Tuesday, August 7, 2012

ΟΛΗ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΙΕΡΑΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΔΑΜ


Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ

Β΄ Μέρος

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Παραθέτουμε τη συνέχεια του άρθρου του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία αναφορικά με την ιερωσύνη των γυναικών εξ απόψεως ορθοδόξου.

Στο Α΄ μέρος του άρθρου του ο Σεβασμιότατος αναφέρθηκε στην παντελή ανυπαρξία οποιασδήποτε μαρτυρίας της Αγίας Γραφής και την Ιεράς Παράδοσης που επιτρέπει την χειροτονία γυναικών.

Στο πιο κάτω απόσπασμα του σχετικού άρθρου του ο Σεβασμιότατος αναπτύσσει το θέμα σε πιο βαθειά θεολογικά νερά. Συγκεκριμένα αναφέρεται στη συμπερίληψη της γυναικείας φύσεως στον Αδάμ, ο οποίος ως ιερεύς αναφέρει την κτίση στον Θεό.

*****

Β΄ ΜΕΡΟΣ

ΟΛΗ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΙΕΡΑΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΔΑΜ


Του Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία
==============

Δεύτερο ἐπιχείρημα: Ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ πού σαρκώθηκε στήν Κοιλία τῆς Παναγίας μας, ὁ Ἀρχιερέας Χριστός, ἔλαβε ἀνδρώα φύση, γι᾽ αὐτό καί περιετμήθη.

Μήν πεῖ ὅμως κανένας ὅτι σώθηκαν μόνο οἱ ἄνδρες καί ὄχι οἱ γυναῖκες, ἐπειδή ὁ Χριστός ἔλαβε φύση ἀνδρός.

Ὄχι, γιατί ἡ ἀνδρώα φύση ἐκφράζει ὅλη τήν ἀνθρώπινη φύση.

Τά δύο φύλα δημιουργήθηκαν στήν ἀρχή ἑνοποιημένα, μέ ἀνδρώα ὅμως φύση: Ὁ Ἀδάμ. Και ὅταν λοιπόν ὁ ἄνδρας ὡς ἱερεύς ὑπηρετεῖ τόν Θεό, τόν ἱερατεύει ὅλη ἡ ἀνθρώπινη φύση καί ὄχι ὁ ἄνδρας μόνο.

Γι᾽ αὐτό πού σᾶς λέω, γιά τήν συμπερίληψη δηλαδή καί τῆς γυναικείας φύσεως στόν ἄνδρα, θά σᾶς ἀναφέρω ἕνα παράδειγμα ἀπό την Ἁγία Γραφή: Ὅταν ὁ Ἰωσήφ διηγήθηκε στόν πατέρα του τό θεϊκό ὄνειρο πού εἶδε, ὅτι τόν προσκυνοῦσαν ὁ ἥλιος, ἡ σελήνη καί οἱ ἕνδεκα ἀστέρες, ὁ πατέρας Ἰακώβ τό ἑρμήνευσε σωστά, ὅτι θά τόν προσκυνήσουν ὁ πατέρας του, ἡ μητέρα του καί τά ἕνδεκα ἀδέλφια του (βλ. Γεν. 37,10).

Καί πραγματικά, ὅπως γνωρίζουμε ἀπό τήν ἱστορία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τόν Ἰωσήφ, πού ἔγινε ἀντιβασιλέας τῆς Αἰγύπτου, τόν προσκύνησαν τά ἀδέλφια του, ὁ πατέρας του, δέν τον προσκύνησε ὅμως ἡ μητέρα του, γιατί αὐτή εἶχε πεθάνει!

Τί λοιπόν; Δέν ἐκπληρώθηκε ἀκριβῶς τό θεϊκό ὄνειρο; Καί βέβαια ἐκπληρώθηκε, λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος!

Γιατί ὁ ἄνδρας καί ἡ γυναίκα εἶναι ἕνα πράγμα στόν γάμο.

Ἀφοῦ λοιπόν προσκύνησε τόν Ἰωσήφ ἡ κεφαλή, δηλαδή ὁ Ἰακώβ, τόν προσκύνησε καί τό ὑπόλοιπο σῶμα, δηλαδή ἡ γυναίκα του, ἡ μητέρα τοῦ Ἰωσήφ, ἡ Ραχήλ.

«Ἐπεί οὖν κεφαλή τῆς γυναικός ὁ ἀνήρ, “καί ἔσονται, φησίν, οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν”· τῆς κεφαλῆς προσκυνησάσης, δηλονότι καί τό σῶμα ἅπαν ταύτῃ εἵπετο».

Ἄνδρας λοιπόν γίνεται ἱερεύς καί ἱερατεύει τόν Θεό, ἀλλά στόν ἄνδρα συμπεριλαμβάνεται καί ἡ γυναίκα.

Ἡ δέ γυναίκα προσφέρει τά δῶρα στόν ἱερέα, γιά νά τά προσκομίσει αὐτός στόν Θεό.

Ὥστε λοιπόν στήν προετοιμασία γιά τήν Θεία Λειτουργία περιλαμβάνεται καί ἡ εὐλαβής γυναίκα, ἡ ὁποία ζυμώνει τό πρόσφορο γιά νά το φέρει στόν ἱερέα.

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment