ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΦΩΝΙΕΣ ΣΤΟ ΕΛΣΙΝΚΙ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ο καθεδρικός ναός των Ορθοδόξων στο Ελσίνκι της Φινλανδίας είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Το υπόγειό του είναι ναός αφιερωμένος στο νεομάρτυρα Αλέξανδρο, εφημέριο του ναού που μαρτύρησε στα χέρια των μπολσεβίκων στη Ρωσία.
Μια πρόσφατη ενέργεια του μητροπολίτου Ελσινκίου Αμβροσίου πυροδότησε σύγκρουση μεταξύ του Σεβασμιώτατου Ελσινκίου και του αρχιεπισκόπου Φινλανδίας Λεόντος. Ο Σεβασμιώτατος προσφάτως προσκάλεσε σε κυριακάτικη λειτουργία την ερίτιμον κυρία Ίργια Άσκολα. Η εν λόγω κυρία είναι η πρώτη Λουθηρανή «επίσκοπος» της χώρας και επικεφαλής της Λουθηρανικής «επισκοπής» Ελσίνκι. Την εν λόγω κυρία, με την ανύπαρκτη ιερωσύνη δεν φτάνει που της απήθυνε επίσημη πρόσκληση ο Σεβασμιώτατος Αμβρόσιος για να παραστεί στο Μυστήριο, την έμπασε και εντός του ιερού Βήματος του ναού!
Μέχρις εδώ δύο ατοπήματα:
α) στη θεία λειτουργία μετέχουν ΜΟΝΟ οι ορθόδοξοι χριστιανοί κι όχι αιρετικοί, έστω και αν είναι συμπατριώτες μας και μιλάνε την ίδια γλώσσα μαζί μας. «Λαός περιούσιος, έθνος άγιον» είναι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί οιασδήποτε φυλής, χρώματος και γλώσσης. Οι κατηχούμενοι δικαιούνται να παρευρίσκονται στο ναό, μόνο στη λειτουργία των κατηχουμένων και αποχωρούν με το: «οι κατηχούμενοι προέλθετε». Οι Φινλανδοί διακρίνονται για την παιδεία τους. Ο Σεβασμιώτατος είναι άμοιρος θεολογικής παιδείας;
β) Η δευτέρα πλάνη, που είναι «χείρον της πρώτης» είναι η εισαγωγή της εριτίμου κυρίας Ίργια στα άδυτα, δηλαδή στο ιερό Βήμα του ναού. Εκεί, Σεβασμιώτατε, ΔΕΝ εισέρχονται οι λαϊκοί Ορθόδοξοι, άντρες και γυναίκες, διότι είναι ο χώρος των κληρικών, ανωτέρων και κατωτέρων (δηλαδή αναγνωστών, ψαλτών και νεωκόρων). Δεν γνωρίζετε την απαγόρευση των ιερών κανόνων εν σχέσει με το παρόν θέμα; Τώρα πώς μια γυναίκα κακόδοξη, που έχει αφήσει πολύ πίσω της και τον παραδοσιακό Λουθηρανισμό, παριστάνοντας την «επίσκοπο», βρέθηκε στο ιερό Βήμα ορθοδόξου ναού υπάρχει κανείς που μπορεί να μας απαντήσει με σοβαρά επιχειρήματα; Το ότι ο Σεβασμιώτατος έσπευσε να «καλυφθεί» πίσω από τα πρόσφατα αντικανονικά, αντορθόδοξα και απαράδεκτα γεγονότα του Φαναρίου στις 29 και 30.11.2014 στην αλήστου μνήμης παπική επίσκεψη, δεν του περιποιεί τιμήν.
Όσες φορές και αν παραβιαστούν και αγνοηθούν προκλητικά οι ιεροί κανόνες, το γεγονός αυτό δεν θα γίνει θεσμός της Εκκκλησίας. Δεν θα πάψουν να είναι εκεί και να ελέγχουν κάθε παραβάτη και κάθε περιφρονητή τους με το «ουκ έξεστί σοι». Το ερώτημα του Σεβασμιώτατου: «Θέλουμε Εκκλησία γκέτο ή περιθωριακή ή ανοικτή στο διάλογο και στην οικουμενική κοινότητα» απαντάται πολύ εύκολα. Θέλουμε Εκκλησία Ορθόδοξη, που σέβεται τον εαυτό της και τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων και διαλέγεται με τους ετερόδοξους βάσει των ιερών κανόνων και των αγίων Πατέρων. Τα περί «γκέτο» και «περιθωριακών» είναι πιρουέτες των κοσμικών που δεν λένε τίποτε σ’ ένα χριστιανό. Επαινούμε την διαφωνία του αρχιεπισκόπου Φινλανδίας Λέοντος και τη θέση του ότι η χειροτονία γυναικών είναι «αδύνατη θεολογικά». Αυτό που περιμένουμε είναι να μη μείνει στις δηλώσεις. Ήδη η εκκοσμίκευση απειλεί να μην αφήσει τίποτε όρθιο στην Φινλανδική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Όσες φορές και αν παραβιαστούν και αγνοηθούν προκλητικά οι ιεροί κανόνες, το γεγονός αυτό δεν θα γίνει θεσμός της Εκκκλησίας. Δεν θα πάψουν να είναι εκεί και να ελέγχουν κάθε παραβάτη και κάθε περιφρονητή τους με το «ουκ έξεστί σοι». Το ερώτημα του Σεβασμιώτατου: «Θέλουμε Εκκλησία γκέτο ή περιθωριακή ή ανοικτή στο διάλογο και στην οικουμενική κοινότητα» απαντάται πολύ εύκολα. Θέλουμε Εκκλησία Ορθόδοξη, που σέβεται τον εαυτό της και τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων και διαλέγεται με τους ετερόδοξους βάσει των ιερών κανόνων και των αγίων Πατέρων. Τα περί «γκέτο» και «περιθωριακών» είναι πιρουέτες των κοσμικών που δεν λένε τίποτε σ’ ένα χριστιανό. Επαινούμε την διαφωνία του αρχιεπισκόπου Φινλανδίας Λέοντος και τη θέση του ότι η χειροτονία γυναικών είναι «αδύνατη θεολογικά». Αυτό που περιμένουμε είναι να μη μείνει στις δηλώσεις. Ήδη η εκκοσμίκευση απειλεί να μην αφήσει τίποτε όρθιο στην Φινλανδική Ορθόδοξη Εκκλησία.
No comments:
Post a Comment