Friday, November 14, 2014

ΝΕΟ ΟΛΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΗ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ



ΝΕΟ ΟΛΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΗ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στον “Ορθόδοξο Τύπο”:

“Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος, ὁ ὁποῖος ἔχει πρωταγωνιστήσει εἰς τὴν ἵδρυσιν τοῦ τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν εἰς τὴν Θεολογικὴν Σχολὴν τῆς Θεσσαλονίκης καὶ εἶναι ἐκ τῶν ὀπαδῶν τῆς καταργήσεως τοῦ σημερινοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν καὶ τῆς ἐπιβολῆς τοῦ μαθήματος τῆς θρησκειολογίας, ἐδιαφοροποιήθη ἀπὸ τὴν ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, συμφώνως πρὸς τὴν ὁποίαν ὁ ὀρθόδοξος, ὁ ὁποῖος θὰ δηλώση ὅτι ἐπιθυμεῖ τὴν ἀποτέφρωσίν του τίθεται ἐκτὸς Ἐκκλησίας.
Εἰς δηλώσεις του εἰς τὸν ραδιοφωνικὸν σταθμὸν MAXIMUM 93.6 ἐκφράζει τὴν ἀντίθεσίν του εἰς τὴν ἀπόφασιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τονίζων: «Σεβαστὴ ἡ ἐπιθυμία κάποιου νὰ ἀποτεφρωθῆ, ἡ Ἐκκλησία δὲν πρέπει νὰ εἶναι ἀπόλυτη».

Προσέθεσε δέ: «Ἂν ὅμως ἕνας χριστιανὸς πεῖ ὅτι ἐγὼ πιστεύω στὴν Ἐκκλησία, θέλω τὴν διδασκαλία της, θέλω τὴν τελευταία εὐχὴ γιὰ τὴν ἀνάπαυση τῆς ψυχῆς μου, τότε δὲν ξέρω κατὰ πόσο ἡ ἐκκλησία ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ἀρνηθεῖ σὲ ἕνα ἄνθρωπο ποὺ τὸν βάφτισε, ποὺ τὸν κοινώνησε καὶ τὸν εἶχε στοὺς κόλπους της».

Ἡ ἀπόφασις τῆς ΔΙΣ προβλέπει ὅτι ὅποιος ὀρθόδοξος πιστὸς δηλώσει ὅτι ἐπιθυμεῖ νὰ ἀποτεφρωθῆ, τότε δὲν θὰ ψάλλεται Ἐξόδιος Ἀκολουθία καὶ δὲν θὰ τελῆται Ἱερὸν Μνημόσυνον ὑπὲρ αὐτοῦ.

Ἀπομένει νὰ εἴδωμεν, ἐὰν ὁ Σεβ. Ἀλεξανδρουπόλεως ἐφαρμόση τὴν ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἢ τὴν «τινάξη εἰς τὸν ἀέρα» ἐφαρμόζων τὰς ἀπόψεις του.

Εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ὀφείλει νὰ ἐπιμείνη εἰς τὰς θέσεις της καὶ νὰ μὴ ἐπιτρέψη τόν χωρισμὸν τῆς Ἱεραρχίας εἰς παραδοσιακοὺς Ἱεράρχας, οἱ ὁποῖοι σέβονται τὴν Παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ εἰς νεωτεριστάς Ἱεράρχας.”

Οι μεν θέσεις του Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως δεν αξίζουν απλού σχολιασμού. 

Πήρε επιτέλους μια σαφή θέση η Σύνοδος για ένα σημαντικό θέμα χωρίς να κολοκυνθίζει τα πράγματα και ο νεωτεριστής Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθιμος -γνωστός στο Πανελλήνιο για τους οικουμενιστικούς του προσανατολισμούς- έσπευσε να καλύψει τους Εκκλησιομάχους.

Καθόλου όμως δεν κατανοούμε την τελευταία φράση του σχολίου του “Ορθοδόξου Τύπου.” Τι σημαίνει νὰ μὴ ἐπιτρέψη η Σύνοδος τόν χωρισμὸν τῆς Ἱεραρχίας εἰς παραδοσιακοὺς Ἱεράρχας, οἱ ὁποῖοι σέβονται τὴν Παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ εἰς νεωτεριστάς Ἱεράρχας”;

Και πώς μπορεί να απαγορεύσει αυτόν τον διαχωρισμό αφού όντως υπάρχουν παραδοσιακοί και νεωτεριστές ιεράρχες;

Εδώ άφησε άθικτο τον Μεσσηνίας κ. Σαββάτο όταν διατύπωσε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας την φοβερή αίρεση της "διηρημένης Εκκλησίας" και θα ενοχλήσει τον Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως για το παραθυράκι που αφήνει για την καύση των νεκρών;

No comments:

Post a Comment