Saturday, August 25, 2012

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ, ΑΡΧΙΜ. Ι. ΚΩΣΤΩΦ, ΟΙ ΘΛΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥΣ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

___________


Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Οι θλίψεις και το όφελός τους, Περί Δοκιμασιών 1, Βonus για Πόνους, Αθήνα 2012, σσ. 333.


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Ο Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Ιωάννης Κωστώφ με το νέο του βιβλίο πραγματεύεται το πρόβλημα της Θεοδικίας και την ανάγκη ο άνθρωπος να σηκώνει τον σταυρό του χωρίς μεμψιμοιρία ως το μόνον μέσο για τη σωτηρία του.


Οσοι ελπίζουν ότι θα βρουν δικαιοσύνη σ’ αυτόν τον κόσμο δεν διάβασαν το Ευαγγέλιο. Δεν ξέρουν τίποτα από τη ζωή των Αγίων. Δεν γεύτηκαν ποτέ τη χάρη του εν Πνεύματι Αγίω αγώνα στην Εκκλησία.


Το ερώτημα της Θεοδικίας κατανοείται μόνον εσχατολογικά. Δεν υπάρχει καμιά πιθανότητα κατανόησής του σε ενδοκοσμικά πλαίσια.


Ο Χριστός πουθενά και ποτέ δεν μας υποσχέθηκε ότι στον κόσμο τούτον δεν θα έχουμε θλίψη.


Πουθενά δεν μας είπε ότι ο διάβολος δεν είναι "ο άρχων του κόσμου" τούτου.


Πουθενά δεν μίλησε για την εγκόσμια Βασιλεία του, αλλά για την "εν τοις ουρανοίς".


Πουθενά δεν μας είπε ότι μας στέλλει σαν τους λύκους στον κόσμο, αλλά σαν τα αρνιά. Οχι βέβαια για να μας χαιδέψουν, αλλά για να μας κατασπαράξουν.


Μας προόρισε για το Σταυρό, για το Γολγοθά και μας έδωσε πρώτος το παράδειγμα αν και αναμάρτητος.


Ποτέ οι Αγιοι μετά Χριστόν δεν παραπονέθηκαν για τα πάθη τους. Ξέρουν ότι δεν υπάρχει Κυριακή της Ανάσταση χωρίς τη Μεγάλη Παρασκευή. Γνωρίζουν, από την πείρα του προσωπικού τους αγώνα, ότι όλοι χάνονται, όταν αναιρέσεις τους πειρασμούς, τις θλίψεις, τις δοκιμασίες, το σταυρό και το θάνατο.


"Γιατί εγώ;" "Γιατί το παιδί μου;" "Γιατί η μητέρα μου;" "Γιατί η γυναίκα μου;"


Για τον χριστιανό η απάντηση είναι σαφέστατη. Ετσι θέλει ο Κύριος, έτσι οικονομεί τη σωτηρία μας, με αυτόν τον τρόπο μας καθοδηγεί εις νομάς σωτηρίους.


Οι άθεοι έχουν την πολυτέλεια να ρωτούν ότι θέλουν. "Εξεστιν αυτοίς".


Οι χριστιανοί γνωρίζουν την απάντηση. Το ερώτημα αυτό δεν τους απασχολεί στην ουσία του. Απλά την ώρα της δοκιμασίας ρωτούν αν είναι δυνατόν να "παρέλθη το ποτήριον" και τελικά αναγνωρίζουν ότι πρέπει να γίνει το θέλημα του Θεού και όχι το δικό τους.


No comments:

Post a Comment