Saturday, July 13, 2013

Ο π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, Η ΕΠIΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ



Ο π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, Η ΕΠIΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Εγραψε ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, στο ιστολόγιο “Αναστάσιος”, το ακόλουθο σχόλιο στην ανάρτηση της πρόσφατης επιστολής του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον Παναγιότατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο:

“Η επιστολή του σεβ. Πειραιώς θέτει το δάκτυλο επί των τύπων των ήλων:
Το βασικό ερώτημα είναι αν ο Παπισμός αποτελεί Εκκλησία (εν εκκλησιολογική εννοία) ή αίρεση με βάση την Ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση.
Αν είναι Εκκλησία είναι βλασφημία να τον χαρακτηρίζουμε ως αίρεση και αν είναι αίρεση είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να χαρακτηρίζεται ως Εκκλησία.
Σε αυτό το καίριο και καθοριστικό ερώτημα καλείται - ουσιαστικά υποχρεούται πλέον - να απαντήσει το Φανάρι με απόλυτη σαφήνεια και χωρίς υπεκφυγές.
Από την απάντηση στο ερώτημα αυτό κρίνονται όλα.” 

Ορθή είναι βεβαίως η παρατήρηση του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου ότι το Βατικανό - σε τελευταία ανάλυση - είναι είτε Εκκλησία είτε αίρεση και το Φανάρι υποχρεούται να δώσει σαφή και πειστική απάντηση στο ερώτημα.

Εκφράζουμε όμως βαθύτατες επιφυλάξεις αν το Φανάρι θα δώσει σαφή απάντηση στο ερώτημα του Σεβ. Πειραιώς.

Μπορεί να υποχρεούται ηθικά να απαντήσει. 

Μπορεί να υποχρεούται δογματικά, αλλά στην πράξη αλλιώς λειτουργούν οι “υποχρεώσεις”.

1.) Καταρχήν δεν γνωρίζουμε αν θα δεήσει να απαντήσει καθόλου στην επιστολή ή αν θα τη βάλει στο αρχείο.

2.) Αν θα απαντήσει υπηρεσιακά, δηλαδή στο στυλ “Σεβασμιότατε Πειραιώς, ελήφθη επιστολή σας και πρωτοκολλήθηκε.” 

3.) Αν θα την επιστρέψει ως απαράδεκτη στον αποστολέα της λόγω του περιεχομένου, λόγω του ύφους ή λόγω της οδού που εστάλη στον Πατριάρχη (κατευθείαν και όχι διά της Ιεράς Συνόδου).

4.) Αν θα την στείλει πίσω στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα περαιτέρω,

κοκ.

Εμείς φυσικά θέλουμε να δώσει σαφή απάντηση το Φανάρι, αλλά δεν βλέπω ότι κατ’ ανάγκην θα συμβεί αυτό.

Υπάρχει βεβαίως η περίπτωση να πάρει ορθοδοξότατη απάντηση ο Σεβ. Πειραιώς που να λέγει ότι ασφαλώς και το Φανάρι θεωρεί την Ορθοδοξία τη μόνη Εκκλησία, οι δε διάλογοι που αναπτύσσει αποσκοπούν την επάνοδο των πεπλανημένων στην Εκκλησία και ότι το Πατριαρχείο ενεργεί στους διαλόγους σύμφωνα με αποφάσεις Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων, ότι όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες συμμετέχουν στους διαλόγους, κτλ., κτλ., κτλ..

Σε απλά Ελληνικά. Το Φανάρι δεν έχει λόγο να επιτρέψει να αναπτυχθεί διάλογος προς την κατεύθυνση που εμείς επιθυμούμε. 

Εχει πολλές πρόσφορες διεξόδους.

Για την ώρα πάντως διαπιστώνομε μια έντονη προσπάθεια εκ μέρους των ηρακλειδέων του Θρόνου, να παρουσιαστεί ως φαιδρή η επιστολή του Σεβασμιότατου Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον Παναγιότατο. 

Αυτό γίνεται σαφές λ.χ. με τη σχετική ανάρτηση του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου στο ιστολόγιο "Ιδιωτική οδός" και με το σχετικό άρθρο του αιδεσιμολογιότατου Μεγάλου Πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεωργίου Τσέτση στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ.

No comments:

Post a Comment