Monday, September 17, 2012

ΕΙΜΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΦΥΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΚΚΟΥ;


ΕΙΜΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΦΥΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΚΚΟΥ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ανώνυμος σχολιογράφος, που υπογράφει το σχόλιο που μου έστειλε ως “Ανδρέας”, αναφέρει ότι είμαι ο μόνος που ασχολούμαι και σκανδαλίζομαι με το κόκκινο αντερί με το οποίο κυκλοφορεί και φωτογραφίζεται ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρος.

Δυστυχώς ο αγαπητός σχολιογράφος δεν είναι καλά πληροφορημένος.

Ο πρώτος που μου υπέδειξε το ατόπημα - στην παρουσία μάλιστα του νυν Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτου - ήταν ο νυν Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μαυροβουνίου Αρχιμανδρίτης Συμεών, ο οποίος μάλιστα είναι και ο πρώτος που μου υπενθύμισε ότι ο αείμνηστος Μακάριος - του οποίου τυγχάνει όπως και ο Αγιος Μόρφου φανατικος οπαδός - ουδέποτε φωτογραφιζόταν με κόκκινο αντερί. Φορούσε το μπλε αντερί που φορά σήμερα και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β΄. 

Αυτά τα εκκομικευμένα έθιμα τα εισήγαγε πρώτος ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσότομος Α΄ και τον ακολούθησαν ορισμένοι άλλοι κατά καιρούς, ενώ - δυστυχώς - ο Σεβασμιότατος Κύκκου συνεχίζει απτόητος την ίδια πρακτική παρά τη γενική απαρέσκεια για την εκκοσμίκευση και τον νεωτερισμό.

Γιατί έχει σημασία ο Αγιος Κύκκου να προσέξει το θέμα; 

Επειδή - όπως είναι τοις πάσιν γνωστό - το μοναστήρι του Κύκκου δεν φημίζεται για την προσήλωσή του στην παράδοση και ο Ηγούμενος της Μονής Σεβ. κ. Νικηφόρος πρέπει να δώσει πρώτος και καλύτερος το παράδειγμα της συμμόρφωσης προς την παράδοση.

No comments:

Post a Comment