ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΛΟΥΔΑΚΙΚΟ ΚΡΥΠΤΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Λέγει η κυρία Λωρίτου:
Μήπως πρέπει αντί για "Βαρθολομισμό" ως αίρεση να μιλάμε για "Βολουδακισμό" ως κρυπτοοικουμενισμό; Πολλά τά αποκυήματα ενός νού σκοτισμένου από την οίηση! Δε μας ενδιαφέρουν, σεβαστέ πάτερ, οι περιαυτολογίες περί της θητείας σας κοντά σε αγίους γεροντάδες. Ε! και λοιπόν; Αυτό δεν σας έκανε πιό ταπεινό και πιό σοφό.
Το δικό μας σχόλιο.

2.) Mας ενδιαφέρουν και μας παραενδιαφέρουν οι περιαυτολογίες του σεβαστού π. Βασιλείου, κυρία Λωρίτου, επειδή ο π. Βολουδάκης διαστρέφει συνειδητά τη διδασκαλία των Αγίων που επικαλείται και τους παρουσιάζει ως ομοφρονές του, ενώ έργω, λόγω και συγγραφαίς οι πιο πάνω Άγιοι Γέροντες αποστασιοποιούνται από τις επιλογές του σεβαστού π. Βασιλείου. Γι’ αυτό η αναφορά του στους Αγίους Γέροντες που επικαλείται δεν του προσδίδει καμία τιμή. Απλά του προσθέτει σοβαρό όνειδος και κρίμα στην ψυχή του επειδή διαστρέφει τη διδασκαλία Αγίων ανδρών και εισάγει ετεροδιδασκαλίες στην Εκκλησία.

Θεωρεί ο π. Βολουδάκης ότι τοποθετεί τα πράγματα "στην ιστορική και θεολογική τους βάση" προβάλλοντάς τα σε στιγμές του εκκλησιαστικού βίου που ουδόλως μπορούν λόγω της εξαιρέτου ιδιαιτερότητός των να αποτελέσουν σημεία αναφοράς και να χρησιμεύσουν ως ιστορικό πλαίσιο για να κατανοήσουμε την εποχή μας. Αναφέρεται, ο σεβαστός πατήρ, κατά πρώτον στη διαμάχη του Μεγάλου Φωτίου με τον επίσης άγιο της Εκκλησίας πατριάρχη Ιγνάτιο, μία σύγκρουση που η συνείδηση της Εκκλησίας έχει συγχωρήσει -γιατί έτσι αυτή θέλει- μία περίπτωση που η συνείδηση της Εκκλησίας έχει καταχωρήσει στο ντουλαπάκι της με την ετικέτα: "οι άγιοι αγίασαν παρά ταύτα καί όχι διά ταύτα”. "Δηλαδή αυτές οι στιγμές δεν αντιπροσωπεύουν ούτε τα ίδια τα υποκείμενα ως πρόσωπα πόσο μάλλον την Εκκλησία! Η Εκκλησία θέλησε να χαριστεί στους πρωταγωνιστές. Αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει τύπο για την ζωή της. Τα έκτακτα γεγονότα που οδήγησαν στην σύγκληση της ΑΒ΄ Συνόδου δεν παρασύρουν τις αποφάσεις της σε καμμία σχετικότητα και δεν μειώνουν την αξία του 15ου Κανόνος, ο οποίος διέπεται από την γενική αρχή, ότι δηλαδή οι Ιεροί Κανόνες εκφράζουν το εκκλησιαστικό βίωμα. Η ομολογία της πίστεως ενάντια στις αιρέσεις και ο έπαινος προς αυτήν προυπήρχαν της Α/Β Συνόδου και δεν έπαυσαν να υπάρχουν και μετά από αυτήν.
Το δικό μας σχόλιο:

Λέγει η κυρία Λωρίτου:

Δηλαδή, σεβαστέ πάτερ, δεν βρήκατε άλλες στιγμές από την εκκλησιαστική ιστορία για να τις θέσετε σε αναλογία με την εποχή μας και ανασύρατε την περίπτωση του Μεγάλου Φωτίου; Και αφού θελήσατε να αναφερθείτε σε αυτόν, γιατί δεν αναφερθήκατε στους αγώνες του εναντίον της αιρέσεως; Και αφού θελήσατε να αναφερθείτε στον π. Επιφάνιο γιατί αναφερθήκατε στον διάλογό του με έναν του παλαιού ημερολογίου; Σε τι αυτά τα παραδείγματα μπορούν να χρησιμεύσουν ως "ιστορικό καί θεολογικό πλαίσιο" για την εποχή μας;
Αυτά τα παραδείγματα αποτελούν πλαίσιο μόνο για την ένδειά σας, σεβαστέ πάτερ, και πολύ λυπούμεθα γι’ αυτό.
Το δικό μας σχόλιο:

Λέγει η κυρία Λωρίτου:
Δυστυχώς η πλάνη σας δεν μπορεί να ακουμπήσει πουθενά σε κανένα "ιστορικό και θεολογικό πλαίσιο" και δεν θα βρείτε κανένα έρεισμα στην εκκλησιαστική ιστορία και στη θεολογία γι’ αυτό καταφεύγετε στην υποβολή υποσυνείδητων συνειρμών, που δεν αντέχουν στο φως της αλήθειας.
Το δικό μας σχόλιο:

Πραγματικά διερωτώμαι! Τι ψυχή θα παραδώσει ο σεβαστός π. Βασίλειος; Πολλή προσευχή, πατέρες και αδελφοί μου, μην τον φάει -Θεός φυλάξοι- η κόλαση.
Νά διευκρινίσουμε κ. Τελεβάντο για τους αναγνώστες ,οτι αναφερόμαστε στό πρωτοσέλιδο άρθρο του π. Βολουδάκη στον Ορθόδοξο Τύπο " Βαρθολομισμός και ο 15ος Κανόνας της Α/Β συνόδου "
ReplyDeleteΟ σεβαστός π.Βολουδάκης δέν χτυπά πρόσωπα -- δηλαδή τον π.Θεόδωρο Ζήση και τους σύν αυτώ αποτειχισθέντας πατέρες --αλλά προχωρά παραπέρα και προσβάλλει τα ΙεροΚανονικά των ερείσματα δηλαδή προσβάλλει το κύρος του 15ου Κανόνος καί της συνόδου που τον παρήγαγε Μήπως θέλει νά ανατρέψει καί τον ΙεροΚανονικό κώδικα της εκκλησίας καί νά εισαγάγει κάποιον άλλον ; Μεγάλη η φιλοδοξία σας σεβαστέ πάτερ ! Μόνο αφήστε σέ αυτό το αγώνισμά σας τον π.Επιφάνιο ήσυχο --όπως σας συνιστά ο κ. Τελεβάντος -- για νά έχετε ολόκληρη την δόξα του φιλοδόξου εγχειρήματος δική σας ! Νά λείπει απο τον π.Επιφάνιο αυτή η δόξα που η καλωσύνη σας του αποτίει !
Πώ πώ πώ... κανείς δεν δυνάται να αναχαιτίσει την κατρακύλα του Ρασπούτιν εκ των Πευκακίων;
ReplyDelete