Saturday, May 26, 2018

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΕ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ!


ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΕ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ!

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

Το κίτρινο ιστολόγιο “Πατερική Παράδοση” και ο διαχειριστής του κ. Σημάτης, συνεχίζουν την παραπληροφόρηση και λασπολογία εις βάρος των       ομολογητών πατέρων, που πολεμούν την αίρεση του Οικουμενισμού, με οδηγό την Αγία Παράδοση των Πατέρων της Εκκλησίας. Ο πνευματικός υπεύθυνος του ιστολογίου π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς παραπονείται ότι έχει άγνοια των όσων ψευδών δημοσιεύει το ιστολόγιο. Και πώς να μην έχει  άγνοια, αφού ο διαχειριστής κ. Σημάτης δεν έχει την ευαισθησία ούτε καν να δημοσιεύσει τον αντίλογό μας σε όσα προσωπικώς και ονομαστικώς μας καταμαρτυρούνται με την κατηγορία μάλιστα του ψεύδους; 

Δεν είναι δικό μου καθήκον να ενημερώσω εγώ τον π. Ευθύμιο για αυτές τις αθλιότητες.  

Εγώ δημοσιεύω στον παρόν ιστολόγιο την απάντησή μου στο άρθρο του π. Ευθυμίου:
Χάριν της αληθείας διά τήν εμπλοκήν μου σέ καταγγελία της κ. Ελένης Λωρίτου. και όποιος καλοπροαίρετος, πνευματικό παιδί του π. Ευθυμίου ή όχι, έχει την δυνατότητα να ενημερώσει τον π. Ευθύμιο, ας το πράξει.  

Όσον αφορά εμένα υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι που το καθιστούν αδύνατο. Ορθοδοξία με Ανορθόδοξες μεθόδους δεν γίνεται! Ούτε “καθαρή” Αποτείχιση με ακάθαρτη καρδιά, ούτε υπέρμαχοι της Αληθείας είμαστε χρησιμοποιώντας το ψεύδος. 

Υποτίθεται ότι η προσκόλλησή μας στην υποστατική Αλήθεια, στην όντως Αλήθεια, μας έχει διδάξει να αποστρεφόμαστε το ψέμα.  

*****



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

Σεβαστέ π. Ευθύμιε,  

Εξ αρχής παραθέτω ένα από τα πολλά σχόλιά μου, που έχω στείλει στο διαδίκτυο σε διάφορα σάιτ, σε ανύποπτο χρόνο και αμερόληπτα, όπου τύχαινε να δω κάτι που θεωρούσα ότι σας αδικούσε, ως ενδεικτικό της τοποθετήσεώς μου απέναντί σας και της στάσεώς μου σε ό,τι αφορά την δική σας  ομολογία διά της αποτειχίσεως, όπως εσείς την καταλαβαίνετε, με δεδομένο ότι στην αντίληψή μου έχει σημασία η ομολογία ανεξαρτήτως του σχήματος, της μορφής, της ονομασίας. Θεωρώ ότι η ομολογία είναι ένα καρδιακό θέμα και όχι ένας τύπος, που ενδεχομένως να είναι νεκρός. Επίσης είναι αποκαλυπτικό του χαρακτήρος μου, ότι δηλαδή μακράν εμού η διπροσωπία, ο δόλος και η μεροληψία. 

Το σχόλιό μου προς π. Άγγελο Αγγεκακόπουλο:


"Σεβαστέ π. Άγγελε  

Η ανάπαυσή μας στην ποδηγεσία του π. Θεοδώρου Ζήση και η αναγνώριση μας ως του πλέον ηγετικού προσώπου, όχι προσωπολατρικώς αλλά επειδή έτσι πιστεύουμε, καθόλου δεν εξυπακούεται ότι μπορούμε να αδικούμε πρόσωπα, που αγωνίζονται και έχουν προσφέρει στην εκκλησιαστική υπόθεση. Εγώ δεν είμαι από αυτούς που θα πω ότι ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς είναι αλάθητος, όμως δεν μου αρέσει η αδικία και δεν ωφελεί. Μάλλον δεν γνωρίζετε καλά τον άνθρωπο  και αγνοείτε πολλά πράγματα από την ζωή του. Ο π. Ευθύμιος "δεν ανακάλυψε τα τελευταία 3-4 χρόνια τον Οικουμενισμό και άρχισε να δείχνει ένα αντι-οικουμενιστικό πρόσωπο" για να καλύψει Κανονικές παραβάσεις του. Ο π. Ευθύμιος άρχισε να πολεμά τον Οικουμενισμό στο πρόσωπο αυτού που τελικά τον καθήρεσε, δηλαδή του Χριστοδούλου ως Δημητριάδος, από τις αρχές της δεκαετίας του '90, ίσως και νωρίτερα, ο οποίος γι’ αυτό τον λόγο τελικά τον απομάκρυνε από την Μητρόπολη Δημητριάδος. 

Δεν νομίζω ότι ποτέ τέθηκε θέμα μνημόνευσης του ήδη προβληματικού και μοιχεπιβάτου Λαρίσσης Ιγνατίου, τον οποίον δεν μνημόνευε ούτε και ο π. Αθανάσιος Μητιληναίος. 

Όταν Συνοδική επιτροπή τον παρέπεμψε στο Συνοδικό δικαστήριο, με πρόεδρο τον Σεβασμιώτατο Εδέσσης Ιωήλ το 2007 ήδη προιούσης της αιρέσεως του Οικουμενισμού, το παραπεμπτικό έλεγε, ότι σήμερα που η Εκκλησία έχει ειρήνη, δεν υπάρχει λόγος διαμαρτυρίας εναντίον των επισκόπων! Μοιχεπιβασίες, Μ.Α.Τ., σκάνδαλα Τεμπών, φίμωση αγίων και περιορισμός των στο επικηρυγμένο μοναστήρι των, προσπάθεια αλώσεώς των εκ των έσω με εγκάθετους, για να αναφέρουμε μόνο τα τοπικά και όχι τα γενικά περί Οικουμενισμού, για τα οποία οι αντιοικουμενιστές πατέρες σήκωσαν το λάβαρο, η συνοδική επιτροπή έβλεπε ειρήνη και ο εχθρός της ειρήνης ήταν ο π. Ευθύμιος! Και αφού καθαιρέθηκε ο π. Ευθύμιος, γιατί δεν επήλθε η ειρήνη και σήμερα ανακαλύπτουν και άλλους εχθρούς της ειρήνης υποψηφίους προς καθαίρεσιν;  

Προσπαθείτε να πείτε κάποια πράγματα, αλλά, εξαιτίας της αγνοίας σας, τα λέτε αρκετά μπερδεμένα. Το μοναστηράκι στις Σταγιάτες, που ο π. Ευθύμιος λειτουργεί, είναι απλά ιδιοκτησίας μιας αδελφότητος που προσχώρησε στο Παλαιό. Τίποτα περισσότερο και καμμία σχέση δεν έχει ο π. Ευθύμιος με το Παλαιό ημερολόγιο. Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα της Εκκλησίας είναι ο π. Ευθύμιος και η ακριβής απόχρωση στο χρωματικό φάσμα του αντιοικουμενιστικού χώρου. Ως χαρακτήρας είναι παρορμητικός και ίσως σε αυτό το χαρακτηριστικό του ωφείλεται η προ ετών ερμηνεία του 15ου Κανόνος ως "υποχρεωτικού".  

Δεν νομίζω ότι είναι καιρός για να ερίζουμε γι’ αυτά τα θέματα, που έχουν ήδη ξεπεραστεί. Θα έπρεπε ήδη να μιλάμε για την υποχρεωτική καταδίκη του Οικουμενισμού. Φοβάμαι ότι ψάχνουμε ψύλλους στ' άχυρα. Δηλαδή ακόμα και οι αντιοικουμενιστές πατέρες νοιάζονται για το ποιμαντικό συμφέρον του ποιμνίου των, ενώ δεν θα έπρεπε να νοιαστεί ο π. Ευθύμιος; Αλήθεια θα με ενδιέφερε να μάθω, τι λέγει ο π. Επιφάνιος για τις άδικες καθαιρέσεις για θέματα πίστεως. Εγώ πρώτη αντιμετώπισα τις κυρώσεις του αγίου Ποτηρίου, αλλά ειλικρινά το θεωρώ πλέον μία ανώφελη μικρολογία. Στο διάστημα αυτό δεν μας εμπόδισε η καθαρότητα του Ποτηρίου να συνεργαζόμαστε καθαροί και ακάθαρτοι στα ομολογιακά θέματα ως αδελφοί. Ο π. Ευθύμιος ως χαρακτήρας δεν είναι στενόκαρδος άνθρωπος και αυτό τον βοηθά νά υπερβαίνει αυτός ο ίδιος τις κακοτοπιές. Θέλω με αυτά να πω ότι οι Οικουμενιστές μπουρδουκλώνουν δόγματα Οικουμενικές Συνόδους, Ιερούς Κανόνες και εμείς ερίζουμε περί όνου σκιάς. 

Ας αντιμετωπίσει ο π. Θεόδωρος όλους τους ανυπότακτους ως τα μικρά παιδιά που με κάποια αναίδεια κλωτσούν τους μεγάλους μέχρι να τους περάσει ο θυμός, στις περιπτώσεις που δέχτηκε και συνεχίζει να δέχεται άδικες επιθέσεις. Η περίπτωση του Ωραιοκάστρου αποδεικνύει ότι δεν είναι και τόσο χειραγωγήσιμος. Μέσα σε ένα καθεστώς τέτοιας εκκλησιαστικής ανωμαλίας και διωγμών εμείς ψάχνουμε να βρούμε και να καταδικάσουμε πρόσωπα με τόσο αυστηρά κριτήρια. Η υπέρβαση, η αγάπη, η κατανόηση δεν είναι μπουρδούκλωμα της Κανονικότητος, αλλά ίασή της." 

Από την πεποίθησή μου, λόγω της μακράς γνωριμίας μας, ότι είστε ένας άδολος, ανιδιοτελής και γενναιόδωρος άνθρωπος, αν και επιρρεπής σε λάθη λόγω του παρορμητικού χαρακτήρος σας, και ενισχυόμενη από μία τελευταία σας αναφορά σε περιπτώσεις οικονομίας, όπως αυτή του Mεγάλου Βασιλείου, καθώς και στην διαπίστωσή σας, ότι γύρω σας δεν έχετε επιγείους αγγέλους, αλλά ανθρώπους με πάθη, όπου τα προσωπικά πάθη  υπερισχύουν και καταπνίγουν την ομολογία, διεμόρφωσα την εντύπωση, ότι μάλλον δεν είστε εσείς, ο οποίος ενισχύετε και ενθαρρύνετε τα πνευματικά σας παιδιά να συκοφαντούν και με δημοσιεύματα να πλήττουν την τιμή και την υπόληψη εκκλησιαστικών προσώπων.

Αντιπαρέρχομαι το προπέτασμα του καπνού περί  ψευδών, προσπάθεια εκμαιεύσεως των απαντήσεων που θέλω, φαντασιοπληξίας κ.τ.λ. και έρχομαι στην ουσία.  

Εγώ θέλω να σας απαλλάξω των ευθυνών των όσων απαράδεκτων δημοσιεύει η "Πατερική Παράδοση". 

Εσείς θέλετε να αναλάβετε την ευθύνη πραγμάτων, που έχουν συκοφαντικό χαρακτήρα; Πώς είναι δυνατόν να έχετε την ευθύνη πραγμάτων, που όπως λέτε, εσείς δεν γνωρίζετε, ότι λαμβάνουν χώρα εδώ και παραπάνω από δύο μήνες; Δηλαδή συγγνώμην, έχετε την ευθύνη ενός ιστολογίου, που αν και γίνεται λόγος για δημοσίευση ψευδών, εσείς δεν γνωρίζετε τίποτα; Υπεύθυνοι να σας ενημερώσουν είναι οι συνεργάτες σας και όχι εγώ. Τώρα θα μου πείτε ποιοί θα το κάνουν αυτοί οι ίδιοι, οι οποίοι συμμετέχουν σ' αυτά; Σε κάθε περίπτωση δεχτήκατε από εμένα μία βαρειά καταγγελία για δημοσίευση ψευδών με σκοπό να πλήξουν την αξιοπιστία επιφανών εκκλησιαστικών προσώπων. Μόνος σας έπρεπε να ζητήσετε την ενημέρωση από τους συνεργάτες σας. Η ολιγωρία σας να ενημερωθείτε μήπως σημαίνει και αδιαφορία; Αν δεν σας εκτιμούσα ως  άνθρωπο θα το ερμήνευα ως συνενοχή. 

Λοιπόν, σεβαστέ μου πάτερ, λέτε ότι δημιουργήσατε ένα ιστολόγιο για να πολεμήσετε τον Οικουμενισμό, όμως καταλήξατε να πολεμάτε τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον Πειραιώς Σεραφείμ και όλους αυτούς, που έχουν ένα ομολογιακό φρόνημα και να προκαλείτε την αγανάκτησή μας. Ή μπορείτε να παρακολουθείτε ένα ιστολόγιο και είστε υπεύθυνος ή τότε αποστασιοποιείστε. Ζητείστε τα γραπτά από τα πνευματικά σας παιδιά, εγώ τελείως επιγραμματικά σας λέω τα διαδοχικά κατά συρροήν και κατ' εξακολούθησιν ψεύδη που ελέχθησαν: 
Πρώτον ότι, στο συλλείτουργο με τον Λογγίνο, ο π. Θεόδωρος μνημόνευσε τους Προκαθημένους. 
Δεύτερον ψεύδος ότι ο Λογγίνος δεν ανήκει στην δικαιοδοσία του Μόσχας.  
Τρίτον ψεύδος ότι ο Λογγίνος αποτειχίστηκε για γεωπολιτικούς λόγους και όχι για θέματα  πίστεως.   

Σας λέω αυτά που μπορούν αντικειμενικώς να χαρακτηριστούν ψεύδη και όχι αυτά που αμφισβητούνται λόγω της Κανονικής τοποθέτησης, που ανάγονται στο γεγονός, ότι δεν σέβεστε την Κανονική τοποθέτηση του άλλου. Είναι γελοία η δικαιολογία του κ. Ρίζου, ότι τι σημασία έχει αν μνημόνευσαν 14 Προκαθημένους ή μόνο έναν δηλαδή τον Κιέβου. Άρα δεν είπε ψέμα! 

Τι εξυπνοβλακείες είναι αυτά τα πράγματα, σεβαστέ πάτερ, τα οποία θέλετε να υιοθετήσετε, για να μην δυσαρεστήσετε τους αστέρες του ιστολογίου σας; Επίσης ένα γενικό και μεγάλο ψέμα είναι, ότι εμείς δεν "απομακρυνόμαστε" από τους αιρετικούς Οικουμενιστάς. Με την λέξη "απομάκρυνση" εννοείτε την διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας, ενώ το Ευαγγέλιο δεν προσδιορίζει την μορφή της ομολογίας και το μυαλό ενός ανύποπτου αναγνώστη πάει σε ό,τι χειρότερο μπορεί κανείς να φανταστεί. Εσείς το ξέρετε πολύ καλά ότι δεν είμαστε δα και φιλαράκια με τον Ιγνάτιο! Αυτό είναι ένα ψέμα που μας προσβάλλει. Ο κ. Σημάτης, πριν λιγάκι τον φοβερίσουμε, δημοσίευε σχόλια που ταύτιζαν τον π. Θεόδωρο με τον Ζηζιούλα. Έχετε να κερδίσετε κάτι πάτερ μου από όλη αυτή την συκοφάντηση και τα ψέματα; Χρειάζεται η ομολογία τέτοιες  μεθόδους; 

Μήπως χρειάζεστε την προσέλκυση οπαδών βγάζοντας ντελάλη, ότι πουλάτε την καθαρή αποτείχιση πατώντας επάνω στην συκοφάντηση των άλλων προς εξαπάτησιν των αφελών και επ' ωφελεία των τυχοδιωκτών; 

Για όλα αυτά τα ψεύδη οι δύο αρθρογράφοι κύριοι Ρίζος και Τσακίρογλου, απλά επέστρεψαν δριμύτεροι. 

Ο κ. Ρίζος μίλησε για "αβλεψίες", τα έκανε γαργάρα και προχώρησε παρακάτω. Μέχρι σήμερα συνεχίζει να αρθρογραφεί στο ίδιο μοτίβο. Λέει ότι ζήτησε  συγγνώμην -δεν το θυμάμαι κάπου να το είπε-, αλλά και να είπε είναι χωρίς καμμία συντριβή. Δεν διάβασα, ούτε θα διαβάσω το χθεσινό του άρθρο, αλλά αν κρίνω από τον τίτλο κινείται στο ίδιο μοτίβο. Παρ' όλα αυτά ζητά συγγνώμην! Παρ' όλα τα ψεύδη και παρ' όλα τα συγγνώμην πληγώθηκαν που εγώ τους μίλησα με απρέπεια. 

Όμως και ο π. Σεραφείμ, που τους μίλησε με ευπρέπεια, πάλι δεν τους άρεσε, ακριβώς επειδή τους μίλησε με ευπρέπεια, και τον απέπεμψαν κακόν κακώς. Κακός δεν ήταν ο π. Σεραφείμ. Τους μίλησε με ευγένεια, με ταπείνωση, εποικοδομητικά, τα όσα είπε ήταν ιστορικά, γεωπολιτικά και θεολογικά κατοχυρωμένα. Όμως οι της "Πατερικής Παράδοσης" απλά δεν ξέρουν τι θέλουν. Είναι άνθρωποι πνευματικά ακατάστατοι. 
   
Πάτερ Ευθύμιε, εγώ θέλησα να σας απαλλάξω αυτού του άγους, να προσφέρετε απλά όχληση σε ανθρώπους που ομολογούν και να ενθαρρύνετε την κάθε ποταπότητα και αναίδεια, μιμούμενος τις  ομάδες σουπερορθοδόξων, που πρόσθεταν κόπους και περισπασμό στους αγίους ομολογητάς της πίστεως.

Οι θεωρίες σας περί του 15ου Κανόνος είναι καινοφανείς. Τόσοι πατέρες άγιοι υπήρξαν σύγχρονοι του π. Επιφανίου, που συνεδέοντο μαζί του με πνευματικό δεσμό. Ένας εξ αυτών ήταν ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, δεύτερος ο Αυγουστίνος Φλωρίνης κ.ο.κ. Όλοι ήταν εν τω αυτώ πνεύματι, και συνεβουλεύοντο τον π. Επιφάνιο για θέματα Ιερών Κανόνων, καθ' ότι οι προαναφερθέντες και άλλοι είχαν θέματα μνημονεύσεως του επισκόπου για τον ένα ή για τον άλλο λόγο. Δεν θα το είχαν επισημάνει, αν ο π. Επιφάνιος έκανε τόσο χοντρά λάθη στην ερμηνεία του 15ου Κανόνος; Μιλάτε συνεχώς για παράδοση. Η συμφωνία αυτών των αγίων πατέρων αποτελεί τον τελευταίο κρίκο της παράδοσης στην σύγχρονη εποχή. Δεν νομίζω να κρατάτε την παράδοση κατ' ευθείαν από τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά! Σε κάθε περίπτωση εγώ δεν θα σας μεταπείσω σε αυτό το θέμα. Γι’ αυτό υπάρχει ο 15ος Κανόνας υπό την "δυνητική" του ευρύτητα να απορροφά όλες τις τάσεις, προσωπικές οπτικές και συγγνωστά λάθη, όταν αυτά δεν ζητούν εγωιστικά την απολυτοποίηση και δογματοποίηση.  

Όλα χωράνε μέσα στον 15ο Κανόνα μόνο οι εγωκεντρισμοί, οι ιδιορρυθμίες και τα καπρίτσια δεν χωράνε. Το πνεύμα του 15ου Κανόνα είναι να διαφυλάττει την ενότητα της Εκκλησίας εν ομολογία και να αποτρέπει τα σχίσματα.  

Εσείς θέλετε την ενότητα ή τα σχίσματα; Γίνεται συνεχώς έκκληση στο ιστολόγιό σας για ενότητα και για σύναξη των αποτειχισμένων! Η μόνη σύναξη που μπορεί να γίνει είναι για να καταδικάσει αυτό το άγος, το οποίο δεν αποποιείστε, αλλά αναλαμβάνετε την ευθύνη. 

Η ταπεινή μου γνώμη είναι, ότι δεν μπορείτε να έχετε την ευθύνη του ιστολογίου, χωρίς να μπορείτε να έχετε εσείς ο ίδιος την εποπτεία. 

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι απλά σας παραπλανούν. Και πως δεν σας ενημέρωσαν ήδη, ώστε να διαμορφώσετε γνώμη, τα εγγύς και τα μακράν πνευματικά σας παιδιά; Λάθη μπορεί να κάνετε, αλλά ποτέ δεν θα φθάνατε στο σημείο να χρησιμοποιήσετε δόλο. Αν αυτό είναι πλάνη μου, αφήστε με στην πλάνη μου. Είναι κάτι το καλύτερο, από το να πιστεύω ότι εσείς διεφθάρητε τόσο πολύ. Όχι! Δεν το πιστεύω! 

Mετά τιμής και σεβασμού, 

Λωρίτου Ελένη

No comments:

Post a Comment