Saturday, May 5, 2018

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΠΑΤΣΕΝ ΛΟΓΓΙΝΟΥ


ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΠΑΤΣΕΝ ΛΟΓΓΙΝΟΥ

Ανωνύμου σχολιογράφου
=====

Ο Αρχιεπίσκοπος Λογγίνος μέχρι την διακήρυξη της Αβάνας μεταξύ Πάπα Ρώμης και Πατριάρχη Μόσχας, εξ όσων γνωρίζω, μνημόνευε παράλληλα πρώτα τον Πατριάρχη Μόσχας, ο οποίος είναι ο Πατριάρχης του, καθώς η Εκκλησία της Ουκρανίας δεν είναι Αυτοκέφαλη αλλά Αυτόνομη και έχει ως Αρχιερατική Κεφαλή τον Πατριάρχη Μόσχας, από όπου η υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Ουκρανική Εκκλησία έλαβε το Αυτόνομο. 

Παράλληλα ο Αρχιεπίσκοπος Λογγίνος μνημόνευε και συνεχίζει να μνημονεύει τόσο τον Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο όσο και την τοπική Σύνοδο του, στην οποία και ανήκει Εκκλησιαστικά. 

Η διακοπή της μνημόνευσης του Πατριάρχη Μόσχας έγινε από τον Αρχιεπίσκοπο Λογγίνο ως αντίδραση στην κοινή δήλωση της Αβάνας μεταξύ Πάπα Ρώμης και Πατριάρχη Μόσχας. 

Έχουμε δηλαδή περίπου, στην ουσία, επανάληψη του ιστορικού προηγούμενου των τριών Αρχιερέων στην Ελλάδα την δεκαετία του 60 που σταμάτησαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Κων/λεως Αθηναγόρα για τα φιλοπαπικά ανοίγματά του, ενώ παράλληλα μνημόνευαν κανονικότατα την Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία αν και διαφωνούσε με τον Αθηναγόρα την εποχή εκείνη, συγκοινωνούσε πλήρως μαζί του.

ΠΗΓΗ:

2 comments:

  1. Πολύ ωραίο σχόλιο  ανωνύμου  που καταχωρήθηκε  στό ιστολόγιο της " πατερικής  παράδοσης "  σχετικά μέ  τό τελευταίο προκύψαντα διάλογο μεταξύ του κ. Ρίζου και του π. Σεραφείμ Ζήση . Τρόπος του λέγειν διάλογος  ,  διότι  ξεκίνησε απο αήθη επίθεση του κ. Ρίζου εναντίον του π. Σεραφείμ  λέγοντας πολλές  ανακρίβειες  και  ψευδείς πληροφορίες είτε από άγνοια είτε από δόλο . Τό σχόλιο του ανωνύμου  είναι πολύ σπουδαίο , διότι αμερόληπτα  μας πληροφορεί :   πρώτον για τό εκκλησιαστικό καθεστώς της εκκλησίας της Ουκρανίας  και δεύτερον για νά τό κατανοήσουμε τό παραλληλίζει  μέ τό  καθεστώς των  "  νέων χωρών " της Ελληνικής εκλλησίας  μέ τις δύο μνημονεύσεις  του  οικουμενικου πατριάρχη Κων/ πόλεως  και της συνόδου της εκκλησίας της Ελλάδος  .  Επίσης για νά κατανοήσουμε την εκκλησιαστική πράξη της αποτείχισης του αρχιεπισκόπου Λογγίνου  , πολύ σωστά την παραλληλίζει μέ την αποτείχιση  του Αυγουστίνου (Καντιώτη)  Φλωρίνης και των δύο άλλων μητροπολιτών απο τον Αθηναγόρα .

    ReplyDelete


  2. Επίσης από αυτό τό σχόλιο αντλούμε διδάγματα : 1ον  οτι  ωφείλει ο διαχειριστής της " πατερικής παράδοσης " ο  κατά τάλλα  αξιότιμος και αγαπητός κ. Σημάτης  νά ανεβάσει τό επίπεδο των σχολίων που δημοσιεύει  . Ομολογουμένως  μας πιάνει απελπισία  μέ  τά υβριστικά  και  αυθάδη σχόλια  αμόρφωτων  σχολιαστών .  Τί μπορεί νά πεί κανείς μέσα σέ αυτόν τον  καταιγισμό των ύβρεων και των αρών !  2ον.   Θα θέλαμε νά επισημάνουμε στον κ. Σημάτη , οτι ακόμα περιμένουμε απάντηση στό σχόλιό μας που τον ρωτάμε , άν ο Αυγουστίνος Φλωρίνης  μολυνόταν  απο την μνημόνευση της συνόδου της εκκλησίας της  Ελλάδος μέσω των συγκοινωνολυντων δοχείων και άν αυτή η μνημόνευση αναιρούσε την αποτείχισή του από τον Αθηναγόρα .  Δεν υπάρχει μεγάλος ή μικρός μολυσμός . Δηλαδή ο Αθηναγόρας δεν ήταν μολυσμένος ;  Άν δεν ήταν μολυσμένος , θά έπρεπε  νά μήν κάνει καθόλου αποτείχιση  ο  Αυγουστίνος και όχι νά κάνει μεσοβέζικη  , δηλαδή νά μήν παίρνει τον μολυσμό  απ' ευθείας  από τον Αθηναγόρα  , αλλά νά τον παίρνει  έμμεσα από την  σύνοδο της Ελλάδος !  Άν δεν ήταν μολυσμένος , τότε γιατί ο Αυγουστίνος έκανε αποτείχιση !



    Ασφαλώς προσπαθώ νά χρησιμοποιήσω τον δικό σας συλλογισμό κ. Σημάτη  , για νά δούμε σέ πόσο άτοπα  συμπεράσματα καταλήγουμε . Τους μέν φίλους νά τους δικαιολογούμε οτι δεν έγινε και τίποτα , ήταν μικρός ο μολυσμός , τους δε εχθρούς  δηλαδή τον π. Θεόδωρο Ζήση   και τον μολύναντα αυτόν  αρχιεπίσκοπο  Λογγίνο της Ουκρανίας  νά τους περνάμε απο τά τελώνια της κολάσεως !  Δηλαδή πάνω από πόσους βαθμούς  η μόλυνση   βαράει  κόκκινο   και  είναι απαγορευτική ;  Δεν νομίζετε οτι πέφτετε  σε μία ανεπίτρεπτη μεροληψία ; 



    Σας παρακαλώ δείτε σέ πόσο μεγάλα σφάλματα πέφτετε  που  δημιουργούν στους ανθρώπους σας σύγχυση.

    ReplyDelete