ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στο βίντεο, που προτάσσεται της ανάρτησης, ο π. Θεόδωρος Ζήσης κάνει μια ανασκόπηση των εκκλησιαστικών γεγονότων του 2016.
Σ’ αυτό -μεταξύ άλλων- κάνει αναφορά στην Αποτείχιση.
Πολύ ορθά, ο π. Θεόδωρος, επισημαίνει ότι όσοι συγχύζουν την Αποτείχιση με το σχίσμα είναι εντελώς αδαείς και προκαλούν μεγάλη σύγχυση στους πιστούς.
Η Αποτείχιση, όχι μόνον δεν είναι σχίσμα, αλλά θεσπίστηκε ακριβώς γι’ αυτό το λόγο: Για να συγκρατεί τους πιστούς από το σχίσμα.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΣΗΜΕΡΑ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΣΧΙΣΜΑ;
_______
Ο π. Θεόδωρος αναφέρθηκε, επίσης, στο παράδειγμα των τριών Μητροπολιτών (Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο, Φλωρίνης Αυγουστίνο και Παραμυθίας Παύλο) και των πλείστων Μονών του Αγίου Όρους που διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα. Όλοι οι ανωτέρω έκαναν Αποτείχιση και όχι σχίσμα.
Αυτό που δεν απάντησε, όμως, ο π. Θεόδωρος -ίσως επειδή δεν είχε στη διάθεσή του τον απαιτούμενο χρόνο- είναι κατά πόσον υπάρχουν προυποθέσεις σήμερα να υπάρξει αποτείχιση που δεν θα οδηγεί σε σχίσμα νοουμένου ότι δεν υπάρχουν -τουλάχιστον εξ όσων εμείς γνωρίζουμε- επίσκοποι ή Μονές του Αγίου Όρους ή και εκτός αυτού που θα αποτειχιστούν, όπως υπήρξαν την εποχή της διακοπής του μνημοσύνου του Αθηναγόρα.
Άρα όποιες Αποτειχίσεις πραγματοποιηθούν θα είναι κατ’ ανάγκην μεμονωμένες και ασύντακτες και ως εκ τούτου έρμαιο στα χέρια των Οικουμενιστών.
Επομένως ποια ωφέλεια θα προκύψει από την Αποτείχιση;
ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΤΗΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ
_______
Ο π. Θεόδωρος μιλά, επίσης, για την ανάγκη να μείνει κάποιο “λείμμα” που θα αντιστέκεται στην οικουμενιστική φρενίτιδα.
Αλλά πώς θα μείνει αυτό το “λείμμα”; Δεν θα καθαιρεθούν όσοι κληρικοί αποτειχιστούν; Αφού θα καθαιρεθούν δεν θα μείνουν χωρίς να έχουν δυνατότητα συμμετοχής στα μυστήρια της Εκκλησίας όσοι λαικοί τους ακολουθήσουν;
Αλλά πώς θα μείνει αυτό το “λείμμα”; Δεν θα καθαιρεθούν όσοι κληρικοί αποτειχιστούν; Αφού θα καθαιρεθούν δεν θα μείνουν χωρίς να έχουν δυνατότητα συμμετοχής στα μυστήρια της Εκκλησίας όσοι λαικοί τους ακολουθήσουν;
Εκτός, Γέροντα, και αν σκοπεύετε να συνεχίσετε να ιερουργείτε ων καθηρημένος.!!! Αλλά αυτό είναι κανονικό; Δεν υπάρχουν κανόνες που απαγορεύουν αυστηρά σε ένα κληρικό να ιερουργεί έστω και αν καθαιρέθηκε άδικα; Άρα το “λείμμα” για το οποίο μιλάτε έχει δύο δυνατότητες: Είτε να μη συμμετέχει στα ιερά μυστήρια, είτε να συμμετέχει σε μυστήρια που θα τελούν καθαιρεμένοι κληρικοί.
Είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεστε, Γέροντα, ότι η λύση της μεμονωμένης αποτείχισης είναι αδιέξοδη; Αφού οι Οικουμενιστές κατορθώσουν να σας καθαιρέσουν θα σας οδηγήσουν στην ακοινωνησία, δηλαδή στο σχίσμα. Όχι επειδή αυτή είναι -ή θα γίνει ποτέ- η επιλογή σας, αλλά επειδή την καθαίρεση όσων κληρικών προχωρήσουν σε αποτείχιση θα αναγνωρίσουν όλες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες ακόμη κι αυτές που απορρίπτουν τη Σύνοδο της Κρήτης για λόγους ουσίας επειδή, δηλαδή, είναι οικουμενιστική Σύνοδος.
Διερωτώμαι Γέροντα: Γι’ αυτό κάνατε τόσους υπεράνθρωπους αγώνες τόσες δεκαετίες εναντίον του Οικουμενισμού; Για να καθαιρεθείτε και να οδηγηθείτε σε σχίσμα;
Ο π. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
_______
Ας κάνουμε αναφορά και στον π. Νικόλαο Μανώλη ο οποίος, επίσης, φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει σε αποτείχιση. Αυτή τη στιγμή ο π. Νικόλαος επιτελεί αξιοθαύμαστο έργο. Βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή του αντιοικουμενιστικού αγώνα και εμπνέει τους πιστούς πολύ πέραν των συνόρων της Ελλάδας. Αν, όμως, τελικά προχωρήσει σε αποτείχιση οι οικουμενιστές θα τον καθαιρέσουν. Ελπίζω να μην τρέφει ο ίδιος ή κάποιος συναγωνιστής του ψευδαισθήσεις περί του αντιθέτου. Σ’ αυτή την περίπτωση δεν θα στερηθούν τόσες χιλιάδες πνευματικοπαίδια που έχει την πνευματική του καθοδήγηση;
Τι ακριβώς θα πετύχει με την Αποτείχιση;
Ίσως, ισχυριστεί κάποιος, ότι με την Αποτείχιση θα καταθέσει μια ισχυρή μαρτυρία αντίρρησης για τα εν Κολυμβαρίω διαδραματισθέντα.
Αλλά, αφού αρνήθηκε να διαβάσει το Μήνυμα “Προς το λαό” και αφού συνεχώς κηρύττει εναντίον της Συνόδου της Κρήτης με τα βίντεο και με τα άρθρα και με τα κηρύγματα που κάνει, δεν καταθέτει ισχυρότατη μαρτυρία κατά της Συνόδου της Κρήτης που επηρεάζει θετικά και προβληματίζει ουσιαστικά χιλιάδες ανθρώπους πολύ πέραν της ενορίας του;
Επαναλαμβάνω το ερώτημα: Τι ακριβώς θα προσθέσει η Αποτείχιση;
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ
__________
Υπάρχει, βεβαίως, και το πρόβλημα με το Μήνυμα της Ιεράς Συνόδου “Προς τον λαό.” Σ’ αυτό είμαστε απολύτως σύμφωνοι. Οι επίσκοποι και οι Μονές και οι εφημέριοι των ενοριών έπρεπε να ΜΗ το διαβάσουν και να ΜΗ το διανείμουν στις Μητροπόλεις, στις Μονές και στους ναούς τους. Είναι σκέτη κοροιδία να προσπαθεί να μας πείσει ένας κληρικός που διάβασε στο εκκλησίασμά του το Μήνυμα ότι δεν αποδέχθηκε τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης. Θέατρον έπαιζε εν τοις ιεροτάτοις; Από τη μια απορρίπτει τη Σύνοδο της Κρήτης και από την άλλη κατηχεί το ποίμνιό του με τη συνοδική εγκύκλιο ότι πρόκειται για Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας;
Αλλά το ερώτημα για όσους κληρικούς δεν διάβασαν το Μήνυμα είναι άλλο! Γιατί χρειάζεται να προχωρήσουν σε Αποτείχιση; Με την άρνησή τους να το διαβάσουν και με τα κηρύγματα που θα κάνουν και με τα άρθρα που θα γράψουν θα καταστήσουν δημόσια σαφέστατη την αντίθεσή τους με τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.
Τι θα προσθέσει η Αποτείχιση;
Ποια ωφέλεια θα προσφέρει στον αντιοικουμενιστικό αγώνα η εκ της Αποτειχίσεως βεβαία καθαίρεση των αγωνιστών κληρικών και η εξώθησή τους από τους Οικουμενιστές να καταστούν ακοινώνητοι, τουτέστιν σχισματικοί;
Δεν συνειδητοποιούν, οι αγωνιστές κληρικοί, ότι οι Οικουμενιστές τους περιμένουν με το μάτι στο στόχαστρο και με το δάκτυλο στη σκανδάλη για να τους εξουδετερώσουν και να τους καρατομήσουν πνευματικά μόλις εισέλθουν στα Δερβενάκια της Αποτείχισης;
Δεν συνειδητοποιούν, οι αγωνιστές κληρικοί, ότι οι Οικουμενιστές τους περιμένουν με το μάτι στο στόχαστρο και με το δάκτυλο στη σκανδάλη για να τους εξουδετερώσουν και να τους καρατομήσουν πνευματικά μόλις εισέλθουν στα Δερβενάκια της Αποτείχισης;
Η ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΟΤΙ ΟΡΘΟΤΟΜΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
________
Με όλο το σεβασμό, Γέροντα, νομίζω ότι όσα λέτε στο βίντεο αναφορικά με τον δυνητικό χαρακτήρα του ΙΕ΄κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου είναι ασαφή ή μάλλον αντιφατικά. Διότι ναι μεν σαφώς αναφέρετε ότι είναι δυνητικός ο κανόνας πλην όμως στη συνέχεια θεωρείτε Θεομπαιξία το να μην αποτειχιστείτε αν ο επίσκοπός σας μνημονεύει τον Πατριάρχη ή και τη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος ως ορθοτομούντες τον λόγο της αληθείας του Χριστού.
Αλλά, αν ούτως έχουν τα πράγματα, πώς είναι δυνητικός και όχι υποχρεωτικός ο Κανόνας; Δεν μπορούν να συνυπάρξουν και τα δύο. Πώς είναι δυνητικός ο κανόνας αν όπως ισχυρίζεστε όσοι κληρικοί δεν διακόψουν το μνημόσυνο του επισκόπου συνεργούν σε Θεομπαιξία την ώρα της Θείας Λειτουργίας; Ο κανόνας δίνει την επιλογή στους κληρικούς να γίνουν Θεομπαίκτες;
ΘΑ ΒΡΕΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
______
Εμάκρυνα υπερβαλλόντως το άρθρο -παρά την παγία πρακτική μου να μη γράφω εκτενή κείμενα- επειδή με συνέχει φόβος μέγας ότι με την επικείμενη Αποτείχιση ορισμένων αγωνιστών κληρικών οι Οικουμενιστές θα καταγάγουν θρίαμβο μέγα.
Η αδιαμφισβήτητη αλήθεια, π. Θεόδωρε, είναι ότι ο Αντιοικουμενιστικός αγώνας και η διαμφισβήτηση της Συνόδου του Κολυμβαρίου πηγαίνουν μέχρι τώρα πολύ καλά. Τέσσερις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, με περισσότερους από τους μισούς πιστούς και επισκόπους της Ορθοδοξίας, δεν συμμετείχαν σε αυτήν, ενώ δύο από αυτές τις Εκκλησίες (της Βουλγαρίας και της Γεωργίας) την κατεδίκασαν συνοδικά ως οικουμενιστική Σύνοδο.
Παράλληλα και εσείς και ο κ. Τσελεγγίδης και ο Σεβ. Ναυπάκτου και δεκάδες άλλοι αξιόλογοι θεολόγοι, κληρικοί, λαικοί και μοναχοί κατεδάφισαν κυριολεκτικά με ατράνταχτα επιχειρήματα το θεολογικό υπόβαθρο της Συνόδου της Κρήτης, σε βαθμό που οι Οικουμενιστές δεν τολμούν να ψελλίσουν τίποτα.
Η δική σας μάλιστα συμβολή, Γέροντα, υπήρξε ιδιαιτέρως σημαντική επειδή -συν τοις άλλοις- με τις επισκέψεις -κατόπιν προσκλήσεως των τοπικών ιεραρχών- που πραγματοποιήσατε στη Βουλγαρία, στη Γεωργία και στη Μολδαβία συντελέσατε ουσιαστικά ώστε οι εν λόγω Εκκλησίες να λάβουν κατά Θεόν αποφάσεις για τη Σύνοδο της Κρήτης.
Οι Οικουμενιστές βρίσκονται κυριολεκτικά στη μέγγενη. Από τη μια οι τέσσερις Εκκλησίες που δεν αναγνώρισαν τη Σύνοδο της Κρήτης και από την άλλη τα σπουδαιότατα θεολογικά κείμενα που αναιρούν βήμα προς βήμα τις αποφάσεις της Συνόδου. Επομένως οι Οικουμενιστές δεν έχουν καμία επιλογή -όπως και οι ίδιοι έμμεσα ομολογούν- παρά να συμβιβαστούν σε μελλοντική Πανορθόδοξη Σύνοδο οπότε και θα υποχρεωθούν να αναθεωρήσουν τα κακόδοξα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης.
Από την άλλη η τυχόν ασύντακτη και μεμονωμένη αποτείχιση θα δώσει στους Οικουμενιστές την ευκαιρία να αναθαρρήσουν και να χτυπήσουν ανελέητα. Κρατούν στο χέρι τους και το κρέας και το μαχαίρι και -το πιο ανησυχητικό- έχουν φρόνημα χασάπη. Άρα δεν υπάρχει περιθώριο για καμία αισιοδοξία ότι δεν θα χτυπήσουν αλύπητα.
Αλήθεια Γέροντα! Γιατί εσείς, ο π. Νικόλαος Μανώλης και άλλοι αγωνιστές κληρικοί θα τους δώσετε αυτή την ευκαιρία;
No comments:
Post a Comment