Monday, May 1, 2017

Ο ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ


Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====

Στο βίντεο, που προτάσσεται της ανάρτησης, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Σάββας Αγιορείτης κάνει μια λαμπρή συνοπτική ανάλυση της διαφοράς της αποτείχισης (ή διακοπής του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη που κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση) από το σχίσμα.

Μακάρι οι αποτειχισμένοι να έχουν κατά νουν τη λαμπρή αυτή ανάλυση του Αγιορείτη Αρχιμανδρίτη για να αποφύγουν τον κίνδυνο του σχίσματος.



Το θέμα αυτό πρέπει να το προσέξουν ιδιαίτερα οι Αγιορείτες μοναχοί που διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, τουτέστιν του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Ουδόλως θα μας ανησυχούσε αυτό καθ’ εαυτό το γεγονός της διακοπής του μνημοσύνου του Παναγιώτατου επειδή είναι αναφαίρετο κανονικό δικαίωμα των πιστών -και δη των κληρικών και των μοναχών- να διακόψουν το μνημόσυνο του οικουμενιστή Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Aνησυχούμε, όμως, σφόδρα επειδή ορισμένοι εξ αυτών διδάσκουν την πλάνη ότι είναι υποχρεωτική και όχι δυνητική η εφαρμογή του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου, που αναφέρεται στην Αποτείχιση. 

Η πλανεμένη αυτή ερμηνεία του Κανόνα οδηγεί με αναπόδραστη νομοτέλεια σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.

Την ευστοχότατη ανάλυση του Πανοσιολογιώτατου Αρχιμανδρίτη Σάββα Αγιορείτη πρέπει να έχουν υπόψη τους και οι Νεοημερολογίτες σχισματικοί (π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, Παναγιώτης Σημάτης κτλ. και όσοι άλλοι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας) κινούνται σαφώς μέσα στα όρια του σχίσματος αφού βρίσκονται σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία. Ο διάβολος δυστυχώς τους πλάνεσε να πιστεύουν ότι έχουν απλά αποτειχιστεί, ενώ η βοώσα μέχρι τα έγκατα της κολάσεως πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.

Εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία. Αυτό πρέπει να το εμπεδώσουν όλοι: Οικουμενιστές, αντιοικουμενιστές, σχισματικοί, αποτειχισμένοι ή όχι.

Ένα πράγμα είναι η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη και εντελώς διαφορετικό πράγμα είναι το σχίσμα.  

Το να είσαι αιρετικός είναι ΕΞΙΣΟΥ κακό με το να είσαι σχισματικός. Και οι δύο καταστάσεις είναι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας μη κατά Θεόν καταστάσεις που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην απώλεια, σύμφωνα με τη διδασκαλία της ομόφωνης παράδοσης των Αγίων Πατέρων και των Αγίων Συνόδων και σύμφωνα με τη διδασκαλία και την πράξη των σύγχρονων Αγίων Ιουστίνου Πόποβιτς και Παισίου του Αγιορείτη, οι οποίοι αποτειχίστηκαν μεν για ένα διάστημα, επανέλαβαν στη συνέχεια το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά ΟΥΔΕΠΟΤΕ προχώρησαν σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.

Ορισμένοι από τους Αγιορείτες μοναχούς υφίστανται ήδη τις τραγικές συνέπειες του αντικανονικού και παράνομου διωγμού που εξαπελύθη εναντίον τους εξαιτίας της διακοπής του μνημοσύνου του Πατριάρχη Βαρθλομαίου. 

Αναμένουμε με πολλή ανυπομονησία την απόφαση της Ιεράς Κοινότητας το Αγίου Όρους αναφορικά με τους πατέρες που διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη. Για να αφαιρέσουν κάθε πρόσχημα από τους οικουμενιστές οι Αγιορείτες Πατέρες, που διέκοψαν το μνημόσυνο του αιρετίζοντος Πατριάρχη, ας σπεύσουν αμέσως να ευθυγραμμιστούν με τη στάση του π. Θεόδωρου Ζήση και των συν αυτώ Πρωτοπρεσβυτέρων αναφορικά με το θέμα της Αποτείχισης. Είναι σημαντικό να το κάνουν αυτό καταρχήν επειδή αυτή είναι η πίστη της Εκκλησίας, αλλά και επειδή έτσι θα αφαιρέσουν τα προσχήματα από τους Οικουμενιστές που επιδιώκουν να τους καθαιρέσουν, να τους αποσχηματίσουν και να τους εκδιώξουν από το Άγιον Όρος.

No comments:

Post a Comment