Sunday, September 6, 2015

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΓΙΑ THN ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ‘’ΟΤΙ Η ΣΥΖΥΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙOΤΗΤΑ’’



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΓΙΑ THN ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ‘’ΟΤΙ Η ΣΥΖΥΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙOΤΗΤΑ’’

(Σε ποια Πατερική βάση στηρίζεται τούτο;  Αποτελεί στρέβλωση και της διδασκαλίας της Εκκλησίας μας για την επουράνιο βασιλεία;)

Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Το κείμενο τούτο, του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, από το οποίο είναι παρμένη η απαράδεκτη θέση, τιτλοφορείται «Γάμος και οικογένεια» και  μπορεί να τo δει κανείς στο διαδύκτιο στις ιστοσελίδες και στα ιστολόγια,  agiazoni.gr, ksipnistere.blogspot, zkortas.com κ.ά. 

Επίσης την θέση αυτή τη βρίσκομε και σε αναδημοσίευση από το περιοδικό «Πεμπτουσία», στο ιστολόγιο pigizois.net, σε συνέντευξη με τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, σε άλλο φυσικά κείμενο, που τιτλοφορείται «ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ».   Στη συνέντευξη τούτη αναφέρεται και πάλι ξεκάθαρα ότι «η συζυγία δεν διαλύεται εδώ αλλά θα συνεχιστεί στην αιωνιότητα». 

Η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα;  Ποιός Άγιος της Εκκλησίας μας είχε πει ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα;»  Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα;   Σε ποια Πατερική βάση στηρίζεται τούτο; 

Το μέγα του γάμου μυστήριο εις σωτηρία οδηγεί. Στην ’Ακολουθία επί μνήστροις ήτοι αρραβώνος’’ ο ιερεύς εύχεται «Υπέρ του παρασχεθήναι αυτοίς, πάντα τα προς σωτηρίαν αιτήματα».  Ο σωτηριώδης σκοπός του γάμου αφορά την παρούσα και όχι τη μέλλουσα. 

Περιπίπτοντας ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός σε τούτη τη στρεβλή θέση για το γάμο, σίγουρα δημιουργεί λανθασμένη  άποψη και για τη βασιλεία των ουρανών. 

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν πρόκειται περί λεκτικού λάθους.  Αυτό πίστευε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός και αυτό ανέφερε.  Εξάλλου δεν το ανέφερε μόνο σε μια ομιλία του.  Δηλαδή υπάρχει κανείς που αμφιβάλλει ότι αυτό πίστευε για τη συζυγία;  Δηλαδή για να χρησιμοποιήσουμε απλούστερο συλλογισμό, ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός ανέφερε ότι η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα και εννοούσε ότι δεν συνεχίζεται;

2 comments:

  1. Μία, ὅμως, ἀπὸ τὶς τελευταῖες εὐχὲς τοῦ Μυστηρίου [ἡ εὐχὴ τῆς «λύσεως (ἐπάρ- σεως) τῶν στεφάνων»], ἀποκαλύπτει τὴν ἀλή- θεια ὅτι ὁ Γάμος ἀποτελεῖ μία πραγματικότητα ποὺ δὲν περιορίζεται στὰ ἐγκό-σμια, ἀλλὰ προεκτείνεται στὴν αἰωνιότητα. Τὸ αἴτημα τῆς συγκεκρι- μένης εὐχῆς εἶναι ἀποκαλυ- πτικό τῆς αἰώνιας προ- οπτικῆς τῆς συζυγίας: «Ἀνάλαβε τοὺς στεφά- νους αὐτῶν ἐν τῇ βασι- λείᾳ σου, ἀσπίλους καὶ ἀμώμους καὶ ἀνεπι- βουλεύτους διατηρῶν αὐτοὺς εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων» (πάρε τὰ στεφάνια τους στὴ βασι- λεία σου γιὰ νὰ τὰ διατηρήσεις καθαρὰ καὶ ἀμόλυντα στοὺς ἀτέλειωτους αἰῶνες). Ἡ ἀναφορὰ στὴν ἰσχὺ τοῦ Γάμου «ἐν τῇ βασιλείᾳ» εἶναι μᾶλλον μοναδικὴ μεταξὺ τῶν εὐχῶν τῆς Ἀκολουθίας. Ὡς μοναδικό, μὲ τὸ προκείμενο, συναφὲς αἴτημα θὰ μποροῦσε νὰ θεω-ρηθεῖ τὸ περὶ «παροχῆς», ἀπὸ τὸ Θεὸ πρὸς τοὺς νυμφευομένους, τοῦ «ἀφθάρτου στεφά- νου τῆς δόξας», ὅπως διατυπώνεται στὴν εὐχὴ «Ὁ Θεὸς ὁ ἄχραντος καὶ πάσης κτίσεως δημι-ουργὸς...» (εὐλογία μελλονύμφων πρὶν ἀπὸ τὴν «ἅρμοση» τῶν χειρῶν). Διαπιστώνουμε, μάλιστα, ὅτι καὶ τὸ τελευταῖο αὐτὸ αἴτημα ἐσχατολογικῆς χροιᾶς σχετίζεται μὲ τὸ θέμα τῶν στεφάνων καὶ τὸν ἐσχατολο γικὸ συμβολισμό τους.

    ReplyDelete
  2. Ολα τα μυστηρια της Εκκλησίας μας είναι αιώνια και ισχύουν ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ αν ο ίδιος ο άνθρωπος δεν τα αρνηθεί.....

    Δεν εχουν διάρκεια ζωής και ημερομηνία ληξεως....
    Ξεκινούν να ισχύουν από το Χρίσμα και το Αγιο Βαπτισμα του Πιστού με το οποίο εισερχεται στο Πληρωμα της Εκκλησίας του Κυρίου και συνεχίζονται για πάντα....
    Εξάλλου ένα από αυτά η Θεία Ευχαριστία θα συνεχίσει να τελείται και στην Βασιλεία Του Θεού κατά τους Πατέρες.
    Μάλιστα πριν, κατά και μετά την κρίση ο πιστός προσφωνείται και θα προσφωνείται με το όνομα που έλαβε κι ευλογήθηκε σαν εν ζωή Χριστιανός είς τους αιώνας των αιώνων....

    ReplyDelete