Wednesday, August 28, 2019

ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του ΠαναγιώτηΤελεβάντου
=====

Ομολογώ ότι δεν απεκόμισα καθαρή εικόνα των όσων συνέβησαν στην ΔΙΣ για το Ουκρανικό όταν διάβασα το σχετικό ρεπορτάζ στην “Ρομφαία”. 

Ευτυχώς 
1.) η Φαίη, με το άρθρο της που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση,  
2.) σχετικό άρθρο στο ιστολόγιο “Νυχθημερόν”, 
3.) το σχόλιο του κ. Λυκούργου Νάνη, αλλά και 
4.) σχολιογράφοι του ιστολογίου μας στην σχετική ανάρτηση, 
μας βοήθησαν να ξεκαθαρίσουμε τι έγινε στην ΔΙΣ.

Μάθαμε, λοιπόν, ότι η ΔΙΣ αποφάσισε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε δικαίωμα να εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία. 

Τα διαδικαστικά του τρόπου με τον οποίο η Εκκλησία της Ελλάδος θα προχωρήσει στην αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ανέλαβε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατόπιν εξουσιοδότησης όλων των μελών της ΔΙΣ πλην ίσως του Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ. 

Δεν έγινε γνωστό αν ο Σεβ. Κυθήρων αρνήθηκε να εξουσιοδοτήσει τον Αρχιεπίσκοπο. 

Το σίγουρο είναι ότι ο Σεβασμιώτατος, με σχετική παρέμβασή του, συνηγόρησε σθεναρά εναντίον της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας από την Εκκλησία της Ελλάδος και ήταν ο μόνος που τήρησε αυτή την στάση.

Η πληροφορία αυτή είναι πολυ σημαντική επειδή η παρούσα σύνθεση της ΔΙΣ αποτελείται -κατά το πλείστον- από παραδοσιακούς και αντιοικουμενιστές Ιεράρχες.

Αν οι παραδοσιακοί Ιεράρχες Μεσογαίας, Ακαρνανίας, Πατρών, Γρεβενών κτλ. αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, ποιοί Ιεράρχες θα αρνηθούν να αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, αν συζητηθεί το θέμα τον Οκτώβριο στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Επομένως είναι πλέον ή βεβαιο ότι, αν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποφασίσει να παραπέμψει το θέμα στην Ουκρανία, για να μην πάρει μόνος του την ευθύνη της απόφασης, τότε η συντριπτική πλειοψηφία της Ιεραρχίας θα του ανάψει το πράσινο φως.

Κάθε νοήμων άνθρωπος αντιλαμβάνεται ότι τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, επειδή -όπως όλοι ξέρουμε- η πολιτική και εκκλησιαστική ηγεσία της Ρωσσίας δεν χωρατεύει.

Μακάρι ο Χριστός να διαφυλάξει το πιο πολύτιμο: Την ενότητα της Εκκλησίας Του.

16 comments:

  1. Πού είδατε κ. Τελεβάντο το ξεκαθάρισμα ; Θολά και αντιφατικά πράγματα έγιναν . Μέ ένα κουκούλωμα μέ συνοπτικές διαδικασίες το θέμα δεν πρόκειται νά λυθεί εντός της Ελλαδικής εκκλησίας , που ασφαλώς δεν είναι μόνον οι επίσκοποι και μάλιστα 13 εξ αυτών . Δημοσίευσαν κάποια ανακοίνωση που νά δίνει σαφή αιτιολόγηση της απόφασής των μέ καθαρή εκκλησιαστική γλώσσα και όχι διπλωματική ; Μία διπλωματία και μόνον διακρίνουμε . Ποιός αμφισβήτησε το δικαίωμα του πατριαρχείου νά δώσει αυτοκεφαλία ; Ανανδρα κρύβονται πίσω απο το γράμμα μιάς διπλωματικής γλώσσας , αλλά ουσιαστικά προωθούν την παράνομο και αντικανονική αυτοκεφαλία .

    Ευτυχώς που ήδη ανάμεσα στους 13 της ΔΙΣ βρέθηκε ένας Μάρκος Ευγενικός , που άλλωστε αναμέναμε . Αντιοικουμενιστής ο Μεσογαίας ; Μέ ποιό τρόπο ; Απο πού ως πού νά του δώσουμε ένα τέτοιο παράσημο ; Τα μέχρι τώρα ποσοστά, ένας Μάρκος Ευγενικός ανάμεσα σε 13 πόντιους πιλάτους , δεν σας δίνει κανένα δικαίωμα θριάμβου . Είτε πάει το θέμα στην ολομέλεια του Οκτωβρίου , είτε όχι έχει πολύ μικρή σημασία . Τέτοιες αστειότητες δεν έχουν καμμία δεσμευτική αξία για την συνείδηση της εκκλησίας .

    Δεν υπέγραψε ο Κυθήρων Σεραφείμ ! Αν δεν υπογράψει και ο έτερος Σεραφείμ , ο Πειραιώς λέγω , ουδέν εποιήσαμε !

    Σεβαστοί πατέρες κρατείστε καλά τους όρκους που δώσατε ! Μήν απογοητεύσετε το λογικό ποίμνιο της εκκλησίας . Είμαστε μαζί σας ! Θα σας συντροφεύουν οι προσευχές μας και οι ευλογίες των αγίων . Μήν συμβάλετε στην νοθεία του καθαρού σώματος του Χριστού , της νύμφης εκκλησίας . Όλοι μπορεί νά κουβαλάμε τις προσωπικές μας αμαρτίες . Όμως η εκκλησία είναι άσπιλος ! Θυμηθείτε τά λόγια των προγόνων μας , όταν προχωρούσαν στο μαρτύριο : είναι γλυκύτερος ο θάνατος απο μία ζωή άτιμασμένη . Θεωρείστε τις τιμές και τα αξιώματα σκύβαλα . Αναδειχθείτε πραγματικοί ποιμένες ! Είναι σίγουρο οτι θα δεχθείτε πιέσεις , απειλές και φοβέρες ! Μήν πτοείστε ! Δοξάστε την εκκλησία και ο Κύριος του ουρανού και της γής θα σας μνησθεί εν τη βασιλεία του ! Το μαρτύριο συνειδήσεως ή αίματος μας δίνει ένα εισιτήριο για τον Παράδεισο .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σκιαμαχείτε με ανύπαρκτους εχθρούς κυρία Λωρίτου.

      Έκανα μια απλή διαπίστωση ότι η ΔΙΣ ενέκρινε ομόφωνα πλήν του Σεβ. Κυθήρων την απόφαση και σεις γράφετε ότι θριαμβολογώ.

      Δυστυχώς έχετε ειλημμένη απόφαση -όπως φάνηκε σαφώς από σχόλιά σας σε προηγούμενη ανάρτηση, να προχωρήσετε σε Σχίσμα προφασιζόμενη προφάσεις εν αμαρτίαις ότι η δημιουργία Ρωσσικής Εξαρχίας στην Ελλάδα δεν είναι εισπήδηση.

      Θα επανέλθω -συν Θεώ- σύντομα επί του θέματος.

      Επί του παρόντος περιορίζομαι να σας θυμίσω ότι ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την δημιουργία Σχίσματος, όπως μας διαβεβαίωσε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

      Delete
    2. Τόν εαυτό μου και μόνον εξέφρασα και την συνείδησή μου . Τίποτα περισσότερο . Δεν είμαι εκπρόσωπος τύπου κανενός . Θα επανέλθω....

      Delete
    3. Αναμένουμε, κ. Λωρίτου, απάντηση στο αν ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι υπόλοιποι Αποτειχισμένοι θα παραμείνουν Αποτειχισμένοι, που είναι βεβαίως επαινετόν και θεάρεστον και απολύτως σύμφωνο με τους Ιερούς Κανόνες ή αν θα προχωρήσουν σε Σχίσμα, που είναι ότι πιο αντικανονικό, πιο αντιεκκλησιαστικό και πιο ψυχώλεθρο.

      Delete
    4. Σε ποιόν απευθύνεστε κ. Τελεβάντο ; Γνωρίζετε νά είμαι εκπρόσωπος κάποιου . Αυτό που θέλετε νά εκμαιεύσετε και παρα ποίου , ρωτείστε το στον ίδιον , ο οποίος έχει δημόσια παρουσία στον εκκλησιαστικό χώρο , έχει γνώση και λόγο . Εγώ εξέφρασα την συνείδησή μου οτι θα είμαστε μαζί μέ τους πατέρες που σέβονται την εκκλησία , τους ιερούς θεσμούς , τους αγίους που κράτησαν την πίστη ανόθευτη . Είμαστε μέ τον Μεγάλο Βασίλειο , μέ τον Μάξιμο τον ομολογητή , μέ τον Γρηγόριο Παλαμά , μέ τον Μάρκο Ευγενικό . Δεν μας φοβίζουν οι θυσίες και η περιθωριοποίηση της μοναξιάς . Γνωρίζετε η εκκλησία νά μετριέται ποσοτικά . Όμως έστω και ποσοτική νά ήταν για μετρήστε καλά τα νούμερα της οικουμενικής εκκλησίας . Το Φανάρι απο μόνο του εγκλωβίζεται στον επαρχιωτισμό του και χάνει τον οιμενικό του ρόλο .

      Delete
    5. Εξυπαρχής η θερμή έκκληση ήταν προς τον π. Θεόδωρο Ζήση και σε όλους τους Αποτειχισμένους σεβαστούς Πατέρες και αγαπητούς αδελφούς κυρία Λωρίτου.

      Εσείς θεωρήσατε σκόπιμο να απαντήσετε το ερώτημα και πολύ καλά πράξατε.

      Ασφαλώς ο π. Θεόδωρος Ζήσης έχει θεολογική επάρκεια και δημόσιο λόγο.

      Γι' αυτό ακριβώς του υπέβαλα - όπως και των υπόλοιπων Αποτειχισμένων- δημόσια μια απλή και έντιμη ερώτηση την οποία επαναλαμβάνω, για μια ακόμη φορά, και ελπίζω ότι επιτέλους θα πάρουμε μια απλή και έντιμη απάντηση:

      Αν τελικά η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας η Εκκλησία της Ρωσσίας θα ενεργήσει άμεσα αποφασιστικά και θα διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος.

      Σ' αυτή την περίπτωση οι Αποτειχισμένοι, που είναι μέλη της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος, τι θα πράξουν αν η Εκκλησία της Ρωσσίας θα κάνει εισπήδηση και δημιουργήσει Εξαρχία στην Ελλάδα;

      Θα γίνουν Σχισματικοί και θα συνταχθούν με τους Ρώσσους που τους αφόρισαν ή θα παραμείνουν Αποτειχισμένοι και δεν θα έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τους Οικουμενιστές Ρώσσους -όπως δεν έχουν και με τους Οικουμενιστές Φαναριώτες και με τους Οικουμενιστές Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος- που θα κάνουν εισπήδηση και Σχίσμα στην Εκκλησία της Ελλάδας όπως εκαναν ήδη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Τουρκία και αλλαχού;

      Μπορείτε, κυρία Λωρίτου, εσείς ή ο π. Θεόδωρος Ζήσης ή ο π. Σεραφείμ Ζήσης ή οποιοσδήποτε άλλος Αποτειχισμένος να μας καταστήσετε κοινωνούς των προθέσεων σας, αφού είναι θέμα που προκαλεί σεισμό στην συνείδησή μας;

      Ή μήπως θα συνεχίσετε να παίζετε κρυφτούλι και να αποφεύγετε επιμελώς να μη μας αποκαλύπτετε ευθέως τις προθέσεις σας;

      Το θέμα είναι απλούστατο: Αν μεν προτίθεστε να συνταχθείτε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο με τους Ρώσσους όταν κάνουν με την μια μορφή ή με την άλλη εισπήδηση στην Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχετε παρά να μας το πείτε σαφώς και εντίμως.

      Αν από την άλλη ΔΕΝ προτίθεστε να γίνετε Σχισματικοί και θα παραμείνετε στην Εκκλησία ως Αποτειχισμένοι και πάλιν σας παρακαλώ να μας δώσετε σαφή και συγκεκριμένη απάντηση για να χαρούμε χαράν μεγάλην.

      Ζητώ πολλά άραγε;

      Delete
    6. Δεν  είναι πολλά αυτά  που  ζητάτε  κ.  Τελεβάντο  ,  όταν  αφορούν  την  ενότητα  της  εκκλησίας  σε  οικουμενικό  επίπεδο  απλά   δεν  τίθενται  τα  ερωτήματα   σωστά  .  Γιατί  δεν  θέσατε   αυτά  τα  ερωτήματα  για  τις  αυθαίρετες  πράξεις  του  Βαρθολομαίου  ,  που  δημιούργησαν  τό  όλο  ντόμινο  και  την  κατρακύλα  ;   Η  ενότητα  της  εκκλησίας  δεν  στηρίζεται  σέ  έναν  ανταγωνισμό   κοσμικής  ισχύος  ,  ποιός  θα  υπερισχύσει  σε  ποιόν  ,  αλλά  σε  αρχές  δικαίου  , Κανονικότητος  ,  ακόμα  και  απλής  ανθρώπινης  δικαιοσύνης  και  λογικής  .  Δεν  χρειάζεται  νά  είναι  κανείς  γνώστης  των  Ιερών  Κανόνων  για  νά  αντιληφθεί  το  πλήθος  των  αντικανονικών  πράξεων  που  έκανε  ο  Βαρθολομαίος  .  Το  λέει  και  ο  λαός  . Φωνάζει  ο  κλέφτης  για  νά  φοβηθεί  ο  νοικοκύρης  .   Αυτό  το  εξέφρασαν  αυτομάτως  πλήθος  ανθρώπων  λαικών  , κληρικών  ,  εντύπων  ,  ιστολογίων  ,  προκαθημένων   αυτοκεφάλων  εκκλησιών  κ.τ.λ. Η  εκκλησία  της  Ελλάδος  είναι  η  πρώτη  που  προδίδει  τα  ΙεροΚανονικά  θεμέλια  της  εκκλησίας  .  Αφήνουμε  τα  ΙεροΚανονικά  θεμέλια  της  εκκλησίας  για  το  χατήρι  ενός  ξεκούτη  ;  Μέ  δώδεκα  ψήφους  δεν  παίρνεται  μία  τέτοια  απόφαση  τέτοιου  βεληνεκούς  .  Η  προχειρότητά  τους  προδίδει  την  πρόθεσή  τους  το  θέμα  νά  το  κουκουλώσουν  .  Μέ  τίποτα  δεν  κουκουλώνεται  τό  θέμα  κάτω  απο  το  χαλί  .  Οι  αχειροτόνητοι  της  Ουκρανίας  δεν  θα  βγάλουν  εμάς  σχισματικούς  !  Ούτε  ο  Ιερόθεος  δεν  μας  εξήγησε  μέ  ποιό  τρόπο  ο  οικουμενικός  βάφτισε  την  μπεκάτσα  για  κρεμμύδι  ,  τους  αχειροτόνητους  για  διαδόχους  των  Αποστόλων  .  Μή  θέτετε  κανένα  δίλημμα  περί  οικουμενισμού  .  Δηλαδή  το  Φανάρι  δεν  είναι  οικουμενιστικό  ?    Ασφαλώς  δίνουμε  πολύ  μεγάλη  σημασία  στην  αίρεση  του  οικουμενισμού  και  παντοιοτρόπως  την  πολεμούμε  οποθενδήποτε  προερχόμενη  . Όμως  δεν  την  χρησιμοποιούμε  ως  αντιπερισπασμό  για  τα  άλλα  μείζονα  θέματα  .  Το  σχίσμα  δεν  είναι  κάτι  μικρότερο  απο  την   αίρεση  .  Για  νά  θεραπευτεί  η  αίρεση  πρέπει  νά  υπάρχει  εκκλησία  .  Γι  αυτό  οι  δυνάμεις  του  σκότους  προσπαθούν  νά  διασπάσουν  την  εκκλησία  ,  για  νά  την  αποδυναμώσουν  . 



      Όσο  δυσοίωνες  είναι  οι  προβλέψεις  για  την  εκκλησία  της  Ελλάδος  ,  οικουμενικά  ο  Βαρθολομαίος  ωθεί  το  οικουμενικό  πατριαρχείο  σε  έναν  επαρχιωτισμό  . 



      Για  τα  ερωτήματά  σας  τί  θα  πράξει  ο  π.  Θεόδωρος  ,  είμαι  σίγουρη  οτι  θα  κινηθεί  όπως  μέχρι  σήμερα  μέ  τις  αρχές  του  δικαίου  και  της  Κανονικότητος  . 



      Δεν  μου  απαντήσατε  όμως  στο  ερώτημά  μου  .  Αν  τελικά  χωρίσουν τα  τσανάκια  τους  τα  δύο  πατριαρχεία  , υπο  ποία  έννοια  αποτελεί  εισπήδηση  η  δημιουργία  εξαρχείας  ;  Στή  Ρώμη  δεν  υπάρχει  ορθόδοξη  αρχιεπισκοπή  ,  ομοίως  και  παπικές  εκκλησίες  στην  Ελλάδα  ;  Εδώ  ο  Βαρθολομαίος  έκανε  εισπήδηση  στην  Ουκρανία  υφισταμένης  της  κανονικής  εκκλησίας  και  αυτό  τό  κατάπιατε  .



      Τέλος  σας  ενδιαφέρει  νά  μάθετε  τελικά άν   προσχωρήσουν  οι  αποτειχισμένοι  στην  εκκλησία  της  Ρωσίας  ,  άν  θα  συνεχίσουν  νά  είναι  αποτειχισμένοι  .  Και  εσας  τι  σας  ενδιαφέρει  ;  Είναι  καθαρά  ένα  δικό  τους  θέμα  καθ' ότι  ο  15ος  Κανόνας  είναι  δυνητικός  .  Κάποιοι  έκαναν  κάποτε  την  ίδια  ερώτηση  στον  Αυγουστίνο  Φλωρίνης  ,για  νά  λάβουν  την  γνωστή  απάντηση  .  Ας  κοιτάξη  λοιπόν  ο  καθείς  την  συνείδησή  του  και  αυτά  που  καταπίνουν  .  Τα  υπόλοιπα  είναι  πειρασμός  εξ  ευωνύμων  . 

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Η Αποτείχιση, κυρία Λωρίτου, είναι αναμφίβολα δυνητική.

      Η προσφυγή, όμως, στο Σχίσμα είναι απολύτως αποτρεπτική από τους Ιερούς Κανόνες.

      Η μεν Αποτείχιση είναι ευλογημένη και οφείλουμε να επαινούμε όσους καταφεύγουν σε αυτήν.

      Το Σχίσμα, όμως, είναι βεβαία οδός απωλείας.

      Αναφερθήκατε στην εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία και ισχυριστήκατε ανακριβώς ότι δεν την καταδίκασα.

      Κατ' επανάληψη μάλιστα.

      Έχω γράψει, όχι απλά δεκάδες, αλλά εκατοντάδες άρθρα με τα οποία παρακαλούσα θερμά τον Παναγιώτατο να μην εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας χωρίς την σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας της Ρωσσίας, επειδή σε εναντία περίπτωση κινδυνεύει θανάσιμα η ενότητα της Εκκλησίας.

      Κυρία Λωρίτου! Γιατί με συκοφαντείτε τόσο αδίστακτα;

      Με ρωτάτε αν η δημιουργία Ρωσσικής Εξαρχίας στην Ελλάδα είναι Σχίσμα.

      Ασφαλέστατα και είναι κυρία Λωρίτου.

      Εκπλήττομαι ειλικρινά για την ερώτηση.

      Προσπαθείτε να δικαιολογήσετε το Σχίσμα και την εισπήδηση που θα κάνει το Πατριαρχείο της Ρωσσίας στην Ελλάδα με την ύπαρξη Παπικών "Επισκόπων" στην Ελλάδα και Ορθόδοξων Επισκόπων στην Ρώμη.

      Για όνομα του Θεού!

      Είναι δυνατόν να κάνετε αυτό τον παραλληλισμό;

      Η ύπαρξη Παπικών “επισκόπων” σε ορθόδοξες χώρες είναι αποτέλεσμα της νομοθεσίας για την ελευθερία της θρησκείας όπως την νομολογεί το Σύνταγμα.

      Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά εκκλησιαστική αναγνώριση.

      Εκτός και αν υιοθετεί κάποιος την κακοδοξία των "αδελφών Εκκλησιών”, όπως ακριβώς κάνουν οι Οικουμενιστές.

      Το ερώτημα δεν είναι αν οι Παπικές Δικαιοδοσίες στις Ορθόδοξες χώρες είναι εισπήδηση στα κανονικά τους όρια.

      Ασφαλέστατα και είναι και μάλιστα από αιρετικούς που δεν έχουν καν ιερωσύνη.

      Αυτό που σας ερώτησα κατ’ επανάληψη -και επιμελώς αποφεύγετε να δώσετε απάντηση- είναι κατά πόσον οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση Αποτειχισμένοι θα έχουν Εκκλησιαστική κοινωνία με την Σχισματική Εξαρχία που θα δημιουργηθεί στην πατρίδα μας, αν η Εκκλησία της Ελλάδας αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

      Γιατί δεν μας δίνετε μια απλή και έντιμη απάντηση σε αυτό το πολύ συγκεκριμένο ερώτημα κυρία Λωρίτου;

      Δεν αντιλαμβάνεστε ότι, όσο περισσότερο παίζετε κρυφτούλι, προδίδετε ότι σκοπό έχετε να βαπτίσετε την Σχισματική Ρωσσική Εξαρχία ως ορθόδοξη για να δώσετε στον εαυτό σας την δυνατότητα να αποκοπείτε από την Εκκλησία της Ελλάδος για να έχετε εκκλησιαστική κοινωνία με την Οικουμενιστική Εκκλησία της Ρωσσίας;

      Μα και το Φανάρι είναι οικουμενιστικό, θα αντιτείνετε.

      You are preaching to the converted, κυρία Λωρίτου.

      Οι χιλιάδες των αναρτήσεων του ιστολογίου μου εναντίον του Οικουμενισμού, του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προσωπικά και των άλλων Οικουμενιστών Φαναριωτών μαρτυρούν ότι ελέγχω με ιδιαίτερη αποφασιστικότητα τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.

      Αλλά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επικροτήσω τα οικουμενιστικά έκτροπα των Μοσχοβιτών;

      Θα επαναλάβω το ερώτημα, κυρία Λωρίτου, και θα αναμένω απλή και έντιμη ερώτηση στην απλή και έντιμη ερώτηση που σας υποβάλλω.

      Αν το Πατριαρχείο της Ρωσσίας δημιουργήσει Εξαρχία στην Ελλάδα, ως απάντηση στην αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση θα παραμείνουν, -όπως σήμερα- Αποτειχισμένοι ή θα προσχωρήσουν στο Σχίσμα που θα δημιουργήσει η Οικουμενιστική Εκκλησία της Ρωσσίας στην Ελλάδα;

      Μπορείτε, κυρία Λωρίτου, στο απλό αυτό και έντιμο ερώτημα να δώσετε απλή και έντιμη απάντηση;

      Ή μήπως θα συνεχίσετε να παίζετε κρυφτούλι του τύπου (η Ρωσσική Εξαρχία δεν θα είναι αντικανονική, ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι ενωμένος με τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα συνεχίσει να κινείται μέσα τα πλαίσια των Ιερών Κανόνων, κτλ., κτλ., κτλ.);

      Κυρία Λωρίτου! Θα προσχωρήσει ή δεν θα προσχωρήσει τελικά στους Οικουμενιστές και Σχισματικούς Ρώσσους ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι περί αυτόν Αποτειχισμένοι;

      Delete
    9. Κ. Τελεβάντο  μέ  κάθε  ταπείνωση  σας  ρωτώ  για  νά  μάθω  .  Πριν  την  δημιουργία  Ρωσικής  εξαρχίας  στην  Ελλάδα  ,  άν  και  όταν  γίνει  ,  προηγείται  το  τετελεσμένο  σχίσμα  . Υποθετικά  παντα  μιλάμε  .  Συνεπώς  πώς  η  δημιοργία  εξαρχίας  είναι  εισπήδηση  εφ'  όσον  οι  δύο  εκκλησίες  βρίσκονται  σε  καθεστώς  σχίσματος  ;  Εκτός  και  άν  σε  περίπτωση  σχίσματος  δεν  ονομάζεται  "εξαρχία "  . Σας  ζητώ  νά  μέ  διορθώσετε  .



      Εφ' όσον  κ.  Τελεβάντο  καταδικάσατε  την  εισπήδηση  του  Βαρθολομαίου  στην  εκκλησία  της  Ουκρανίας  --και  ομολογουμένως  τό  κάνατε  --  όλα  τα  άλλα  ερωτήματά  σας  περισσεύουν  .  Όλα τα  υπόλοιπα  είναι  συνέπεια  των  αντικανονικών πράξεων  του  Βαρθολομαίου  που  δημιούργησαν  ένα ντόμινο  .  Δεν  διαφωνούμε  λοιπόν  οτι  η  πηγή  του  κακού  είναι  αυτή  .  Ο κ.  Βαρθολομαίος  δεν  μπορεί  νά  περάσει  στην  εκκλησία  γκέμια  ! 





      Δεν  μπορώ  νά  απαντήσω  στο  ερώτημά  σας  τι  θα  πράξει  ο  π.  Θείδωρος  .  Δεν  είμαι  η  αρμόδια  νά  το  κάνω  .  Δεν  είμαι  εκπρόσωπός  του  .  Φαντάζομαι  και  ευελπιστώ  απλά  οτι  θα  κάνει  το  καθήκον  του  . 

      Delete
    10. Από τις απαντήσεις και τα σχόλιά σας είναι σαφές, κυρία Λωρίτου, ότι αν η Ρωσσία δημιουργήσει Σχισματική Εξαρχία στην Ελλάδα οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση θα έχουν μαζί της εκκλησιαστική κοινωνία, τουτέστιν θα καταστούν Σχισματικοί.

      Είναι, επίσης, σαφές ότι για να δικαιολογήσουν το Σχίσμα που έχουν στα σκαριά θα επικαλεστούν δύο λόγους.

      1.) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έκανε το Σχίσμα επειδή έδωσε Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

      2.) Η Εκκλησία της Ελλάδος αφού αναγνώρισε τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας κατέστη Σχισματική και άρα δεν θα απομακρυνθούν οι Αποτειχισμένοι απο την Εκκλησία αλλά θα προσχωρήσουν στην κανονική Εκκλησία της Ρωσσίας.

      Αν τελικά εξελιχθούν έτσι τα πράγματα παρακαλούμε τον Θεό γονατιστοί να φωτίσει τον π. Θεόδωρο και τους άλλους Αποτειχισμένους να μη χάσουν τους αγώνες και τις θυσίες τους και να μην αμαυρώσουν την Ιστορία τους.

      Επειδή όμως δεν έχω προσευχή παρακαλώ θερμά όσους ευαρεστούν τον Κύριο να προσεύχονται διακαώς για να μην καταστούν Σχισματικοί οι πατέρες και οι αδελφοί μας που μέχρι τώρα αγωνίζονται με πολές θυσίες τον καλό αγώνα της πίστεως.

      Delete
  2. Κύριε Τελεβαντε, συμφωνώ απολύτως και λογικό να μπερδευτειτε με το ρεπορτάζ (;;;) του ρομφαία (αυτός ήταν ο σκοπός κάποιον ρώσικων φερεφωνων εξάλλου). Το ανακοινωθέν όμως ελπίζω να το διαβάσατε, είναι απόλυτο, σαφέστατο και δεν επιδέχεται ουδεμιας παρερμηνείας...

    ReplyDelete
  3. Μα και αν ακομη ελθει το Ουκρανικο στην Συνοδο της Ιεραρχιας τον Οκτωβριο θα εισαχθει απο τον κ. Ιερωνυμο με τη μορφη που θα το εισαγαγει εκεινος. Το πιθανοτερο ειναι να μην συζητηθει εγκριση η μη της Αυτοκεφαλιας της νεας Εκκλησιας,αλλα η αποδοχη του μερους της αποφασης της ΔΙΣ που εξουσιοδοτει τον Αρχιεπισκοπο ουσιαστικα για τα τυπικα της αναγνωρισης. Το θεμα ως προς την ουσια του κριθηκε χθες στην ΔΙΣ, ολα τα αλλα ειναι θεμα ολιγου χρονου, περισσοτερο για να "χωνευτουν" τα χθεσινα και να αποτραπουν πραγματικα , οχι μονο στα λογια, σημαντικες αντιδρασεις

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νομίζω ότι είναι η πιθανώτερη εξέλιξη του θέματος. Θα ζητηθεί από την Ιεραρχια να εγκρίνει την απόφαση της ΔΙΣ.

      Delete
  4. Μα κυριε Τελεβαντο εαν στην Ιεραρχια ζητηθει να εγκρινει την αποφαση της ΔΙΣ, τοτε εκ των πραγματων μπαινει στην ουσια της αναγνωρισης της Ουκρανικης Αυτοκεφαλιας. Προσωπικα θεωρω πιθανοτερο να ζητηθει απο την ΙΣΙ να επιβεβαιωσει απο την αποφαση της ΔΙΣ το μερος εκεινο που δεχεται τα προνομια του Προκαθημενου για τις περαιτερω τυπικες κινησεις της Αναγνωρισης

    ReplyDelete
  5. Όποιος εξακολουθεί να ομιλεί περί "εισπηδησης" του οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία ή είναι έμμισθο παπαγαλάκι της Μόσχας ή είναι κλινικά ηλίθιος .-

    ReplyDelete