Sunday, March 22, 2015

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΠΡΟΣΥΝΟΔΙΚΩΣ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ



ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΠΡΟΣΥΝΟΔΙΚΩΣ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
====== 

Ανεπιφύλακτα εκφράζουμε ευχαριστίες προς το Σεβ. Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ, για την πρόνοια να μας ενημερώνει για τα τεκταινόμενα στις λεγόμενες προσυνοδικές Διασκέψεις της Μεγάλης Συνόδου. Τω όντι συνταρακτικά αυτά που «ιεροκρυφίως», εν 21ω αιώνι, διαδραματίζονται, μακράν από τα φώτα της δημοσιότητος, για θέματα πίστεως. Σταχυολογούμε μόνο μερικά εξ αυτών.

Α) Επιμένουν, και καλά κάνουν, ότι δεν πρέπει να γίνεται γάμος των κληρικών μετά τη χειροτονία. Αυτά τονίζει η παράδοση αλλά κι η κοινή λογική κατά τις οξυνούστατες παρατηρήσεις του Γέροντος Επιφανίου. 

Τελικά, όμως, πρόκειται περί προπετάσματος καπνού, αφού ανοίγουν παράθυρο για την παραβίαση των σχετικών κανόνων «μόνο για τους διακόνους». Και η δικαιολογία; Να μη λιγοστέψουν οι κληρικοί!!! 

Β) Το άλλο σκανδαλώδες είναι οι ρωσικές εισηγήσεις. Το σκεπτικό τους: Εφόσον ο Παπισμός αναγνωρίζει γάμους που τελούν οι ορθόδοξοι κληρικοί (κατ’ επιταγήν της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου) γιατί εμείς οι Ορθόδοξοι να μην αναγνωρίσουμε με τη σειρά μας γάμο που τελεί ένας φραγκόπαπας μεταξύ ορθοδόξου και παπικού; Πράγματι πολιτική κίνηση ματ! Μόνο που στην Εκκλησία υπάρχουν άλλα κριτήρια. Τελικά θα έρθουμε μόνοι μας να κάνουμε τον Παπισμό Εκκλησία από το παράθυρο; 

Γ) Το άλλο το αχώνευτο πάλι; Γάμοι διαθρησκειακοί, ζητάνε, εδώ και τώρα, οι του Πατριαρχείου Μόσχας μετά πάντων και πασών!!! Εννοούμε Μωαμεθανών, Ιουδαίων, Βουδδιστών, Ινδουιστών, Ταοϊστών, Κομφουκιανιστών, Σαμανιστών, Σιντοϊστών. Τι θα φτιάξουν οι άνθρωποι αυτοί τελικά; «Κατ' οίκον εκκλησίαν» ή melting pot;

Η επιστροφή στα χρόνια του Απ. Παύλου, όταν ο ένας εκ των δυο ειδωλολατρών συζύγων προσχωρούσε στην Εκκλησία, και ο άλλος όχι, δεν υφίσταται κατ’ αναλογίαν σήμερα, δυό χιλιάδες χρόνια μετά, με τόσα δισεκατομμύρια χριστιανών (ορθοδόξων και μη) επί της γης! Επαινούμε ανεπιφύλακτα και προσυπογράφουμε δι' αμφοτέρων των χειρών την επιμονή της κατά Κύπρον Εκκλησίας, αλλά και αυτής των Τσεχικών χωρών και Σλοβακίας, στην πάγια απαγόρευση αυτού του αλαλούμ, και παρακαλούμε τις δύο Εκκλησίες να επιμένουν αταλάντευτα ως το τέλος.

Οικονομία δεν είναι ο φούρνος του χότζα. Αν σκεφτούμε ότι, κατά το μωαμεθανικό δίκαιο (Σαρία) τα παιδιά ανήκουν στον πατέρα, ξεχάστε τα παιδιά ορθόδοξης μάνας και μωαμεθανού πατέρα. Ανήκουν δικαιωματικά στο Μωάμεθ. Οικονομία είναι λ.χ. η προπάθεια του πνευματικού να βοηθήσει τον εξομολογούμενο να νηστέψει παραγγέλλοντας του να νηστέψει φέτος τη μισή νηστεία, του χρόνου τα τρία τετάρτα και λίγο αργότερα ολόκληρη, για να μην του φανεί βουνό. Όχι η κατάργησή της. Αυτό το τελευταίο είναι διαστροφικό και αυτόχρημα καταστρεπτικό. 

No comments:

Post a Comment