ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στο Amen.gr, από δελτίο τύπου της Ι. Μ. Θεσσαλονίκης:
“Μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς προσφυγῆς, ἐργοδοτῶν καὶ ἐργαζομένων στὸ χῶρο τοῦ ἐμπορίου, στὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας γιὰ νὰ ἀκυρωθῇ ἡ ὑπ’ ἀριθμ. Κ1-1119/7-7-2014 (ΦΕΚ 1859/8-7-2014 τ.Β’) ὑπουργικὴ ἀπόφαση, ἡ ὁποία καταργεῖ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς σὲ πολυπληθεῖς περιοχὲς τῆς Χώρας, θεωρῶ χρέος μου νὰ προβῶ στὴν παροῦσα δήλωση, ἀφοῦ τὸ θέμα ἔχει σχέση καὶ μὲ τὴν ὀρθόδοξη πίστη μας.
Ἡ συνταγματικὴ κατοχύρωση τῆς ὀρθόδοξου χριστιανικῆς πίστεως καὶ ἡ ἀπὸ αἰώνων ἁγιογραφικὴ παράδοση τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν πολιτῶν νὰ τιμοῦν τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς μὲ ἀργία καὶ ἀκώλυτο τέλεση τῶν ἐκκλησιαστικῶν καθηκόντων τους, ἀλλὰ καὶ μὲ τὸ δικαίωμα τῆς ἀναπαύσεως κατὰ τὴν ἡμέρα τοῦ Κυρίου, ἀκυρώνουν τὴν ὡς ἄνω ὑπουργικὴ ἀπόφαση καὶ δικαιώνουν τὴν ἀπαίτηση τῶν ἐργαζομένων νὰ διατηρηθῇ ἡ ἀργία τῆς Κυριακῆς.
Τὸ ἐπιχείρημα τοῦ νομοθέτου ὅτι τὸ ἄνοιγμα τῶν καταστημάτων θὰ γίνεται μετὰ τὴν 11.00 πρωϊνὴ ὥρα δὲν ἰσχύει, διότι ἡ παγχριστιανικὴ διδασκαλία ὁρίζει τὸν ἁγιασμὸ τῆς Κυριακῆς καθ’ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 24ώρου μὲ τὸ δικαίωμα τῆς ἀναπαύσεως καὶ τῆς τελέσεως ἱερῶν ἔργων, ὅπως εἶναι ὁ ἐκκλησιασμός, τὰ μνημόσυνα, οἱ βαπτίσεις, οἱ γάμοι, οἱ ἐπισκέψεις ἀσθενῶν στὰ νοσοκομεῖα, καὶ ἡ συμμετοχὴ στὰ πολιτιστικὰ καὶ κοινωνικὰ δρώμενα.
Ἑπομένως γιὰ πλείστους λόγους θρησκευτικούς, κοινωνικοὺς καὶ παραδοσιακούς, ἡ ἀργία τῶν Κυριακῶν πρέπει νὰ μείνῃ ὅπως ἰσχύει ἀπὸ αἰώνων. Οἱ ὑπέρτατες ἀξίες, ὁ Θεὸς καὶ τὸ δημιούργημά του, ὁ ἄνθρωπος, δὲν καταργοῦνται, οὔτε θίγονται.”
Παρόλον ότι η Ανακοίνωση του Σεβασμιότατου περιλαμβάνει πολλά αδόκιμα θεολογικώς στοιχεία, όπως λ.χ. ότι ο Θεός είναι αξία (whatever that is), υποστηρίζουμε σθεναρά τον αγώνα του για την διατήρηση της αργίας της Κυριακής. Οχι τόσο για κοινωνικούς, οικογενειακούς, επαγγελματικούς ή όποιους άλλους λόγους, αλλά επειδή είναι εντολή του Θεού. Επειδή είναι η ημέρα του Κυρίου. Γι’ αυτό ακριβώς λέγεται Κυριακή.
Υποστηρίζουμε επίσης σθεναρά τους αγώνες του Σεβ. Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμου για τα εθνικά μας θέματα.
Υποστηρίζουμε επίσης όση η εν ημίν δύναμις τις θέσεις του Σεβασμιότατου για το απαράδεκτο της ίδρυσης Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών. Οχι τόσο επειδή διαβλέπουμε σοβαρούς εθνικούς κινδύνους από τη δημιουργία του Τμήματος, αλλά επειδή αν το Τμήμα αυτό ιδρυθεί θα δοθεί η χαριστική βολή κατά των Ορθόδοξων Θεολογικών Σχολών της Ελλάδας που θα αντικατασταθούν από Σχολές Θρησκειολογίας.
Σε όλα, λοιπόν, υποστηρίζουμε τον Σεβασμιότατο εκτός φυσικά από το να υποδέχεται τους μονοφυσίτες λες και είναι ορθόδοξοι επίσκοποι και να τιμωρεί αγωνιστές κληρικούς του επειδή του υπενθύμισαν με κάθε κοσμιότητα και σεβασμό ότι ούτε ορθόδοξοι είναι οι μονοφυσίτες, ούτε η ευλογία του Θεού εξασφαλιζεται με την καταπάτηση των Ιερών Κανόνων.
Αναμένουμε, Σεβασμιότατε Θεσσαλονίκης, ότι η άδικη και παράνομη -αφού είναι προφορική- τιμωρία σε βάρος του ευλαβούς και αγωνιστή κληρικού π. Νικόλαου Μανώλη θα τερματιστεί αμέσως κατόπιν δικής σας προσωπικής οδηγίας.
Ό,τι κι αν λέει, όσο φλογερά κι αν κηρύττει, ο Άνθιμος έχει αυτο-ακυρωθεί από την στιγμή που έμπασε τον αιρεσιάρχη στο Άγιο Βήμα του Ναού του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Αλήθεια, όταν έφερνε τον Μονοφυσίτη μπροστά στην λάρνακα του Αγίου δεν αναρωτήθηκε καθόλου αν οι Αρμένιοι τον παραδέχονται για άγιο τον Παλαμά;
ReplyDelete