Saturday, August 11, 2012

ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΝΑ ΠΗΖΕΙ ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑ ΣΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;


ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΝΑ ΠΗΖΕΙ ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑ ΣΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος - ασχέτως των κινήτρων που τον ώθησαν να ανακινήσει το θέμα - έγραψε άρθρο και έστειλε επιστολή στη Ιερά Σύνοδο και ρωτούσε αν είναι κανονική η πήξη Σταυροπηγίου στην Ιερά Μητρόπολή Σαλαμίνος από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.


Απάντηση στις θέσεις του Σεβασμιότατου έδωσε ο κ. Πανώτης.


Ο Σεβασμιότατος έστειλε απάντηση στις θέσεις που ανέπτυξε ο κ. Πανώτης και στη συνέχεια ο κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος υπογράφει κείμενο που έγραψε άλλος - όχι όμως ο κ. Πανώτης - το οποίο απαντά στη δευτερολογία του Σεβασμιότατου Καλαβρύτων.


Δεν νομίζουν άπαντες οι εμπλακέντες σε αυτό το “άθλημα” της ψευδωνυμίας και της ανωνυμίας ότι ενεργούν αντιδεοντολογικά;


Επί της ουσίας του θέματος τώρα.


Συμφωνώ ότι τα κίνητρα του Σεβ. Καλαβρύτων είναι τουλάχιστον ύποπτα - δεν υπάρχει αμφιβολία - διότι διακατέχεται από μένος εναντίον του Πατριάρχη που χρονολογείται από παλιά και το οποίο κορυφώθηκε με τη σύγκρουση του αείμνηστου Χριστόδουλου με το Οικουμενικό Πατριαρχείο για το θέμα των Νέων Χωρών.


Το ερώτημα όμως αν το Πατριαρχείο έχει κανονικό δικαίωμα να πήζει Σταυροπήγια στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος δεν απαντάται με την επισήμανση της ύποπτης στάσης του Σεβ. Καλαβρύτων.


Ούτε με την επισήμανση της όποιας αντικανονικότητας της “Χρυσοπηγής”, ούτε με τη σιωπή του Καλαβρύτων για χρόνια, ούτε με τη σιωπή της Συνόδου στο ερώτημα του Σεβ. Καλαβρύτων, ούτε με την επισήμανση ότι η οριστική αναγνώριση του Σταυροπηγίου έγινε από τον αείμνηστο Χριστόδουλο, ούτε με χαρακτηρισμούς εναντίον του Σεβ. Αμβρόσιου με υπονοούμενα και προσωπικές επιθέσεις.


Είναι ένα σοβαρό ερώτημα ασχέτως - επαναλαμβάνω - των κινήτρων του Σεβ. Καλαβρύτων, το οποίο χρήζει κανονικής απροκατάληπτης απάντησης.


Εστω και αν υποτεθεί ότι ο Σεβασμιότατος Καλαβρύτων κινείται εξ ολοκλήρου από διάτρητα κίνητρα το σίγουρο είναι ότι το ερώτημα που έθεσε πρέπει να απαντηθεί από τη Σύνοδο.


No comments:

Post a Comment