ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ κ. Ε. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
=====
κ. Ε. Λωρίτου: Με πολλή ειλικρίνεια το περιοδικό ΣΩΤΗΡ παραδέχεται ότι βασικά θέλουμε να υποστηρίξουμε την πρωτόθρονη θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που νοιώθουμε ότι απειλείται από τον μεγαλοιδεατισμό της Μόσχας.
Σχόλιο: Καλόν είναι να θυμόμαστε, κ. Λωρίτου, ότι το πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως το θέσπισαν δύο Οικουμενικές Σύνοδοι. Άρα όσοι δεν συνευδοκούν με την καταπάτηση των Ιερών Κανόνων Οικουμενικών Συνόδων δεν είναι εθνοφυλετιστές, αλλά προασπιστές των Ιερών Κανόνων. Είναι σε όλους γνωστή η αφοσίωση της αδελφότητας του Σωτήρα προς τους Ιερούς Κανόνες και ο έλεγχος που ασκεί στους Οικουμενιστές για την συνεχή παραβίαση των Ιερών Κανόνων που συστηματικά επιδίδονται.
κ. Ελένη Λωρίτου: Έστω και αν στο πατριαρχείο Μόσχας έχουν επικρατήσει εθνοφυλετικά κριτήρια, δεν πρέπει ένα σοβαρό εκκλησιαστικό θέμα να γίνει πεδίο εθνοφυλετικών ανταγωνισμών. Δεν μπορούμε να παίζουμε με την ορθόδοξη εκκλησία μιας χώρας, δηλαδή της Ουκρανίας, χάριν εθνοφυλετικών συμφερόντων. Δεν μπορούμε να αναθέσουμε και την δική μας εθνική και εκκλησιαστική ύπαρξη στην δύναμη των συμφερόντων, παρά στην δύναμη του δικαίου που έχει θεία προέλευση.
Σχόλιο: Είναι απορίας άξιον, κ. Λωρίτου, πως δεν αντιλαμβάνεστε ότι ο εθνοφυλετισμός των Ρώσσων είναι το πρόβλημα στην Ουκρανία.
Έστω ότι η Ουκρανία είναι κανονικό έδαφος του Πατριαρχείου της Ρωσσίας. Για ποιο λόγο δεν εκχωρεί Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας, όπως ζήτησαν οι Ουκρανοί επίσκοποι -του Μητροπολίτη Ονούφριου μη εξαιρουμένου- από το 1991; Και εσείς κ. Λωρίτου και εγώ και όλος ο κόσμος γνωρίζουμε την απάντηση. Ο μόνος λόγος που οι Ρώσσοι δεν εκχωρούν Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας είναι επειδή δεν εξυπηρετεί τους στόχους τους Ρωσσικού ιμπεριαλισμού.
Οι δηλώσεις του Σεβ. Μπορισπόλ Αντώνιου στάζουν κυριολεκτικά μίσος εναντίον όχι απλά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και εναντίον όλων των απανταχού της γης Ελλήνων και των Ελληνόφωνων Εκκλησιών.
Έστω ότι η Ουκρανία είναι κανονικό έδαφος του Πατριαρχείου της Ρωσσίας. Για ποιο λόγο δεν εκχωρεί Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας, όπως ζήτησαν οι Ουκρανοί επίσκοποι -του Μητροπολίτη Ονούφριου μη εξαιρουμένου- από το 1991; Και εσείς κ. Λωρίτου και εγώ και όλος ο κόσμος γνωρίζουμε την απάντηση. Ο μόνος λόγος που οι Ρώσσοι δεν εκχωρούν Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας είναι επειδή δεν εξυπηρετεί τους στόχους τους Ρωσσικού ιμπεριαλισμού.
Οι δηλώσεις του Σεβ. Μπορισπόλ Αντώνιου στάζουν κυριολεκτικά μίσος εναντίον όχι απλά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και εναντίον όλων των απανταχού της γης Ελλήνων και των Ελληνόφωνων Εκκλησιών.
κ. Ελένη Λωρίτου: Ο υπερασπιστής του δικαίου είναι ο Θεός. Το δίκαιο περί της εκκλησίας της Ουκρανίας έχει ιστορικές ρίζες, όπως εναργέστατα ανέδειξε ο π. Θεόδωρος Ζήσης μέ την επιστημονική του πραγματεία περί του θέματος.
Οι βανδαλισμοί που ήδη εμφανίστηκαν εις βάρος της εκκλησίας του Ονουφρίου είναι μερικά δείγματα του δικαίου και της ενότητος που προοιωνίζεται.
Σχόλιο: Ενώ οι βανδαλισμοί και οι προπηλακισμοί που γίνονται σε βάρος των κληρικών και των ναών της Νότιας και της Ανατολικής Ουκρανίας που δεν υπάγονται στην Αυτόνομη υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Εκκλησία είναι θεάρεστοι;
κ. Ε. Λωρίτου: Τι θα πει ενότητα;! Η ενότητα δεν είναι το ύψιστο αγαθό, μία ενότητα που εξασφαλίζεται με δόλιες μεθόδους.
Είναι μία ειρωνεία, οι ουνίτες του Ποροσένκο να καλούν τον Ονούφριο να τον κάνουν υποψήφιο πατριάρχη.
Σχόλιο: Καταρχήν ο Ποροσένκο δεν είναι ουνίτης, αλλά μέλος της ομάδας του Κιέβου Φιλάρετου. Bεβαίως ελίσσεται σε όλες τις θρησκευτικές ομάδες της Ουκρανίας στην προσπάθειά του να αποκτήσει η Ουκρανία ενιαία Εκκλησία. Καταδικάζουμε φυσικά τις σχέσεις του με τους Ουνίτες, αλλά αυτό δεν διαφοροποιεί το γεγονός ότι ο ίδιος είναι πρώην σχισματικός της ομάδας του Φιλαρέτου, που αποκατέστησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η επιστολή του Ουκρανού Μητροπολίτη της λαύρας του Ποτσάεφ προς τον Ποροσένκο δείχνει σαφέστατα ότι ο Πρόεδρος της Ουκρανίας είναι ορθόδοξος και όχι Ουνίτης.
Το γεγονός ότι οι εν Ουκρανία είναι πρόθυμοι να εκλέξουν τον Ονούφριο Πατριάρχη δείχνει ότι τις προσωπικές πικρίες για τα γεγονότα των τελευταίων δεκαετιών τις παραμερίζουν για να αποκτήσουν Αυτοκέφαλη Εκκλησία. Άρα τους αξίζει έπαινος και όχι ψόγος γι’ αυτό.
κ. Ε. Λωρίτου: Δηλαδή ένας τρόπος επίλυσης του δικού μας παλαιοημερολογιτικού σχίσματος είναι να κάνουμε μία ενωτική σύνοδο και να καλέσουμε τους αρχηγούς των παλαιοημερολογίτικων παρατάξεων και τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυνο -όποιος και αν είναι κακός, στραβός και ανάποδος - να εκλέξουμε έναν ενωτικό αρχιεπίσκοπο! Και μάλιστα αυτό να γίνει με ένα πρωθυπουργό παλαιοημερολογίτη. Ασφαλώς δεν υπάρχει καμμία αναλογία του παλαιοημερολογιτισμού με την Ουνία! Πάντως αυτοί κάνουν την πρόταση! Ευγενέστατοι άνθρωποι!
Σχόλιο: Ατυχέστατη σύγκριση. Αλλά, αφού την θέτετε, ας την συζητήσουμε. Αν υποτεθεί ότι οι 12 τόσες παλαιοημερολογίτικες ομάδες ενώνονταν και είχαν κοινή φωνή και ήθελαν να γίνει Ενωτική Σύνοδος με την Εκκλησία της Ελλάδος για ποιο λόγο απορρίπτετε την ιδέα ότι ο επικεφαλής τους θα μπορούσε να είναι υποψήφιος Αρχιεπίσκοπος;
κ. Ελένη Λωρίτου: Αν είμαστε ορθόδοξοι βλέπουμε το δίκαιο. Δεν είναι δίκαιο η εκκλησία της Ουκρανίας να γίνει θύμα εθνοφυλετικών συγκρούσεων! Οι οικουμενιστές, εκεί που είναι να υποστηρίξουν τα αγνά και γνήσια εθνικά συμφέροντα, δεν τα υποστηρίζουν!
Σχόλιο: Απορώ και εξίσταμαι και τον νουν καταπλήττομαι, κ. Λωρίτου, με τον ισχυρισμό σας ότι η Ουκρανία κινδυνεύει να γίνει θύμα εθνοφυλετικών συγκρούσεων.
Αγνοείτε μήπως ότι υπάρχει εμφύλιος πόλεμος στην Ουκρανία τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες;
Δεν γνωρίζετε ότι η Ρωσσία εισέβαλε στην Ουκρανία και ελέγχει με παραστρατιωτικές ομάδες την Νότια και Ανατολική Ουκρανία;
Δεν πληροφορηθήκατε ότι εισέβαλε και προσάρτησε την Κριμαία;
Και μετά από αυτά ισχυρίζεστε ότι κινδυνεύει στο μέλλον η Ουκρανία να γίνει πεδίον εθνοφυλετικών συγκρούσεων, εξαιτίας της προσεχούς εκχώρησης Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας;
Η κανονική ορθόδοξη εκκλησία υπό το Ονούφριο δέχτηκε πλήγμα από το Πατριαρχείο. Οι διωγμοί οι διώξεις οι ξυλοδαρμοί οι αρπαγές εκκλησιών που έχουν αρχίσει με την πτώση του κομμουνισμού είχαν την αρχή τους στην προηγούμενη περίοδο πρώτα ήταν αντεπαναστάτες και τώρα Μοσχοβίτης. Το ξαναλέω δεν πρόκειται για θεολογικές διαφορές μεταξύ του Πατριαρχείου αλλά για αγώνα ζωής και θανάτου. Η τωρινή ουκρανική κυβέρνηση στην πλειοψηφία την αποτελούν ουνιτες εθνικιστες. Ήδη διώκουν τους μοναχούς απο τα μεγάλα ιστορικά μοναστήρια.Λες και όλα να είναι μια διένεξη για τη μη επικράτηση της Ρωσίας. Αυτο είναι μέγα ψέμα.
ReplyDelete
ReplyDeleteΜήπως κ. Τελεβάντο , ο πατριάρχης είναι ο Ρομπέν των δασών ; Μήπως ο άγιος Κύριλλος και Μεθόδιος που αυτή τη φορά έρχονται ως ελευθερωτές των Σλαύων ; Η μέν χείρ Ησαύ η δε φωνή Ιακώβ . Να φυλάει ο Θεός όταν η υποκρισία εμφανίζεται μέ ένα αθώο και νομιμοφανές πρόσωπο . Η εκκλησία είναι πρώτα οικουμενική και ύστερα Φαναριώτικη . Τό καλώς νοούμενο συμφέρον μπορεί νά το εκφράσει αυτοδιάθετα μόνο η Κανονική εκκλησία της Ουκρανίας , γι αυτό η γνώμη της έχει βαρύνουσα σημασία , ίσως και την μόνη βαρύνουσα . Μήν περιμένουμε αυτό νά το κάνει η σχισματική εκκλησία που αναβαθμίζεται μέ την αυτοκεφαλία , ούτε πολλώ μάλλον η Ουνίτικη , η οποία νομιμοποιείται για νά κάνει καλύτερα την θεάρεστη δουλειά της . Μήν εξισώνουμε την παραδοσιακή Ουκρανική εκκλησία μέ τους σχισματικούς και τους Ουνίτες . Δεν έχει την ίδια αξία η γνώμη τους . Αυτά τα παιχνίδια και οι οφθαλμαπάτες ανήκουν στην " δημοκρατία " , η οποία δεν γνωρίζει τις ποιοτικές διαφορές . Η " δημοκρατία " εξισώνει έναν Ελληνα μέ έναν ελληνοποιημένο λαθρομετανάστη πρός δόξαν των γεωπολιτικών σχεδιασμών και της διείσδυσης του μακρού βραχίωνος κάποιων αόρατων κέντρων .
Σε κάθε περίπτωση εύχομαι ο πατριάρχης νά έχει ένα αγνό και άδολο ενδιαφέρον ως πατριάρχης της πρωτόθρονης
εκκλησίας νά ανταποκρίνεται στην αποστολή του και νά μήν γίνεται ο βραχίων των αόρατων κέντρων . Ποιός δεν θα τό ήθελε ! Ολοψύχως το εύχομαι !
Ποτέ δεν είπα ότι ο πατριαρχςη βαρθολομαίος κλανει ότι κάνει απο καλές προθέσεις. Θέτω όμως το ερώτημα για ποιο λόγο ένα έθνος 43 εκατομμυρίων να μην έχι αυτοκέφαλη Εκκλησία. Οι επίσκοποι της Αυτόνομης Εκκλησίας της Ουκρανίας -ή τουλάχιστον η πλειοψηφία από αυτούς- δεν θέλουν τώρα Αυτοκεφαλία για ποιο λόγο το 1991 ζήτησαν -μεταξύ αυτών και ο σημερινός Μητροπολίτης κιέβου Ονούφριος- Αυτοκεφαλία.
DeleteΜην ξεχνάτε ότι η Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας συμπεριλαμβάνει το 10% των Ουκρανών.
DeleteΤι θα γίνει με τους υπολοιπους Ουκρανούς που δεν θέλουν να εχουν σχέση με μια Εκκλησία που υπάγεται σε ενα κράτος που εισεβαλε στην πατρίδα τους και κατέλυσε την εδαφική ακεραιότητα της χώρας τους;
το πρόβλημα της Ουκρανίας ειναι ότι υπάρχει κράτος που ονομάζεται Ουκρανία!
ReplyDeleteαπό τη στιγμή που δεν ντρέπονται και Ρωσοι και Ουκρανοί λένε πως δεν ειναι το ίδιο έθνος, φυσικό και επόμενο ειναι να γίνονται όσα γίνονται. κάθε κράτος απαιτει δική του αυτόνομη, ανεξάρτητη, αυτοκέφαλη Εκκλησία. το ποιός θα δώσει το αυτοκέφαλο ειναι δευτερεύσα υπόθεση.
Επί τη ευκαιρία κ. Τελεβάντο , άν και δεν είναι το κύριο θέμα της ανάρτησης , το φυλλάδιο της αδελφότητος ΣΩΤΗΡ , που λέτε οτι καταδικάζει τις παραβιάσεις των Ιερών Κανόνων , το διαβάζουν τά μέλη της αδελφότητος των κατά τόπους και πόλεις παραρτημάτων τους ; Απορώ ! Τότε θα πρέπει νά τους έχουν υποβάλει σε λοβοτομή . Αλλιώς δεν εξηγείται η διαγωγή τους .
ReplyDeleteΑν κ. Τελεβάντο η παραδοσιακή εκκλησία της Ουκρανίας αντιπροσωπεύει το 10% του πληθυσμού , πάει νά πεί οτι η Ουκρανία είναι μία χώρα λεηλατημένη εθνικά και εκκλησιαστικά και οι παραδοσιακοί ορθόδοξοι είναι μειονότητα . Ο πατριάρχης Κων/πόλεως τίνος πατριάρχης είναι των αυτοχειροτόνητων σχισματικών και των ουνιτών ; Αυτούς θέλει νά νομιμοποιήσει ;
ReplyDeleteΜήπως και στην Ουκρανία υπάρχει ένας διχασμός ανάλογος αυτού που υπάρχει στην Ελλάδα , αλλά σε ασύγκριτα μεγαλύτερο βαθμό ; Κάποιο ποσοστό Ελλήνων είναι εκκοσμικευμένοι Ευρωπαιστές , άθεοι , εθνομηδενιστές , διεφθαρμένα όργανα , ανδρείκελα ξένων κέντρων και κάποιοι Ελληνες είναι παραδοσιακοί ελληνοκεντρικοί μέ προσανατολισμό τις παραδοσιακές αξίες . Στην Ελλάδα ευτυχώς δεν ευδοκίμησε η Ουνία , άν και κάτι πήγε νά γίνει μέ τους Βαυαρούς και τις οργανώσεις , οι οποίες κακά τα ψέματα διασώζουν το προτεσταντίζον πνεύμα , αλλά τίποτα το σπουδαίο , τελικά μπολιάστηκαν στην ορθοδοξία στο μέτρο του δυνατού ή και το αντίθετο , δηλαδή μετέδωσαν μία όσμωση . Μήν απορούμε γιατί πολλοί Ουκρανοί δεν θέλουν νά ακούσουν για Ρωσία . Αυτούς λοιπόν τους αλλοτριωμένους χρησιμοποιεί ο πατριάρχης για νά χτυπήσει τους παραδοσιακούς ορθοδόξους που αποτελούν μειονότητα ; Ας κοιτάξουμε και εμείς που σε 10 - 15 χρόνια , όταν τα Αφγανόπουλα θα έχουν γίνει 17 χρονών και οι σημερινοί εβδομηντάρηδες Ελληνες θα έχουν πεθάνει -- όπως τό λογάριασε και ο Τσίπρας -- ας κοιτάξουμε λοιπόν που πολύ πιθανόν πρωθυπουργός της Ελλάδος δεν θα είναι ο κακός , στραβός και ανάποδος Τσίπρας αλλά ο Μουσταφά Αμπτουλάχ . Ποιός λοιπόν ο ρόλος του πατριάρχη που κάθε άλλο παρά ειρηνευτικός φαίνεται νά είναι ;
Το θέμα φαίνεται νά είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και απαιτεί ιδιαίτερη γνώση και ως προς τις ιστορικές του πηγές και ως προς την εκ του σύνεγγυς αντίληψη , και την όσφρηση των πραγμάτων . Εγώ πέρα απο μία διαίσθηση και απο αυτά που διάβασα δεν έχω καμμία άλλη γνώση . Μέχρι νά προκύψουν αυτά τά θέματα , όταν άκουγα για Ουκρανία ή συναντούσα αλλοδαπούς απο την Ουκρανία, δεν ήξερα κατα πού πέφτει . Μέ κανένα τρόπο δέν είμαι ειδήμων , απλά προσπαθώ νά μάθω και νά καταλάβω μέ δεδομένο τον γνωστό καί αδιαμφισβήτητο ρόλο των σκοτεινών κέντρων που διαμορφώνουν την γεωπολιτική . Η διαίσθηση και μόνο μας λέει οτι είναι αδύνατον το επιχειρούμενον νά είναι ανέγγιχτον της γεωπολιτικής και νά διέπεται απο εκλλησιαστικά κριτήρια . Αυτό δεν πρέπει μέ κανένα τρόπο νά θεωρηθεί συνωμοσιολογία .