Thursday, July 5, 2012

ΑΝΤΟΡΘΟΔΟΞΟΣ Ο ΟΡΟΣ "ΜΑΚΑΡΙΟΣ"


ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ - ΣΥΝ ΘΕΩ - ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΤΡΗΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΟΡΟ “ΜΑΚΑΡΙΟΣ” ΩΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ “BEATUS”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Πολλοί καλοί πατέρες και αδελφοί μου στέλλουν ηλεκτρονικά μηνύματα ή μου τηλεφωνούν και μου εκφράζουν έκπληξη επειδή δεν απάντησα ακόμη την θεολογικά διάτρητη και λογικά αστήρικτη προσπάθεια υιοθέτησης του όρου beatus από την Ορθοδοξία.

Διαβεβαιώ κάθε ενδιαφερομενο ότι είναι στις άμεσες προθέσεις μου να ασχοληθώ με το θέμα.

Σας γνωστοποιώ ότι έστειλα ήδη σχόλιο στο ιστολόγιο που θέλησε να υπερασπιστεί με διάτρητα θεολογικά επιχειρήματα τον όρο “μακάριος”.

Πλην όμως οι διαχειριστές του έκριναν - for obvious reasons όπως λένε οι Αμερικανοί - ότι δεν πρέπει να δημοσιευθεί.

Κατά βάθος δεν τους αδικώ.

Αφού αποφάσισαν ότι είναι προτιμότερο να στηρίξουν μια κακόδοξη θέση παρά να δώσουν εξηγήσεις για το ατόπημα δεν τους έμειναν και πολλά περιθώρια συζήτησης.

Να συνεχίσουν τη συζήτηση για να πουν τι; Οτι πρέπει να υιοθετηθεί ένας κακόδοξος όρος;

Θα αναλύσω λοιπόν το θέμα - συν Θεώ - λίαν συντόμως και θα αναφερθώ επίσης στον Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό, στις πλάνες που δίδασκε αναφορικά με τις σχέσεις του αντρογύνου και την πολυτεκνία τις οποίες δυστυχώς υιοθέτησαν και εφαρμόζουν κατά γράμμα, ως ποιμαντική πρακτική στο εξομολογητήριο, τόσον ο Σεβασμιότατος Λεμεσού όσον και οι Βατοπαιδινοί αλλά και οι δεκάδες - αν όχι εκατοντάδες - πνευματικοί που εξαρτούνται πνευματικά από αυτούς για πολλές δεκαετίες τώρα.

Θα αναφερθούμε επίσης - συν Θεώ - στην απροκάλυπτη Θεομπαιξία του χαμόγελου από την αιωνιότητα, η οποία σχολιάζεται ήκιστα κολακευτικά από τους Αγιορείτες πατέρες - και όχι μόνον - με εξαίρεση ορισμένους - θα δούμε ποιους και γιατί.

Είναι απαράδεκτο παραδοσιακοί κληρικοί να στηρίζουν αντιασκητικές θέσεις για τους εγγάμους τις οποίες όλως παραδόξως είναι πολύ πρόθυμοι να καταδικάζουν όταν τις εκφράζει ο π. Φιλόθεος Φάρος, ο π. Αυγουστίνος Διαμαντίδης, ο π. Κοφινάς, ο κ. Γιανναράς και οι ομοιδεάτες τους.

Τέλος πάντων! Ολοι έχουμε τους πειρασμούς μας.

Εξακολουθούμε να έχουμε αταλάντευτα την καλύτερη δυνατή γνώμη για τους περί τον π. Σαράντη πατέρες και αδελφούς, αλλά για κανένα λόγο δεν μπορούμε να στηρίξουμε την άποψη ότι η έννοια του “μακάριου” είναι ορθόδοξη και όχι βατικάνεια δοξασία, ούτε και μπορούμε να συμμεριστούμε την άποψη ότι ο Γέροντας Ιωσήφ, οι Βατοπαιδινοί, ο Αγιος Λεμεσού και τα πνευματικά τους τέκνα ακολουθούν κατά Θεό στάση στην ποιμαντική των σχέσεων των εγγάμων και της πολυτεκνίας.

No comments:

Post a Comment