Wednesday, October 19, 2016

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Ν. ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Ν. ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ  ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Η σημερινή στάση του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη έχει δηλωθεί προ καιρού και ως εκ τούτου η αντίδραση έπρεπε να ήταν δραστικότερη προ πολλού. Ένας βουλευτής που εξέφρασε την βλάσφημη ειρωνεία για τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας, λέγοντας ότι «Θα υποταχθούμε στη λογική, ότι θα θεραπεύσουν τα φημολογούμενα λείψανά τους καρκινοπαθείς; Αυτό είναι μορφή ειδωλολατρείας», έχει δυστυχώς δείξει την πρόθεσή του.

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης στην επίσημη απάντηση του στο Τμήμα αναφορών της Διεύθυνσης Κοινοβουλευτικού ελέγχου, για το Υπόμνημα που κατάθεσε ο βουλευτής κ. Νίκος Νικολόπουλος, για το έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στα εξής: «Για ιστορικούς λόγους το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα. Αυτό συνιστά ένα αναχρονισμό που το αντιλαμβάνονται φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι». Ο επιλεκτικός έπαινος του Υπουργού  Παιδείας κ. Νίκου Φίλη σε φωτισμένους  ιεράρχες και θεολόγους, δεν προβληματίζει για συνηγορία κάποιων, σε αυτό που σήμερα επιτελείται;

Αυτό που δήλωνε κ. Νίκος Φίλης στις 4/10/2015 στην Εφημερίδα Καθημερινή, για το μάθημα των Θρησκευτικών κατέγραφε επακριβώς τις προθέσεις του. Η αναφορά του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη είχε ως εξής: «Τα θρησκευτικά δεν πρέπει να έχουν ομολογιακό χαρακτήρα. Θρησκευτική κατήχηση και δημόσιο σχολείο δεν μπορούν να συνδυαστούν στις σύγχρονες κοινωνίες, καθώς κάτι τέτοιο θεωρείται ότι θα πλήξει καίρια ένα διαπολιτισμικό και ανεκτικό προς την ετερότητα θρησκευτικό μάθημα, που θα πρέπει να ενδιαφέρει και να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές».


Επιδιώκετο και επιδιώκεται ξεκάθαρα μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα. Δεν επιζητείται ένα μάθημα κριτικής απέναντι στα θρησκεύματα από Ορθόδοξης πλευράς, αλλά ένα κατ’ εξοχή συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα. Σεβασμός στην ελευθερία κάθε ανθρώπου να πιστεύει ότι θέλει είναι πρέπον, όχι όμως σεβασμός σε ότι πιστεύει. «Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί», λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Εις την Προς Εβραίους Ομιλία ΚΘ). Αυτή την παιδεία επιζητούμε.

No comments:

Post a Comment