Thursday, May 18, 2017

Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΣΕΒΕΙΑ ΤΟΥ κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ


Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΣΕΒΕΙΑ ΤΟΥ κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ
=====

Ο Καθηγητής κ. Χρήστος Γιανναράς αφήνει να εννοηθεί ότι η αφή του Αγίου Φωτός δεν γίνεται θαυματουργικά. Κατά την άποψή του: «Από αυτή την κανδήλα, [την ακοίμητη], ο λειτουργός, τη νύχτα του Πάσχα, ανάβει τη λαμπάδα του και μεταδίνει τη φλόγα στις λαμπάδες των πιστών. Το ίδιο συμβαίνει και στον Πανάγιο Τάφο στα Ιεροσόλυμα». Και δικαιολογεί «θεολογικά» τον ισχυρισμό του ότι: «στην Εκκλησία η σχέση με τον Θεό δεν βιάζει ποτέ την ελευθερία του ανθρώπου. Αν ο άνθρωπος εξαναγκαστεί να «πιστέψει» στον Θεό, επειδή η λαμπάδα του πατριάρχη ανάβει από μόνη της στα Ιεροσόλυμα, τότε η «πίστη» του είναι προϊόν εκβιασμού, όχι αγάπης, δηλαδή ελευθερίας».
       
Καταρχήν θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον κ. Καθηγητή: Πως είναι τόσο σίγουρος ότι ο Πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα του Ιερού Κουβουκλίου; Παρέστη κάποια στιγμή και είδε ως αυτόπτης μάρτυς τον τρόπο αφής; Ασφαλώς όχι, διότι ο Πατριάρχης εισέρχεται στο Ιερό Κουβούκλιο μόνος, αφού τον ψάχνουν οι ισραηλινές αστυνομικές αρχές, ότι δεν έχει επάνω του κάποιο σύνεργο αφής, (σπίρτα, αναπτήρας κλπ.). Σύμφωνα με μαρτυρίες, την Μεγάλη Παρασκευή, οι ισραηλινές αρχές ψάχνουν τον Πανάγιο Τάφο και σβήνουν και αφαιρούν κάθε πηγή φωτιάς και αφού σφραγίσουν με κερί και με τις σφραγίδες του Πατριαρχείου το Ιερό Κουβούκλιο, το φρουρούν, μέχρι το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου, την ώρα τη τελετής. Αυτό είναι μια σοβαρή ένδειξη ότι η αφή δεν μπορεί να είναι προϊόν απάτης, διότι αν υπήρχε έστω και η παραμικρά ένδειξη απάτης, οι αλλόθρησκες ισραηλινές αρχές ασφαλείας θα την κατήγγειλαν. Μέχρι σήμερα όμως ποτέ δεν είχαμε κάποια καταγγελία. Επίσης κάτι άλλο πολύ σημαντικό: Πάμπολλες μαρτυρίες αυτοπτών προσκυνητών βεβαιώνουν ότι το Άγιο Φως την ώρα της τελετής πλανάται στον πανίερο ναό της Αναστάσεως σαν «πύρινες μπάλες φωτός». Έχουμε μάλιστα υπ’ όψη μας και σχετικό βίντεο, που το είδαμε ιδίοις όμασι και μπορούμε να το βεβαιώσουμε. Άλλη θαυμαστή μαρτυρία είναι ότι τα σβησμένα καντήλια ανάβουν μόνα τους και το σπουδαιότερο: το Άγιο Φως τα πρώτα λεπτά της ώρας δεν έχει τις ιδιότητες του φυσικού φωτός, διότι δεν καίει!
           
Το καταλυτικό όμως γεγονός και ερώτημα, που δυστυχώς ο κ. καθηγητής δεν λαμβάνει υπόψιν του, είναι γιατί, εφόσον η αφή του Αγίου Φωτός είναι ένα ανθρώπινο γεγονός, δεν το «μιμούνται» οι ετερόδοξες χριστιανικές κοινότητες των Ιεροσολύμων, Παπικοί, Μονοφυσίτες, Προτεστάντες, αλλά «ανέχονται» να το «οργανώνει», με ό,τι αυτό σημαίνει, ο ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων και ακόμη ιδίως οι μη διακρινόμενοι διά την φιλοορθοδοξία τους, Αρμένιοι και Κόπτες, το λαμβάνουν εκ του ελληνορθοδόξου Πατριάρχου; Και επιπροσθέτως, γιατί οι Ισραηλινές Αρχές, που δεν φημίζονται διά τον φιλοχριστιανισμό τους, ανέχονται μια «απάτη», που επιβεβαιώνει την Ανάσταση Εκείνου;
       
Το γεγονός ότι ο Θεός συγκαταβαίνει κάθε χρόνο το Μέγα Σάββατο να κάνει ένα θαύμα, για να δίδει  έτσι μία ακόμη θαυμαστή μαρτυρία του γεγονότος της Αναστάσεως, (πέρα από τις υπάρχουσες ιστορικές μαρτυρίες), αυτό με κανένα τρόπο δεν σημαίνει ότι ο Θεός θέλει να εξαναγκάσει τους ανθρώπους να πιστεύσουν στον Χριστό και την Ανάστασή Του και ότι τότε η πίστη γίνεται δήθεν «προϊόν Εκβιασμού». Τα πάμπολλα θαύματα που έκανε ο Κύριος κατά την επί γης ζωή και δράση του, τα έκαμε για να εξαναγκάσει τους ανθρώπους να πιστεύσουν σ’ Αυτόν; Όχι βέβαια. Όλοι έβλεπαν τα θαύματα, αλλά δεν πίστευαν όλοι. Πίστευαν μόνο εκείνοι, που είχαν καλή διάθεση και αγαπούσαν την αλήθεια, ενώ οι άλλοι τον συκοφαντούσαν ότι με την δύναμη των δαιμόνων θαυματουργεί. Το θαύμα λοιπόν δεν παραβιάζει την ελευθερία του ανθρώπου.

No comments:

Post a Comment