Ο ΟΡΟΣ «ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ» ΩΣ «ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΡΟΣ»
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Με το ανωτέρω άρθρο του ο Σεβασμώτατος Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, άνευ αντιλογίας, κατεδαφίζει μεθοδικά, ένα προς ένα, τα ένεδρα και σκάμματα των οικουμενιστών. Ως «φωνή υδάτων πολλών» αντηχεί εκκωφαντικά η φωνή του και ως «λύχνος εν αυχμηρώ τόπω» φωτίζει με τη δόκιμη του γραφίδα τα γεγονότα που έλαβαν χώραν στο Κολυμβάριο. Μεταξύ άλλων εξηγεί τι σημαίνει terminus technicus, ήτοι «τεχνικός όρος»: «Είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγραφούν αντικείμενα ή έννοιες που … καλύπτουν την ανάγκη να περιγράψουν μ’ ένα όρο πιο συγκεκριμένο, αποκλείοντας κάθε αμφισημία, αντικείμενα τα οποία η κανονική γλώσσα ήδη περιγράφει».
Σχόλιο: Ως γνωστόν στο Κολυμβάριο με την Απόφαση 6, από τη μια μιλάνε οι συντάκτες της για τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, ήτοι την Ορθόδοξη, κι από την άλλη μιλάνε για «ετερόδοξες Εκκλησίες». Είναι ηλίου φαεινότερο ότι μέσω της αμφισημίας και της συγχύσεως επιδιώχθηκε συνειδητά να «περάσει» η κακόδοξη θέση περί εκκλησιατικότητος των αιρετικών. Όπως σημειώνει ο Σεβασμιώτατος, στις ΗΠΑ υφίστανται, το γε νυν έχον, 55,000 (πενήντα πέντε χιλιάδες) «χριστιανικές ομάδες», που αυτοαποκαλούνται «Εκκλησίες». Κι οι πλάνες και κακοδοξίες των ως άνω ομάδων είναι τόσο πολλές και μεγάλες, που ούτε στο κακόφημο «Π.Σ.Ε.» (με βάση τους όρους εισδοχής σ’ αυτό) ΔΕΝ μπορούν να ενταχθούν!!! Όλες αυτές οι ομάδες, με βάση πάντοτε την Απόφαση 6 του Κολυμβαρίου, είναι ή δεν είναι «Εκκλησίες»; Ποιος μπορεί να τους πει ΟΧΙ, σύμφωνα με την ως άνω Απόφαση; Και συμπεραίνει με την γνωστή του νηφαλιότητα ο Σεβασμιώτατος επ’ αυτού: «Το ότι το κείμενο που εξεδόθη από την «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο» δεν κάνει αυτή τη διασάφηση-επεξήγηση, αλλά χαρακτηρίζει όλες αυτές τις «χριστιανικές ομάδες» ως «ετερόδοξες Εκκλησίες» είναι προβληματικό».
Κλείνουμε τη συνοπτική παρουσίαση του άρθρου του Σεβ. κ. Ιερόθεου με την εξής ερώτησή του, που είναι και δική μας: «Οι ετερόδοξες ομάδες χαρακτηριζόμενες με τον όρο Εκκλησίες παραπέμπουν ή όχι, για εμάς τους Ορθόδοξους, στο πλήρωμα της αληθείας»;
No comments:
Post a Comment