ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ
Β΄
Του π. Φώτιου Βεζύνια
=====
Το θέμα ήταν «Σημαινόμενα για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Όχι τυχαία η χρήση της λέξης «Σημαινόμενα». Βέβαια «επισήμως» την μετέφρασαν «Τα υπέρ και τα κατά, πριν και μετά..»… Μόνη της η λέξη θα μπορούσε να αποτελέσει το περιεχόμενο ενός ολοκλήρου σεμιναρίου. Θα το πούμε πιο απλά «Σημαινόμενα» είναι αυτά τα οποία εννοούνται, και εκφράζονται με τη χρήση της εννοίας «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο».
Θα περιμέναμε λοιπόν να διαβάσουμε, υπό ποίους πραγματικούς όρους πραγματοποιήθηκε, τι πράγματι οριοθέτησε, τι πράγματι θεσμοθέτησε, ποια αλήθεια εφανέρωσε, τέλος πάντων σε τι η «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος» είναι ακόλουθη των Αγίων και Μεγάλων Συνόδων της Ορθοδοξίας. Τίποτε από αυτά δεν περιλαμβάνει η εισήγηση. Λυπηρό αλλά πραγματικότητα. Αντ’ αυτού έχουμε εμπρός μας ένα κείμενο πολιτικο-κοινωνικο-εθνικολογικής διάστασης στο μεγαλύτερο μέρος του. Πουθενά η ακολουθία των Πατέρων πλην ελαχίστων σημείων εξ’ υποχρεώσεως. Πουθενά η αναφορά στην αυθεντικότητα της Ορθοδόξου Πίστεως. «Έσω των οδόντων» η παρουσία των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων. Πουθενά η Εκκλησία. Και αν όντως δεν υπάρχουν όλα αυτά στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο τότε γιατί τους ενοχλεί ο αγαπητικός μας έλεγχος; Αν πάλι υπάρχουν, γιατί δεν τα αναπτύσσουν να τα διαβάσουμε και εμείς οι «περι-λυπούμενοι» για να χαρούμε; Πικρή αλήθεια οι διαπιστώσεις αυτές.

Αναφέρει λοιπόν η εισήγηση: «..ὁ ἀείμνηστος Γέρων Μητροπολίτης Ἐφέσου Χρυσόστομος Κωνσταντινίδης, σέ μία ὁμιλία του μέ θέμα: «Τά σημεῖα τά ἑνοῦντα καί διαιροῦντα τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν», ἐπισήμανε ὅτι τά χρόνια βαρίδια τῆς ἀποξένωσης τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας θά πρέπει να ἀντιμετωπιστοῦν ἀπό μία Πανορθόδοξη Σύνοδο, ἄποψη ἡ ὁποία ἄφηνε ἀρκετά περιθώρια αἰσιοδοξίας γιά τή συγκεκριμένη χρονική περίοδο.»

(Συνεχίζεται)
ΠΗΓΗ:
salpismazois.blogspot.gr/2017/09/blog-post_99.html
No comments:
Post a Comment