ΑΝ ΟΝΤΩΣ Ο κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΤΑΣΟΥΔΗΣ ΑΠΕΣΥΡΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF, ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ, ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
======
Κείμενο μακροσκελέστατο (περίπου 190 σελίδες) σε μορφή pdf στο διαδίκτυο, του Γεωργίου Κ. Τασούδη, το οποίο τιτλοφορείται «Ο μακαριστός γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός 1921-2009» (Αλεξανδρούπολη 2013), μάλλον προσφάτως έχει αποσυρθεί από το διαδίκτυο.
Αν όντως έχει αποσυρθεί από το διαδίκτυο, (και δεν οφείλεται σε ερευνητικό λάθος), θα πρέπει δημοσίως να τον ευχαριστήσουμε.
Αν όντως έχει αποσυρθεί από το διαδίκτυο, (και δεν οφείλεται σε ερευνητικό λάθος), θα πρέπει δημοσίως να τον ευχαριστήσουμε.
Το κείμενο αυτό ήταν μια υπερβολική αναφορά για τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό. Θα σημειώσουμε τη φράση του Γεωργίου Κ. Τασούδη, «βίωνε το συγγενικό δεσμό μεταξύ Χριστού και ανθρώπου». Στο κείμενο αυτό περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων, η χωρίς καμιά Πατερική βάση, αναφορά π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού ότι «γινόμαστε αγχιστειακά υιοί του Θεού, αδελφοί του Χριστού και επεξηγώ συγγενικά, αγχιστειακά». Η πρόσθεση του επεξηγηματικού «αγχιστειακά» αλλοιώνει το μεγαλείο των θείων λόγων. Θα επαναλάβω τη σοφή υπόδειξη του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού «μη μεταίροντες όρια», που είναι κανών ακριβείας για την Πατερική Θεολογία. «Ου γαρ ελάβετε Πνεύμα δουλείας πάλιν εις φόβον, αλλ’ ελάβετε Πνεύμα υιοθεσίας, εν ω κράζομεν˙αββά ο πατήρ» (Ρωμ. 8,15) και «αυτό το Πνεύμα συμμαρτυρεί τω πνεύματι ημών ότι εσμέν τέκνα Θεού» (Ρωμ. 8,16) λέγει ο Απόστολος Παύλος στην Προς Ρωμαίους Επιστολή. Με την ατυχέστατη επεξηγηματική προσθήκη «αγχιστειακά» αλλοιώνεται το νόημα των χωρίων, «υιοί Υψίστου πάντες» (Ψαλμ. 81,6) «νυν τέκνα Θεού εσμέν» (Α΄ Ιωαν. 3,2) «όσοι γαρ Πνεύματι Θεού άγονται, ούτοι εισίν υιοί Θεού» κλπ. Αν όντως αποσύρθηκε από το διαδίκτυο, δεν θα διαβάζει τόσος κόσμος την ατυχέστατη και χωρίς καμιά πατερική βάση προσθήκη «αγχιστειακά».
Στο κείμενο αυτό περιλαμβάνονται τα βλάσφημα και απαράδεκτα για τους Αγγέλους, ότι δηλαδή «ζηλεύουν διότι δεν είναι άξιοι να πάρουν αυτό που πήραμε».
Αν όντως αποσύρθηκε το κείμενο από το διαδίκτυο, δεν θα υπάρχει αναρτημένη ακόμα μια λανθασμένη διδασκαλία του.
Αν όντως αποσύρθηκε το κείμενο από το διαδίκτυο, δεν θα υπάρχει αναρτημένη ακόμα μια λανθασμένη διδασκαλία του.
Επίσης στο μακροσκελέστατο αυτό κείμενο περιλαμβάνεται η αναφορά περί θεόσδοτου θεολογικού χαρίσματος.
Μεταξύ άλλων αναφέρει «Και μια μέρα, όπως καθόμουν κι είχα αυτήν την απορία, εκατέβηκεν ο Γέροντάς μου από τον ουρανό και στάθηκε δίπλα μ’ έναν άλλο γεροντάκο που είμαστε γνωστοί. Μου έδωσε μια πλάκα άσπρη λέει “πάρτη αυτή και φρούρα” λέω τι να το κάνω;” “πάρε το, πάρε το”. Αφού το πήρα, τι να το κάνω εγώ, το έβαλα μέσα στον κόρφο μου και μόλις το έβαλα μέσα στον κόρφο μου…άνοιξε (ο νους) κι άρχισε η θεολογία που όλα τα μυστήρια της δημιουργίας των όντων, τα παρελθόντα, τα παρόντα και τα μέλλοντα. Αλλά η αξιοπρέπειά σας μας αναγκάζει και τα λέμε αυτά για να έχετε θάρρος στη ζωή σας, να μην απογοητεύεστε, να μην αποθαρρύνεστε». Τα δογματικά του λάθη π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, καταρρίπτουν πλήρως τα περί θεόσδοτου θεολογικού χαρίσματος και έτσι τυχόν απόσυρση του θα μας χαροποιούσε.
Μεταξύ άλλων αναφέρει «Και μια μέρα, όπως καθόμουν κι είχα αυτήν την απορία, εκατέβηκεν ο Γέροντάς μου από τον ουρανό και στάθηκε δίπλα μ’ έναν άλλο γεροντάκο που είμαστε γνωστοί. Μου έδωσε μια πλάκα άσπρη λέει “πάρτη αυτή και φρούρα” λέω τι να το κάνω;” “πάρε το, πάρε το”. Αφού το πήρα, τι να το κάνω εγώ, το έβαλα μέσα στον κόρφο μου και μόλις το έβαλα μέσα στον κόρφο μου…άνοιξε (ο νους) κι άρχισε η θεολογία που όλα τα μυστήρια της δημιουργίας των όντων, τα παρελθόντα, τα παρόντα και τα μέλλοντα. Αλλά η αξιοπρέπειά σας μας αναγκάζει και τα λέμε αυτά για να έχετε θάρρος στη ζωή σας, να μην απογοητεύεστε, να μην αποθαρρύνεστε». Τα δογματικά του λάθη π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, καταρρίπτουν πλήρως τα περί θεόσδοτου θεολογικού χαρίσματος και έτσι τυχόν απόσυρση του θα μας χαροποιούσε.
Δοκίμασα τον λογισμό, αν όντως αποσύρθηκε από το διαδίκτυο, ότι το πιθανότερο να έγινε κατόπιν υπόδειξης των «ημετέρων», για να μη «φαίνονται» τα δογματικά λάθη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Αντιπαρήλθα όμως τον λογισμό αυτό και σκέφτηκα ότι ίσως ο κ. Γεώργιος Κ. Τασούδης (αν όντως το απέσυρε), αντιλήφθηκε ότι δεν πρέπει να είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο με τέτοια δογματικά λάθη και απαράδεκτες υπερβολές. Όπως και να συμβαίνει, αν όντως το απέσυρε από το διαδίκτυο, τον ευχαριστούμε θερμά.
No comments:
Post a Comment