Wednesday, July 4, 2012

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ



ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Παραθέτουμε δύο αποσπάσματα από ομιλίες του Οικουμενικού μας Πατριάρχη κατά την πρόσφατη ποιμαντορική του επίσκεψη στη Βόρεια Ελλάδα:

“Σήμερον, περισσότερον παρά ποτέ, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί καλούμεθα διά της συμφώνου προς το Ιερόν Ευαγγέλιον βιοτής μας να αναδειχθώμεν πρωτοπόροι του πνεύματος και ευαγγελισταί της οικουμένης, εφαρμόζοντες εις την ζωήν μας τας ευαγγελικάς επιταγάς αι οποίαι δύνανται να δώσουν διέξοδα εις τα σύγχρονα, κατ' άνθρωπον, αδιέξοδα.

Αντιμετωπίζοντες με ακμαίον φρόνημα εμπιστοσύνης εις την πρόνοιαν και αγάπην του Ουρανίου Πατρός πάσαν αντιξοότητα, θα δώσωμεν διά μίαν ακόμη φοράν την μαρτυρίαν της αείποτε σταυρουμένης και πάντοτε αναστημένης Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά και θα λαμπρύνωμεν το Γένος δια νέας δόξης.”

*****

“Ας τα αξιοποιήσωμεν, προσερχόμενοι μετά της δεούσης προετοιμασίας, μη διστάζοντες να προχωρήσωμεν εις αυτοκριτικήν, η οποία θα μας επιτρέψη, ανακαλύπτοντες τας αδυναμίας μας, να εντείνωμεν τον αγώνα, ώστε να εναρμονίσωμεν πλήρως την ζωήν μας με τας επιταγάς του Σωτήρος.

Ας ενστερνισθώμεν και πάλιν τας αρετάς της ολιγαρκείας και της φιλαλληλίας, τουτέστι της γνησίας Ορθοδόξου ασκητικότητος, αποτινάσσοντες τον ζυγόν των ποικίλων επιπλάστων αναγκών που δημιουργεί το καταναλωτικόν πνεύμα της εποχής και ενισχύοντες τους πλησίον μας πρώτον ηθικώς και πνευματικώς, δεύτερον δε, όπου τούτο είναι αναγκαίον και δυνατόν, και υλικώς».

Περιττόν να τονίσουμε ότι λόγοι - όπως οι πιο πάνω -εμπνέουν τους πιστούς και αυξάνουν την αγάπη του λαού του Θεού προς τον Πατριάρχη του Γένους μας.

Το ζητούμενο φυσικά είναι οι ποιμένες της Εκκλησίας να δίνουν το παράδειγμα της εφαρμογής αυτών των λόγων.

ΑΜΑΥΡΩΣΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
__________

Με πολύ πόνο ψυχής είμαστε υποχρεωμένοι να παρατηρήσουμε ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Παναγιότατου στη Μακεδονία δεν εδείχθη από όλους το πνεύμα ολιγάρκειας και ασκητικότητας στο οποίο αναφέρθηκε ο Παναγιότατος.

Κακό - παγκάκιστο για την ακρίβεια - το παράδειγμα του Σεβασμιότατου Κοζάνης, ο οποίος έδωσε ένα χλιδάτο κοσμοπολίτικο χαρακτήρα στην Πατριαρχική επίσκεψη και την αμαύρωσε κυριολεκτικά με την αδιάκριτη φιλοξενία του που προκάλεσε για πολλούς λόγους την συνείδηση των πιστών.

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ
_________

Σε αντίθεση ο Αγιος Καστορίας - ένας κατά γενική ομολογία ασκητικός ιεράρχης - έδωσε τον ορθό τόνο φιλοξενίας του Παναγιότατου. Νηστεία και συμμετοχή στο ευχαριστιακό Δείπνο της Βασιλείας. Οχι κατάλυση της νηστείας και οι λοιπές προκλητικές ενέργειες του αγίου Κοζάνης, που έβαλε σε τέλεια εφαρμογή το “τι Λωζάνη τι Κοζάνη!” κατά την πατριαρχική επίσκεψη.

ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ
________

Βεβαίως δεν έχει ευθύνη ο Πατριάρχης επειδή ο Σεβ. Κοζάνης φορολόγησε άγρια πολύτεκνους ιερείς - εν καιρώ πρωτοφανούς οικονομικής κρίσεως - για να προσφέρει ακόμη ένα ακριβό δώρο στον Παναγιότατο.

Ασφαλώς ο Παναγιότατος δεν γνώριζε τις ενέργειες του Αγίου Κοζάνης.

Γι’ αυτό είναι αδιανόητο να του ζητούνται ευθύνες για την έλλειψη διάκρισης και ασκητικού πνεύματος που επέδειξε ο Αγιος Κοζάνης.

Για άλλα όμως η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον Πατριάρχη μας.

ΑΜΕΤΡΟΕΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΕΡΓΑΜΟΥ
____________

Επί παραδείγματι γιατί χρειαζόταν όλη αυτή η αμετροέπεια για τον άγιο Περγάμου;

Δεν ανέμενα φυσικά ότι ο Παναγιότατος θα ασκούσε κριτική κατά του Αγίου Περγάμου κατά την πατριαρχική Επίσκεψη τοσούτον μάλλον εφόσον ο Αγιος Περγάμου ήταν μέλος της πατριαρχικής συνοδείας.

Θα μπορούσε όμως να ήταν πολύ πιο φειδωλός στους λόγους επαίνου προς τον λόγιο ιεράρχη.

Η ΠΛΑΝΗ ΤΗΣ “ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ” ΚΑΙ ΤΟΥ “ΠΡΩΤΕΙΟΥ” ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
___________

Γνωρίζει ο Παναγιότατος ότι οι πιστοί είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί και κριτικοί έναντι του Αγίου Περγάμου εξαιτίας των πεπλανημένων θέσεων που διατυπώνει για τη “βαπτισματική θεολογία” και την έννοια του “πρωτείου” στην Εκκλησία.

Δεν είμαι φυσικά τόσο αφελής ώστε να πιστεύω ότι αυτές οι απόψεις είναι αποκλειστικά απόψεις του Αγίου Περγάμου και όχι ΚΑΙ του Παναγιότατου. Γι’ αυτό θα ήταν τουλάχιστον ανόητο να αναμένει κάποιος ότι ο Παναγιότατος θα συμπεριλάμβανε τον Αγιο Περγάμου στην Πατριαρχική συνοδεία για να του τα “ψάλλει” στην ιδιαιτέρα του πατρίδα.!!!

Ουδείς σοβαρός άνθρωπος (ως εκ τούτου δεν εννοώ υποκείμενα της περιωπής του Αρχιμανδρίτη Μελέτιου Βαδραχάνη) διαμφισβητεί ότι ο Αγιος Περγάμου είναι κορυφαίος Ακαδημαικός θεολόγος.

Αλλά ακριβώς επειδή δεν είναι τυχαίος άνθρωπος γι’ αυτό οι θέσεις που διατυπώνει και η επιτελική θέση που τον διόρισε ο Παναγιότατος τον καθιστούν ιδιαίτερα επίφοβο στους πιστούς.

Οι μικροί και άσημοι άνθρωποι μπορούν - εξ ορισμού - να κάνουν μικρό καλό και να προξενήσουν μικρό κακό. Οι σημαντικοί άνθρωποι όμως - όπως αναμφίβολα είναι ο Αγιος Περγάμου - γίνονται πρόξενοι είτε μεγάλου καλού είτε μεγάλου κακού.

Και ενώ η εκτίμηση των πιστών για κείμενα όπως η διδακτορική διατριβή του Σεβασμιότατου Περγάμου είναι δεδομένη, οι απόψεις του για τη “Βαπτισματική Θεολογία” και το “πρωτείο” στην Εκκλησία εισάγουν απροκάλυπτα αιρέσεις.

Γι’ αυτό καλόν είναι ο Παναγιότατος να προσέχει τι λέγει όταν αναφέρεται σε ένα τόσον αμφιλεγόμενο πρόσωπο όπως αναμφίβολα είναι ο Σεβασμιότατος Περγάμου.

No comments:

Post a Comment