“ΑΜΝΗΜΟΛΑΤΡΕΣ” ΚΑΤΑ ΤΟ “ΧΡΟΝΟΛΑΤΡΕΣ”
Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====
"Aμνημονολάτρες" κατά το "χρονολάτρες": Όπως οι του Παλαιού λατρεύουν το ημερολόγιο και ανάγουν ένα δευτερεύον θέμα σε θέμα πίστεως, έτσι και οι της Αποτείχισης ανάγουν την Αποτείχιση σε αντικείμενο λατρείας. Βέβαια υπάρχει και η αντιπαλότητα των "αμνημονολατρών" κατά των "χρονολατρών" ως προς το ποιό πρέπει να είναι το αντικείμενο λατρείας!
Όπως εξηγήσαμε η "οικονομία" είναι ένα μέσο ποιμαντικής που η Εκκλησία δίδει στους ποιμένες για να διοικήσουν και να ποιμάνουν την Εκκλησία με φροντίδα, διάκριση, φειδώ, εκτίμηση του ποιμαντικού συμφέροντος και του εφικτού, με εκδήλωση της θείας συνέργειας, με αγάπη, φιλαδελφία και συνεργασία των μελών του σώματος του Χριστού. Ο 15ος Κανόνας της Α/Β Συνόδου είναι διατυπωμένος με το πνεύμα της οικονομίας.
Ο π. Ευθύμιος συγχωρείται λόγω του εκρηκτικού του χαρακτήρος να σου πει και μία υπερβολή, αλλά κάτι φραγκοφονιάδες να έρχονται να σου μιλάνε για την ακρίβεια της Αποτείχισης έ! Όχι! Πάει πολύ! Σου δίνουν την εντύπωση ότι η έννοια της Αποτείχισης αφίσταται της εσωτερικής ανάγκης και παρόρμησης του χριστιανού για την ομολογία και ανάγεται σε κάτι που αυτονομείται σε αντικείμενο λατρείας. Ζορίζονται κάποιοι αδελφοί από την στενή και τεθλιμμένη οδό της χριστιανικής ζωής και την θεωρούν συνέπεια της Αποτείχισης. Η ζωή του χριστιανού είναι μία via dolorosa ως πρός το ήθος, την ομολογία, τις αρετές και όχι μόνο της ακρίβειας της Αποτείχισης. Δηλαδή οι άλλοι της οικονομίας περνάνε υπέροχα; Η ζωή του χριστιανού κατά κόσμον ίσως φαίνεται στενή και τεθλιμμένη, αλλά είναι μέτοχος της χαράς, της ειρήνης και των δωρεών του Αγίου Πνεύματος!
No comments:
Post a Comment