ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
4/4/2020
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
1.) “Δεν ήταν παράνομη αλλά ανεύθυνη η μετάθεση του εσπερινού του Ευαγγελισμού κατά δύο ώρες από τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο”, δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας. Και πρόσθεσε: «πρέπει να γίνει συνείδηση όλων, ότι η πιστή εφαρμογή των οδυνηρών μέτρων προστασίας της υγείας των πολιτών θα τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια και όχι η θρησκευτική ευλάβεια να γίνεται πρόξενος περαιτέρω προβλημάτων».(Εφημερίδα “Πολίτης”).
Ο Γενικός Εισαγγελέας έπρεπε να περιοριστεί στην διαπίστωση ότι δεν ήταν παράνομη η μετάθεση του εσπερινού κατά δύο ώρες. Αφού τα περιοριστικά μέτρα άρχιζαν στις 6.00μ.μ., πώς είναι δυνατόν να εγκαλείται ο Μητροπολίτης Λεμεσού επειδή τέλεσε τον εσπερινό δύο ώρες πριν την έναρξη των περιοριστικών μέτρων;
Νομική ευθύνη, λοιπόν, είναι σαφές ότι δεν υπάρχει.
Τα άλλα που είπε ο Γενικός Εισαγγελέας είναι άστοχα και εκτός της δικής του ευθύνης και αρμοδιότητας. Κατά καμμία έννοια η θρησκευτική ευλάβεια δεν είναι πρόξενος περαιτέρω προβλημάτων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού.
Η συμμετοχή στην Λατρεία της Εκκλησίας -και προπαντός στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας- δεν είναι πρόξενος μετάδοσης ασθενειών, αλλά φάρμακο αθανασίας. Η δισχιλιετής Ιστορία της Εκκλησίας μαρτυρεί ότι τα μυστήρια της Εκκλησίας έγιναν αιτία ίασης και όχι μετάδοσης ασθενειών, ακόμη και όταν οι λειτουργοί του Υψίστου διακονούσαν σε νοσοκομεία και σανατόρια λοιμωδών νόσων.
*****
2.) Ρώτησαν το Άγιο Παίσιο τον Αγιορείτη:
“– Γέροντα, πῶς μερικοί, ἐνῶ εἶναι ἀσθενικοὶ στὸ σῶμα, ἔχουν ἀντοχὴ στὴν νηστεία;– Τὸ μυστικὸ εἶναι ὁ ταπεινὸς καὶ φιλότιμος ἀγώνας, ποὺ συνοδεύεται μὲ προσευχὴ καὶ Μετάληψη τῶν ἀχράντων Μυστηρίων. Αὐτὰ τρέφουν τὴν ψυχή, τρέφουν καὶ τὸ σῶμα. Ὅταν κοινωνοῦμε, παίρνουμε τὸ ἰσχυρότερο ἰαματικὸ φάρμακο, τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ.” (Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Στ': Περὶ προσευχῆς, Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον “Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος”, Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 2012, σ. 211-216) (Ιστολόγιο "Ρωμείκο Οδοιπορικό").
Αντίθετα οι κοσμικοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι η Θεία Κοινωνία μεταδίδει τον κορωνοιό.!!!
Και να το έλεγαν μόνον κοσμικοί άνθρωποι…
Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι της Εκκλησίας (Κληρικοί, μοναχοί λαϊκοί θεολόγοι και άλλοι) αυτά ακριβώς λέγουν, έστω και αν προσπαθούν να περιτυλίξουν με περιτύλιγμα σακχαρούχο την βλασφημία τους ότι η Θεία Κοινωνία είναι πρόξενος μετάδοσης ασθενειών.
Ο γνωστός Οικουμενιστής Καθηγητής κ. Πέτρος Βασιλειάδης λ.χ. έγραψε ότι, ενώ συνήθιζε για δεκαετίες να πηγαίνει κάθε Κυριακή εκκλησία και να κοινωνεί, σταμάτησε να εκκλησιάζεται και να κοινωνεί από τότε που ξέσπασε η επιδημία του κορωνιού.!!!
Όταν οι Καθηγητές της Θεολογίας μιλούν και ενεργούν τόσο βλάσφημα τι να περιμένει κάποιος από τους πολιτικούς και τους κοσμικούς ανθρώπους;
*****
3.) Είπε, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ:
“Θεωρώ ταπεινώς ότι αυτή η πανδημία είναι μία δοκιμασία που επέτρεψε ο Θεός μέσα στα πλαίσια της αγάπης Του προς τον άνθρωπο, όχι για να τον καταστρέψει και να τον αφανίσει, αλλά για να τον συνετίσει.
Ξεφύγαμε και είναι καιρός να έλθουμε εις εαυτόν, να συνέλθουμε από την μέθη της φιλαυτίας, της έπαρσης, της ακηδίας και της αδιαφορίας. Ειλικρινά πιστεύω πως είναι καιρός μετανοίας με την όλη σημασία της λέξεως. Αλλαγή του νου, αλλαγή του τρόπου σκέψης και πράξεως.”
Παρά πολύ ορθές οι επισημάνσεις του Σεβασμιώτατου. Οι αμαρτίες μας προκαλούν τις συμβατικές επιφορές στην ζωή μας, ώστε να μας δίνεται η δυνατότητα να μετανοούμε και να επανερχόμαστε στην τροχιά της ευσέβειας.
Μακάρι πάντοτε ο Σεβ. Γαλλίας να μας έδινε την χαρά να τον επαινούμε για ορθές θέσεις που διατυπώνει, αντί να τον βλέπουμε καθημερινά να επιδίδεται σε συνεχείς οικουμενιστικές και νεωτεριστικές ασχημίες.
*****
4.) Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Αναστάσιος” τα ακόλουθα από επιστολή του αντιοικουμενιστή και παραδοσιακού επισκόπου Γόρτυνος Ιερεμία:
“Από ὅλη αὐτή τήν θλιβερή ὑπόθεση τοῦ κορονοϊοῦ, ἡ μόνη μου ἱκανοποίηση καί χαρά γιά σᾶς εἶναι τό ὅτι ἐννόησα καί κατάλαβα καλά ὅτι ἀγαπᾶτε τόν Θεό καί θέλετε νά Τόν λατρεύετε στήν Ἐκκλησία. Πόσοι καί πόσες ἀπό σᾶς, ἀκόμη καί τά παιδιά σας, δέν ἔχετε πεῖ στούς ἱερεῖς σας καί σέ μένα ὅτι «μᾶς ἔλειψε ἡ Λειτουργία»! Ἐσεῖς αὐτό τό λέτε μέ πόνο, ἀλλά ἐγώ, ὅταν τό ἀκούω, χαίρομαι, γιατί βλέπω στόν πονετικό σας αὐτό λόγο τήν ἀγάπη σας στόν Χριστό καί στήν Ἐκκλησία Του. Ἐκεῖνο ὅμως, ἀδελφοί, πού μέ πονᾶ πολύ, εἶναι τό ὅτι σᾶς λείπει ἡ θεία Κοινωνία. «Τί Πάσχα θά εἶναι αὐτό, χωρίς θεία Κοινωνία;»
Σάν Ἐπίσκοπός σας, πού πρέπει νά σκύψω στόν πόθο σας γιά τήν θεία Κοινωνία καί νά φροντίσω γι᾽ αὐτόν, τώρα ἰδιαίτερα τήν περίοδο αὐτή, σᾶς λέγω νά κάνετε τό ἑξῆς: Νά κοινωνήσετε μόνοι στό σπίτι σας μέ Μέγα Ἁγιασμό. Ὁ Μέγας Ἁγιασμός, ἀδελφοί μου, ὅπως τό λένε τά ἱερά μας βιβλία, «ἐπέχει δεύτερον τῆς θείας Κοινωνίας». Καί γιά τόν Μέγα Ἁγιασμό λέγουν οἱ εὐχές ὅτι πίνεται εἰς «ἄφεσιν ἁμαρτιῶν» καί εἰς «Πνεύματος Ἁγίου κοινωνίαν», ὅ,τι, δηλαδή λέγεται καί γιά τήν θεία Κοινωνία.
Φροντίστε, λοιπόν, ὅσοι δέν ἔχετε στά σπίτια σας, νά πάρετε Μέγα Ἁγιασμό ἀπό τόν ἱερέα σας, νά πιεῖτε ὅλοι Μεγάλο Ἁγιασμό, γιά νά λάβετε τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ.”
Στην Κύπρο πολλοί κληρικοί είναι ιδιαίτερα θλιμμένοι επειδή πολλοί ευσεβείς χριστιανοί επικοινωνούν μαζί τους για να τους εκφράσουν την πικρία και την θλίψη τους επειδή, με τα περιοριστικά μέτρα που επεβλήθησαν, είναι αδύνατον να συμμετάσχουν στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Τους χαροποιεί μεν διότι βλέπουν τον κατά Θεό πόθο του ποιμνίου τους για την Θεία Κοινωνία, αλλά συμπάσχουν μαζί τους, επειδή τώρα στερούνται το φάρμακο της ζωής και του θανάτου.
Η προτροπή του Σεβ. Γόρτυνος οι πιστοί να κοινωνούν τον Μέγα Αγιασμό είναι πολύ καλή λύση η οποία ποτέ μεν δεν μπορεί να αντικαταστήσει την Θεία Κοινωνία, αλλά «ἐπέχει δεύτερον τῆς θείας Κοινωνίας».
*****
5.) Αναφέρει το ιστολόγιο “Εξάψαλμος” για την τηλεδιάσκεψη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:
“Η πρόταση του Βενιαμίν της Ιεραρχίας Σεβ. Σισανίου Αθανασίου, ευγενικού και πνευματικού Ιεράρχη, να βγαίνουν οι λειτουργοί ιερείς να κοινωνούν τον λαό που επιθυμεί να κοινωνήσει εκτός του ναού, σε ανοικτό χώρο, κρίθηκε ως ανέφικτη διότι αυτό θα δημιουργήσει ειδικά αυτή την εποχή που ισχύουν αυστηρά μέτρα νέα εσωστρέφεια και κατακραυγή κατά της Εκκλησίας.”
Αν όντως αυτό συνέβη κατά την τηλεδιάσκεψη τότε πρέπει να ανησυχήσουμε πολύ σοβαρά.
Ο Σεβ. Σισανίου εισηγήθηκε να τελείται η Θεία Λειτουργία και στην συνέχεια οι λειτουργοί να βγαίνουν εκτός του ναού και να κοινωνούν τους πιστούς. Μια πρακτική που ακολουθείται στην Σερβία, το Μαυροβούνιο κτλ..
Αυτό που προβληματίζει και πικραίνει είναι ο λόγος για τον οποίο απορρίφθηκε η πρόταση του Σεβ. Σισανίου: "Θα δημιουργήσει εσωστρέφεια και κατακραυγή κατά της Εκκλησίας", ισχυρίστηκαν οι Συνοδικοί.
Σε απλά ελληνικά η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να στερήσει την Θεία Κοινωνία στους πιστούς ακόμη και το Πάσχα, απλά και μόνον επειδή θα υπήρχε κατακραυγή εναντίον της Εκκλησίας από την κοινωνία.!!!
Αλήθεια! Από πότε οι Ιεράρχες πολιτεύονται σύμφωνα με το τι πρεσβεύει η κοινωνία και όχι με τις επιταγές του Ευαγγελίου;
*****
6.) Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, αξιοθρήνητο άρθρο, που επιγράφεται “Κορωνοϊός και ψυχικές ασθένειες”, του ψυχίατρου κ. Γεώργιου Σύρπη.
Πρόκειται για πολύ χαμηλού επιπέδου προπαγανδιστικό κείμενο που γράφτηκε για να εξιλεώσει στην συνείδηση των πιστών τον σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη για τις επιστημονικές ασυναρτησίες που διατυπώνει σε ομιλίες του και για να τον παρουσιάσει ως πρότυπο ορθόδοξου κληρικού.
Ο κ. Σύρπης πρέπει να ντρέπεται κυριολεκτικά για το άθλιο -από κάθε άποψη- άρθρο που δημοσίευσε.
Δεν υπάρχει δυνατότητα να περισωθεί η αξιοπιστία ενός κληρικού, κ. Σύρπη, ο οποίος, αν και στερείται πάμπαν ιατρικής παιδείας, δεν διστάζει να τσακώνεται με κορυφαίους λοιμωξιολόγους. Φτάνει, μάλιστα, στο σημείο να ισχυριστεί ότι στην Ελλάδα πεθαίνουν 460,000 Έλληνες μόνο από γρίπη, ενώ οι θάνατοι κάθε χρόνο στην Ελλάδα είναι μόνον 120,000 από όλες τις αιτίες.!!!
Ακόμη χειρότερα! Όταν ένας κληρικός απευθύνεται στο πλήρωμα της Εκκλησίας, εν εξάλλω καταστάσει -όπως μαρτυρούν τα σχετικά βίντεο- και το καλεί να εξεγερθεί, ενώ ο ίδιος λουφάζει διά τον φόβον των συνεπειών, καθίσταται εν παντί αφερέγγυος και παράδειγμα προς αποφυγή.
Γι’ αυτό κανένα προπαγανδιστικό άρθρο δεν μπορεί να περισώσει την αξιοπιστία ή το κύρος του σεβαστού Γέροντος των Εξαρχείων.
Το άρθρο γίνεται ακόμη πιο αναξιόπιστο, όχι μόνον για την ένδεια των επιχειρημάτων, αλλά και επειδή ο κ. ψυχίατρος ήταν υποψήφιος Ευρωβουλευτής του Βολουδακικού Μακρακιστικού Κόμματος “Κοινωνία.”
Δηλαδή ούτε τα προσχήματα δεν τηρούν οι άνθρωποι.
Δηλαδή ούτε τα προσχήματα δεν τηρούν οι άνθρωποι.
No comments:
Post a Comment