ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ
(περί ακοινωνησίας, Ουκρανίας και τινών άλλων)
=====
Λωρίτου Ελένη
Aφού δεν θέλουν τον δικό μου χύδην λόγο, ας στρωθούν να διαβάσουν την πραγματεία του π. Σεραφείμ! Δεν έχουμε την απαίτηση να την διαβάσουν ο Π.Β., ο Κ.Ν., ο Φ.Ξ., ο Χ και ο Ψ, ας την διαβάσουν έστω οι κύριοι Σημάτης, Ρίζος, Τσακίρογλου. Μην όμως υποτιμάτε τόσο πολύ την αξιωσύνη των σχολιογράφων του ιστολογίου. Σας διαβεβαιώ μικρό είναι το μάτι σας. Πόση ώρα κάνατε εσείς να διαβάσετε την πραγματεία του π. Σεραφείμ; Ήδη είδα έναν σχολιογράφο που με εξέπληξε η ταχύτητά του. Άν υποθέσουμε, ότι άρχισε την μελέτη άμα τη εμφανίσει του άρθρου την μελέτησε εις βάθος μέσα σε 45 λεπτά και την βαθμολόγησε με μείον 5. Πόση αλήθεια βλακεία μεγατόνων χρειάζεται για να επαίρεται κανείς για την αμάθειά του;!
Τυγχάνει ο κ. Σημάτης τελειόφοιτος του κατηχητικού; Θεωρεί μεγαλύτερη βλαστήμια την λέξη "παλιόμουτρο" από το να αναρτά ένα τέτοιο βλακώδες ανώνυμο σχόλιο κάτω από μία τέτοια εργασία! Ακόμα και οι ειδωλολάτρες φοιτητές στην φιλοσοφική σχολή των Αθηνών σεβάστηκαν τον νεαρό Μέγα Βασίλειο. Δεν του έμαθε κανείς του κ. Σημάτη ότι η κακοήθεια δεν βρίσκεται στις λέξεις; Δεν ξέρει ότι είναι μία επιταγή της δεοντολογίας να σέβεται κανείς αυτόν που φιλοξενεί, αυτόν που τον τιμά με μία τέτοια εργασία, που, όπως λέτε, δεν τους αξίζει; Βουλώστε το επιτέλους παλιόμουτρα!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Το άρθρο του π. Σεραφειμ είναι εξαιρετικό και αποκαλυπτικό για πολλά θέματα. Ιστορικά θεμελιωμένο, θεολογικά τεκμηριωμένο και γραμμένο με ήθος και χριστιανική ευγένεια.
Λωρίτου Ελένη
Δεν νομίζω, κ. Τελεβάντο, ότι τρέφουν ο π. Θεόδωρος και π. Σεραφείμ Ζήσης κάποια τέτοια ψευδαίσθηση, ότι δηλαδή με το "καλό" θα μετακινηθούν από τις κακόδοξες θέσεις τους. Απλά μήπως με ποιμαντική φειδώ θελήσουν και τους φωτίσει ο Θεός και διασωθεί η κατάσταση. Μήπως θελήσουν λάθρα να περάσουν οι κακοδοξίες τους μέσα στα ευρύτατα πλαίσια της ποιμαντικής οικονομίας και του 15ου Κανόνος. Δηλαδή μήπως τελικά τους σώσει αυτό που τόσο λυσσαλέα πολεμούν, δηλαδή η δυνητικότητα του Κανόνος. Επίσης θεωρώ, δεν θυμάμαι και αν το διευκρινίζει ο π. Σεραφείμ, ότι θέλει να διαλύσει έστω και την υποψία ενός καλοπροαίρετου ανθρώπου, ότι τρέφει αισθήματα υπεροψίας. Δεν είναι υπεροψία, αλλά ισχύει το: Μη δώτε τους μαργαρίτας τοις κυσί.
Παναγιώτης Τελεβάντος
Μελέτησα πολύ προσεκτικά το εξαίρετο άρθρο του π. Σεραφείμ και δεν διέκρινα ίχνος υπεροψίας. Απλά δεν έχουν τι να απαντήσουν στα συντριπτικά επιχειρήματα που παραθέτει και δίνουν ένα χαρακτηρισμό, για να αποφύγουν να απαντήσουν επί της ουσίας.
Ηλίας Καταγής
Οι έχοντες καλή προαίρεση αναπαύονται με τα κείμενα του πατρός Σεραφείμ. Είναι εμπεριστατωμένα και γεμάτα ΑΛΗΘΕΙΑ. Για τους υπόλοιπους "σούπερ" ορθόδοξους, τους και τιμητές των πάντων, ισχύει το "ου με πείσεις καν με πείσης".
Λωρίτου Ελένη
Μετά από όλο αυτό τον καταιγισμό των επιχειρημάτων και το "σφάξιμο με το βαμπάκι", αν ήμουν στην θέση των κυρίων Σημάτη, Ρίζου, Τσακίρογλου καθώς και του ανωνύμου “ομολογητή” Δ.Π., θα είχα βάλει το κεφάλι μου κάτω από κανένα τραπέζι και θα είχα γίνει μουγγή και άλαλη από την ντροπή μου! Αυτοί, όμως, κατά την πάγια τακτική τους, ρομαντικά θα το απολαύσουν. Θα πουν! Αχ! Τι ωραία ψιχάλα! Θα προσπεράσουν ανώδυνα το πάθημα, θα κάνουν την αναισθησία τους ομπρέλα απέναντι στον καταιγισμό και θα ανασυντάξουν τις δυνάμεις τους για τα επόμενα ψέματα. Πολύ ωραία η εικόνα που χρησιμοποιεί ο π. Σεραφείμ του αποστακτηρίου. Μετά την απόσταξη των επιχειρημάτων και την εξανέμισή τους βρίσκονται στο ίζημα δηλαδή στην λάσπη! Πάνω από όλα προέχει η καθαρή και αμόλυντη Αποτείχιση. Καθαρή Αποτείχιση με ακάθαρτη από τα πάθη καρδιά!
No comments:
Post a Comment