  80  της  ελληνικής  εκκλησίας  ,  ενδεχομένως --  αν  και  αμφισβητείται-- και  12  της  ΔΙΣ.  Βλέπετε  την  πιθανότητα  νά   περάσει  το  θέμα  μέ  12  ψήφους  ;  Μέχρι  στιγμής  όμως  δεν  είδαμε  μία  ξεκάθαρη  ανακοίνωση  ακόμα  και  αυτών  των  12  .  Μας  είπαν  μόνο  αόριστα  , οτι  το  οικουμενικό  πατριαρχείο  έχει  την  δυνατότητα  νά  χορηγεί  αυτοκεφαλίες  ,  λές  και  κάποιος  το  αμφισβήτησε  .  Ως  πρός  τα  υπόλοιπα  " ας  ρωτήσουμε  τον  πατριάρχη  "   !!!!



     Σχισματικός  και  ταραξίας  επίσης  είναι  αυτός  ,  που  όπως  και  εσείς  έχετε  γράψει  και  δεν  το  αμφισβητώ  ,  κάνει  εισπήδηση   σε  ξένη  δικαιοδοσία  και  προκαλεί  , ως  εικός,  αναστάτωση  και  ντόμινο  αντιδράσεων  .  Επίσης  είναι  σχισματικός  αυτός  που  κοινωνεί  εκκλησιαστικώς  μέ  αχειροτόνητους  ,  που  δεν  έχουν  αποκατασταθεί  στην  κανονικότητα  ,  όπως  προβλέπουν  οι  Ιεροί  Κανόνες  .  Αυτό  που  μας  είπε  ο  Ναυπάκτου  ,  νά  πάμε  νά  ρωτήσουμε  τον  πατριάρχη  ,  του  το  επιστρέφουμε  .  Ας  πάει  και  εκείνος  νά  ρωτήσει  το  Αγιο  Πνεύμα ,   μήπως  κάποια  ακτίνα  ακτίστου  φωτός  τον  φωτίσει  νά  μήν  λέει  τέτοια  φαιδρά  .  Το  Αγιο  Πνεύμα  δια  των  αγίων  Πατέρων  απεφάνθη  :  Ο  κοινωνών  ακοινωνήτω  ακοινώνητος  έστω  !  Εκεί  που  μας  χρώσταγαν  (  κάποιες  διευκρινίσεις  για  τα    πηδήματά  τους  μέ  οποιαδήποτε  πρόθεση  η  λέξη  : εισ- παρα - υπερ- ....κ.τ.λ.)  μας  κλέψαν  και  τον  γάιδαρο  !  Ήρθαν  τα  άγρια  νά  διώξουν  τα  ήμερα  !  Ήρθαν  οι  αχειροτόνητοι  νά  μας  αποκαλέσουν  σχισματικούς  ! 





    Βεβαίως  κ.  Τελεβάντο  πολεμούμε  την  αίρεση  του  οικουμενισμού  οποθενδήποτε  προερχόμενη  και  δεν  την  υποβαθμίζουμε  .  Όμως  δεν  χρησιμοποιούμε  την  αίρεση   ως  αντιπερισπασμό  για  το  σχίσμα  .  Οι  υποστηρικτές  του  Φαναρίου  δεν  μας  δίνουν  καμμία  απάντηση  στά  επίμαχα  θέματα  και  ως  αντιπερισπασμό  χρησιμοποιούν  τον  οικουμενισμό  της  Μόσχας  ,  λές  και  το  Φανάρι  πάει  πίσω  .  Οι  παραβιάσεις  της  Κανονικότητος  και  το  σχίσμα  επιτείνουν  την  αίρεση  και  δεν  την  πολεμούν  ,  αντίθετα  γίνονται  εργαλείο  επιβολής  της  αιρέσεως  . 



    Μού  κάνουν  εντύπωση  κ.  Τελεβάντο  οι  υπερβάσεις  σας  .  Πως  πηδάμε  τόσες  αντικανονικότητες   που  είναι  γεγονότα  τετελεσμένα  και  φθάνετε στην  αντικανονικότητα  της  εισπήδησης  της   Ρωσικής  εξαρχίας  ,  που  είναι  υποθετική  ;  Ακόμα  όμως  και  ως  υπόθεση  δεν  το  καταλαβαίνω  γιατί  η  Ρωσική  εξαρχία  νά  είναι  αντικανονική  αφού  θα  έχει  συντελεσθεί  το  σχίσμα  .  Οι  δικοί  μας  του  παλαιού  ημερολογίου  ζητάνε  κάποια  αναγνώριση  απο  εμάς  για  νά   δημιουργήσουν  δικαιοδοσία  σε  κάθε  πόλη  ;  Τί  αναγνώριση  νά  περιμένουν  οι  εκκλησίες  ,  όταν  βρίσκονται  σε  σχίσμα  ! 





     



    ReplyDelete


  6. Δεν  ξέρω  άν σας  έδωσα  κάποια  απάντηση  στις  δικαιολογημένες  αγωνίες  σας  .  Τα  συμπεράσματα   εξ  όσων   είπα   είναι  δικά  σας  .  Επαναλαμβάνω  οτι  εκφράζω  τον  εαυτόν  μου  και  κανένα  άλλον  .  Μόνο  θέλω  νά  προσθέσω  πάλι  ως  δική  μου  εκτίμηση  ,  οτι  δεν  υπάρχει  λόγος  νά  μετακινηθούμε  ρούπι  απο  εδώ  που  είμαστε  .  Ούτε  νά  αναγνωρίσουμε  ,  ούτε  νά  μήν  αναγνωρίσουμε  ,  ούτε  νά  φύγουμε  ,  ούτε   νά  έρθουμε  .  Για  εμάς  δεν  άλλαξε  κάτι  απο  τα  μέχρι  νύν  δεδομένα  μέ  την  Ρωσική  εκκλησία  .  Ο  Κύριλλος  και  ο  Βολοκολάμσκ  συνεχίζουν  νά  είναι  οικουμενιστές  ,  μέ  τη  Ρωσική  εκκλησία  συνεχίζουμε  νά  έχουμε  εκκλησιαστική  κοινωνία  ,  νά  αγαπούμε  τον  Ρωσικό  λαό  και  τους  αγίους  της  και  νά  θέλουμε  νά  τους  συμπαρασταθούμε  ως  αδελφούς  ορθοδόξους  σέ  μία  κατάφωρη  αδικία  που  έχουν  υποστεί  :  Νά  παραμερίζεται  η  Κανονική  εκκλησία  και  νά  κοινωνούνται  οι  ακοινώνητοι  ,  που  οι  φήμες  λένε  οτι  εκτός  των  άλλων  είναι  και  ουνίτες  ή  στην  καλύτερη  περίπτωση  απλά  δεν  είναι  τίποτα  !  Δεν  ακολουθούμε  τον  επαρχιωτισμό  του  Φαναρίου  που  έχει  παύσει  νά  σκέπτεται  οικουμενικά  .  Αν  ο  Βαρθολομαίος  έχει  πείσμα  ,  γιατί  το  πατριαρχείο  Μόσχας  σαμποτάρισε  την  ψευδοσύνοδό  του  ,  άς  πιεί  ξύδι  .  Μέ  πείσματα  και  αντιδραστικές  κινήσεις  τάχα  μου  επειδή  το  πατριαρχείο  Μόσχας  είναι  οικουμενιστικό  ,  ενώ  του  Φαναρίου  δεν  είναι  ,  τα  εκκλησιαστικά  θέματα  δεν  λύνονται  .  Οι  αντιδράσεις  παπισμός  - Λουθηρανιμός  ,  μεταρρύθμιση  -  αντιμεταρρύθμιση  ,  ο  Χριστός  είναι  μόνο   Θεός  -  ο  Χριστός  είναι  μόνο  άνθρωπος  ,  εικονολατρεία  -  εικονομαχία  δημιούργησαν  μεγαλύτερη  πλάνη  απο  αυτή  που  πήγαιναν  νά  διορθώσουν  . 

    ReplyDelete
  7. Κυριε Τελεβαντο, εδω το μειζον θεμα ειναι οτι λογω του Ουκρανικου κινδυνευει να γινει ανω κατω η Παγκοσμια Ορθοδοξια, το θεμα τι θα κανει ο Πατερας Θεοδωρος ειναι ελασσον μπροστα στο μειζον. Προσωπικα πιστευω οτι θα σκεφτει παρα πολυ την οποιαδηποτε περαιτερω κινηση του. Η ηλικια του και οι γνωσεις του ειναι μια εγγυηση για μια συνετη σταση. Εαν χρειασθει να γινει εντονωτερη απο οτι σημερα, ισως αυτο τελικα να συμφερει την Εκκλησια Της Ελλαδος.

    ReplyDelete
  8. Μεγάλες προσωπικότητες... Χéστηκε η φοράδα στ'αλώνι

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νομίζω ότι μπορούμε να λέμε κάποια πράγματα με κάποια κοσμιότητα.

      Ασφαλώς και είναι μεγάλη προσωπικότητα ο π. Θεόδωρος Ζήσης.

      Είναι ο σπουδαιότερος εν ζωή Πατρολόγος.

      Delete
    2. Μηδένα προ του τέλους μακάριζε. Και ο Ιούδας ήταν ο αγαπημένος μαθητής του Χριστού.

      Delete
  9. Υπομονή άχρι καιρού κύριε Παναγιώτη....

    ReplyDelete