ΠΑΠΑ! ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΑΛΙΚΑΡΙ...ΚΑΝΕ ΜΑΣ ΤΗ ΧΑΡΗ
Του ιστολογίου katanixis.gr
====
Ωραίες τοποθετήσεις παλικαρίσιες ο παπάς ο μερακλής: "ΑΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥΣ, ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ". Στην ορθόδοξη παράδοση το τελειότερο όργανο είναι η φωνή, γι' αυτό και είναι περιττά τα όργανα στη λειτουργία(..) Οφείλουμε όμως να γνωρίζουμε ότι στη θεία λειτουργία δεν έχουμε να κάνουμε με ένα φαινόμενο ακουστικό. Στο επίκεντρο της θείας λατρείας βρίσκεται η προσευχή. Είναι η καρδιά που συμμετέχει στην έκφραση της λατρείας. Οφείλουμε να προστατεύσουμε την παράδοση. Εάν προχωρήσουμε σε πειραματισμούς, τότε το χάσαμε το παιχνίδι! Θα καταντήσουμε όπως οι προτεστάντες, που επινοούν διάφορους τρόπους για να προσελκύσουν κόσμο!».
Μη τους κάνεις όμως τη χάρη και κουβαλάς τα όργανα μέσα στο ναό! Μέσα στην Εκκλησιά αυτοί θα κουβαλούν μετά μπουζούκια, συμφωνικές να κλάψει ο κάθε πικραμένος! Τα λυσσασμένα σκυλιά του οικουμενισμού δεν σε καταλαβαίνουν, θα σε κάνουν σημαία τους, μέχρι να κουβαλήσουν μπαγλαμά και μέσα στη λειτουργία. Ο Θεός να μας φυλάει.
Χριστός Ανέστη!
*****
Ιδού το ρεπορτάζ, που έδωσε την αφορμή, στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, να γράψει το πιο πάνω σχόλιο.
ΙΕΡΕΑΣ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΓΥΑΛΙΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΓΥΑΛΙ ΤΑΜΠΟΥΡ
Του κ. Σωτήρη Λέτσιου
=====
Ο π. Διονύσιος Ταμπάκης, εφημέριος στον Ναό της Παναγίας στο Ναύπλιο, ανακάλυψε τον τοξωτό ταμπουρά στα 45 του και έχει ασχοληθεί επιτυχώς με άλλα έξι παραδοσιακά μουσικά όργανα.
"Είναι η μεγάλη μου χαρά και, συγχρόνως, το χόμπι μου! Λυπάμαι, μάλιστα, για το ότι έφτασα στα 45 μου χρόνια και τότε ανακάλυψα αυτό το υπέροχο μουσικό όργανο!» Δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του ο π. Διονύσιος όταν αναφέρεται στο γυαλί ταμπούρ, το τόσο αγαπημένο σε αυτόν μουσικό όργανο, με τη βαθιά κατανυκτική και χαμηλόφωνα υποβλητική ατμόσφαιρα που δημιουργεί η χρήση του.
Με το γυαλί ταμπούρ ο π. Διονύσιος Ταμπάκης συνόδευσε ηχητικά πριν από λίγο καιρό την απαγγελία του ηθοποιού Στέλιου Μάινα σε κείμενα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Η παρουσίαση αυτή είχε φιλοξενηθεί στον ιστορικό Ναό της Παναγίας στο Ναύπλιο, όπου εκεί εφημέριος είναι από το 1999 ο τόσο δημιουργικά δραστήριος ιερέας, που καταφέρνει να συνδυάζει αρμονικά τη μουσική με τα εκκλησιαστικά καθήκοντά του. Αν και η ενασχόλησή του με το γυαλί ταμπούρ ήδη μετρά μερικούς μήνες, ο π. Διονύσιος δεν διστάζει να εκφράσει την ιδιαίτερη αγάπη του αλλά και τις γνώσεις του για τη μουσική παράδοση.
Προτού καταλήξει στο γυαλί ταμπούρ, ένα τουρκικό όργανο που στα ελληνικά μεταφράζεται ως τοξωτός ταμπουράς, είχε επιτυχώς ασχοληθεί και με άλλα παραδοσιακά μουσικά όργανα, όπως το ούτι, το κανονάκι, η πολίτικη, η ποντιακή και η κρητική λύρα, αλλά και το νέι (σ.σ.: ο αρχαιοελληνικός καλαμένιος πλαγίαυλος). Η μουσική κάθε άλλο παρά τυχαία βρέθηκε στο διάβα της ζωής του.
«ΑΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥΣ, ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ»
________
Ο π. Διονύσιος σπεύδει να υπογραμμίσει ότι στην ορθόδοξη παράδοση το τελειότερο όργανο είναι η φωνή, γι' αυτό και είναι περιττά τα όργανα στη λειτουργία. «Ωστόσο σε κάποιες άλλες εκδηλώσεις θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια από αυτά τα όργανα, τα οποία εναρμονίζουν την κοσμική μουσική με τη βυζαντινή παράδοση. Οφείλουμε όμως να γνωρίζουμε ότι στη θεία λειτουργία δεν έχουμε να κάνουμε με ένα φαινόμενο ακουστικό. Στο επίκεντρο της θείας λατρείας βρίσκεται η προσευχή. Είναι η καρδιά που συμμετέχει στην έκφραση της λατρείας. Οφείλουμε να προστατεύσουμε την παράδοση. Εάν προχωρήσουμε σε πειραματισμούς, τότε το χάσαμε το παιχνίδι! Θα καταντήσουμε όπως οι προτεστάντες, που επινοούν διάφορους τρόπους για να προσελκύσουν κόσμο!» Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συμμετάσχει, παίζοντας γυαλί ταμπούρ, σε μια εκδήλωση όπου η ηθοποιός Μαρίνα Καλογήρου πρόκειται να απαγγείλει αποσπάσματα από τον βίο του Αγίου Γεωργίου του Χιοπολίτου. Ο βίος αυτός έχει γραφτεί σε απαράμιλλο ύφος από τον Φώτη Κόντογλου, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κείμενο αυτό είχε προκαλέσει τον θαυμασμό ακόμα και του Νίκου Καζαντζάκη!
No comments:
Post a Comment