ΣΥΝΕΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΟΝΤΩΝ
=====
Ἐρώτηση προς τον Σεβ. Κυθήρων για την ορκωμοσία των πολιτικών αρχόντων:
Συμφωνεῖτε μέ τήν προταθεῖσα ἄποψη νά καταργηθεῖ ὁ θρησκευτικός ὅρκος καί οἱ πολίτες νά ὁρκίζονται στήν τιμή καί τή συνείδησή τους;
Ἀπάντηση: Ὁ θρηκευτικός ὅρκος προϋποθέτει τήν ἀποδοχή τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί τήν λατρεία τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Πίστεως καί τῆς σωτηρίας μας Ἰησοῦ Χριστοῦ ὁ ὁποῖος ὑποστασιάζεται, κατά τόν θρησκευτικό ὅρκο, μέ τήν παρουσία τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου. Ἐάν κανείς δέν ἀποδέχεται ἤ καί ἀρνεῖται αὐτά τά δύο πρός τί ὁ θρησκευτικός ὅρκος; Ὅταν, ἀντίθετα, ἔχουμε μπροστά μας πιστούς καί ἀφοσιωμένους Χριστιανούς, τότε ἔχει μέν κάποιο ἀντίκρυσμα ὁ (θρησκευτικός) ὅρκος, ἀλλά κατ’ ἀκρίβειαν δέν ἔχει θέσι στή ζωή τοῦ πιστοῦ, ἀφοῦ ὁ Δομήτωρ τῆς Ἐκκλησίας μας Κύριος Ἰησοῦς Χριστός στήν ἐπί τοῦ ὄρους ὁμιλία Του ἀποκλείει τόν ὅρκο, ὁρίζοντας τό: «μή ὁμόσαι ὅλως» (Ματθ. 5, 34) (νά μήν ὁρκίζεσαι σέ καμιά περίπτωση).
Οὕτως ἐχόντων τῶν πραγμάτων, ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, ἀφοῦ συσκεφθῆ Συνοδικῶς καί ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, ἔχει προδήλως τήν εὐχέρεια ἀντί τοῦ ὅρκου καί τῆς ἐπιθέσεως τῆς χειρός τοῦ ὁρκιζομένου στό Ἱερό Εὐαγγέλιο, νά ἀντικαταστήση στή σύντομη Ἀκολουθία «Τάξις Ὁρκωμοσίας Δημοσίων Ὑπαλλήλων» τό ρῆμα ὁρκίζομαι μέ τό «διαβεβαιοῦμαι εἰς τό Ὄνομα τῆς Ἁγίας καί Ὁμοουσίου καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος καί εἰς τό Ἱερόν Εὐαγγέλιον νά φυλάττω πίστιν εἰς τήν πατρίδα, ὑπακοήν εἰς τό Σύνταγμα καί τούς Νόμους τοῦ Κράτους καί νά ἐκπληρῶ τιμίως καί εὐσυνειδήτως τό καθῆκον μου». Ἔτσι, ὁ Ὀρθόδοξος πιστός δίδει τήν διαβεβαίωσί του ἐνώπιον τοῦ Χριστοῦ, δηλ. τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου Του, χωρίς νά ὁρκίζεται βάζοντας τό χέρι του ἐπάνω στό Ἱερό Εὐαγγέλιο.
No comments:
Post a Comment