Wednesday, March 2, 2016

Η ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ


Η ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Έχουν δημοσιευθεί πολλές, σημαντικές και καταπελτώδεις κριτικές κατά της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Χωρίς ίχνος αμφιβολίας, όμως, η κριτική του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ είναι η πιο ολοκληρωμένη και η πιο ουσιαστική.

Ο Σεβ. Πειραιώς εξετάζει τα προβληματικά σημεία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου από κάθε άποψη. Αναλύει το απαράδεκτο της συμμετοχής Ορθοδόξων Εκκλησιών στο ΠΣΕ, ασκεί κριτική για την εξ 24 αρχιερέων αντιπροσώπευση κάθε Ορθόδοξης Εκκλησίας, εκφράζει τον προβληματισμό του για το κείμενο που θέλει τις θρησκείες να συνδράμουν την ειρήνη με εγκόσμια προοπτική, επισημαίνει το προβληματικό της αρχής της ομοφωνίας στη λήψη αποφάσεων, ελέγχει ως απαράδεκτη την αντιπροσώπευση των επισκόπων από την ψήφο των συνόδων που ανήκουν, απορρίπτει την ονομασία Πανορθόδοξη Σύνοδος επειδή δεν θα συμμετάσχουν οι αιρετικοί και προκρίνει τον όρο Οικουμενική Σύνοδος, αποδεικνύει το απαράδεκτο της παρουσίας αιρετικών παρατηρητών στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, επισημαίνει τις αντιφάσεις του κειμένου που αφορά τις σχέσεις της Ορθοδοξίας με τους ετερόδοξους, καταδεικνύει ότι οι αιρέσεις της βαπτισματικής θεολογίας και της διηρημένης Εκκλησίας διαπνέουν το κείμενο της ε΄Προσυνοδικής Διάσκεψης κτλ.

Με άλλα λόγια ο Σεβ. Πειραιώς ασκεί σε πλάτος και βάθος καταλυτική κριτική κατά της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Δίδει έτσι τη δυνατότητα στους αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος να τοποθετηθούν σωστά και να πάρουν τις ορθές αποφάσεις οι οποίες θα καθορίσουν εν πολλοίς και την έκβαση των εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Ευχαριστούμε τον Σεβασμιότατο από τα βάθη της καρδιάς μας για το εξαιρετικό αυτό κείμενο και ελπίζουμε ότι και άλλοι αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος και των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών θα καταθέσουν την ορθόδοξη ομολογία τους ώστε να βοηθήσουν όλους τους ορθόδοξους ιεράρχες να τοποθετηθούν σωστά.

Με κανένα τρόπο οι οικουμενιστικές αιρέσεις της διηρημένης Εκκλησίας και της βαπτισματικής θεολογίας δεν πρέπει να θεσμοθετηθούν σαν πίστη της Εκκλησίας. 

No comments:

Post a Comment