ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ “Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Απευθύνουμε θερμή παράκληση στο σεβαστό μας π. Βασίλειο Βολουδάκη να αποσύρει από την κυκλοφορία το κακόδοξο βιβλίο του “Η πολιτική είναι ποιμαντική”.
Ποιμαντική είναι ο αγώνας των ποιμένων της Εκκλησίας να βάλουν σε εφαρμογή το Ευαγγέλιο στη ζωή της ενορίας, της Μονής και της επισκοπής.
Η άσκηση της πολιτικής δεν δεσμεύεται από το Ευαγγέλιο. Εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πολιτών και του κράτους όπως τα κατανοεί η κοινωνία και όπως τα ρυθμίζουν οι πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, εθνικές και ιδεολογικές προτεραιότητες και αξίες.
Γι' αυτό θεάρεστο είναι το κακόδοξο βιβλίο του π. Βασίλειου Βολουδάκη να αποσυρθεί από την κυκλοφορία για να μη συγχύζει τους πιστούς και να σπέρνει στο μυαλό τους ετεροδιδασκαλίες.
Θα εκτιμηθεί δεόντως, σεβαστέ μας Γέροντα, αν αποσύρετε το κακόδοξο αυτό βιβλίο από την κυκλοφορία σαν πρώτη θετική ενέργεια προς τον τελικό στόχο που δεν πρέπει να είναι άλλος από τη διάλυση του παποκαισαρικού κόμματος “Κοινωνία”. Ως γνωστόν ιδρύσατε και κατευθύνετε από τα παρασκήνια αυτό το κόμμα παρόλον ότι επτά κανόνες Οικουμενικών Συνόδων ρητά, αυστηρά και επί ποινή καθαιρέσεως απαγορεύουν στους κληρικούς να εμπλέκονται σταις του βίου πραγματείαις.
Ορισμένοι -μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού- συμμερίζονται τις θέσεις του βιβλίου σας μόνον για ένα λόγο: Τυγχάνουν ομόφρονές σας για την εμπλοκή της Εκκλησίας στην πολιτική και δη στην κομματική κονίστρα. Τρέφουν ιεροκρυφίως το ίδιο κακόδοξο φρόνημα και θέλουν από τα παρασκήνια να ποδηγετούν την ψήφο των πιστών.
Σε σας, π. Βασίλειε, και στους θιασώτες του κακόδοξου σας βιβλίου απευθύνουμε το ακόλουθο ερώτημα:
Η Εκκλησία έχει να επιδείξει δεκάδες Αγίους από την απελευθέρωση και εξής και ακόμη περισσότερους Αγίους και φωτισμένους Γέροντες.
Για ποιο λόγο ούτε ένας -επαναλαμβάνουμε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ- από αυτούς δεν διδάσκει τις ετεροδιδασκαλίες που διατυπώνετε σ’ αυτό το βιβλίο;
Γιατί ο Άγιος Παίσιος, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης ήταν τόσο αρνητικοί σε κάθε προσπάθεια εμπλοκής της Εκκλησίας στην κομματική κονίστρα;
Είστε αγιώτερος ή σοφώτερος όλων των συγχρόνων Αγίων, π. Βασίλειε; Προφανώς όχι! Επομένως γιατί διδάσκετε λόγω, έργω και συγγραφαίς μη πεπατημένες οδούς;
Σε κάθε περίπτωση, π. Βασίλειε, αναμένουμε ότι, τώρα, που ελέγχετε ολοκληρωτικά τον "Ορθόδοξο Τύπο", θα δεχτείτε την πρόταση-πρόκληση να διεξαχθεί διάλογος από τις στήλες του για τις ετεροδιδασκαλίες που διατυπώνετε για την εμπλοκή της Εκκλησίας στην πολιτική, αλλά και για την προσπάθειά σας να αποπροσανατολίσετε τον αντιοικουμενιστικό αγώνα και να τον εκτρέψετε σε αγώνα εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως θεσμού.
ReplyDeleteH πολιτική μπορεί να είναι ποιμαντική με την έννοια της διακονίας ,της ανιδιοτέλειας , της θυσίας , του ενδιαφέροντος για την ευημερία του λαού , της υπηρεσίας των πνευματικών και παιδευτικών αξιών , παρ’όλο που όλα αυτά ακούγονται ολίγον ρομαντικά και γραφικά και καθόλου ρεαλιστικά Ποσες φορές στην ιστορία έγινε αυτό ; Ακόμα και ο Πλάτων το βλέπει ως κάτι το ιδεατό ! Σε κάθε περίπτωση είναι κάτι το θεμιτό , όταν ο Θεός το προβλέψει ως ευλογία για έναν λαό Το αντίθετο δεν μπορεί να γίνει δηλαδή η ποιμαντική να γίνει πολιτική , δηλαδή να προσλάβουμε την πολιτική ως ένα δεκανίκι της ποιμαντικής , διότι τότε υιοθετούμε και τις μεθοδείες της πολιτικής , που είναι η εξουσιαστική νοοτροπία μέσω της χειραγώγησης ,των παρασκηνίων ,της με κάθε αθέμιτο τρόπο εγωιστικής επικράτησης και ανταγωνιστικότητος , της μεταβολής της πνευματικής εξουσίας σε εγκόσμιας , της υποταγής του σωστικού έργου της εκκλησίας σε εγκόσμιες και ιδιοτελείς σκοπιμότητες ,διότι απλούστατα δεν επιτελέσαμε το πνευματικό μας έργο σωστά που είναι η κάθαρσή μας από τά παθη Αποβάλλουμε δηλαδή τον νούν Χριστού και αποκτούμε τον νούν του κοσμου και αντιμετωπίζουμε τά πνευματικά και εκκλησιαστικά θέματα με κριτήρια κοσμικά και πολιτικά ,ενώ θα έπρεπε να μένουν ανεπηρέαστα από τά φθαρτά πράγματα του κόσμου ως άνήκοντα στην αφθαρτότητα και αϊδιότητα του Θεού Το ότι δηλαδη η εκκλησια συρρίκνωσε την δύναμή της στο 10 η στο 5 τοις εκατον του λαού , αυτό δεν ωφείλεται στο ότι δεν χρησιμοποίησε πολιτικά όπλα ,αλλά γιατί δεν χρησιμοποίησε τά αγιαστικα της μέσα ή ακόμα γιατί η εκκοσμικευμένη διοίκησή της γίνεται με τρόπο οιμοιότυπο της πολιτικής Βάζουμε τον καλό λογισμό ,όταν κανείς βλέπει ένα σπίτι που τυχαίνει να είναι και δικό του να καίγεται έχει την ορμή να τρέξει να βοηθήσει , δεν θα βοηθήσει όμως αν επάνω στην φωτιά ρίξει και άλλα εύφλεκτα υλικά που είναι τά πάθη μας Καλώς λοιπόν οι Ιεροί Κανόνες ορίζουν οι ιερείς να μένουν αφοσιωμένοι στον πνευματικό τους ρόλο και μόνον και να κάνουν προσευχή για το έλεος του Θεού Οι Ρασπουτινισμοί δεν επιτρέπονται
Δεν διάβασα το βιβλίο του π. Βολουδάκη , σχολίασα μόνο με αφορμή το εξώφυλλο Προς τον π. Βολουδάκη θα θέλαμε να πούμε με κάθε σεβασμό , σεβαστέ πάτερ πνιγήκαμε στα ρηχά , πόσω μάλλον στα βαθιά της πολιτικής , των προκλήσεων και κινδύνων της