ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΩΣ «ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ» ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ
(Προσωποληπτικώς όμως σιωπώντας, στην περί συμπροσευχής θέση του Ηγουμένου Εφραίμ και στα δογματικά λάθη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού)
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
======
Κάποιοι διαδικτυακοί ιστότοποι, προσωποληπτικώς κείμενοι, σε ότι ελέχθη από τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, αλλά και στην απαράδεκτη θέση του Ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ, στην παρωδία δηλαδή της συμπροσευχής με αιρετικούς και αλλόθρησκους, που είναι αταίριαστη στον πραγματικό Χριστιανό, παρουσιάζονται ως «ομολογητές», προτιμούντες όμως την «αλλόκοτο σιωπή», αντί της ομολογίας.
Οι απάραδεκτες θέσεις με τα τόσα δογματικά και άλλα λάθη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, τους αφήνουν αδιάφορους ή μάλλον το της προσωποληψίας πάθος, τους ωθεί ανορθοδόξως σε πλήθος απαράδεκτων ύβρεων, σε όσους ομολογιακά ανασκευάζουν τα δογματικά του λάθη. Επιγραμματικά και μόνο να αναφέρω «την πλάνη για το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης», «την τρισσή αναφορά περί αναγκαιότητας εξοφλήσεως της ενοχής για την αμαρτία του ανθρώπου, που παραπέμπει στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση», το ότι «η συζυγία δεν διαλύεται εδώ αλλά θα συνεχιστεί στην αιωνιότητα», το ότι «γινόμαστε αγχιστειακά υιοί του Θεού», το βλάσφημο ότι «οι Άγγελοι ζηλεύουν διότι δεν είναι άξιοι να πάρουν αυτό που πήραμε εμείς. Διότι εμείς εγίναμε αδερφοί Του Κυρίου, Του Πατρός, ενώ αυτοί υπηρέτες», τις απραγματοποίητες «προφητείες» του κ.ά..
Διερωτάται ο Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριος, σε κείμενό του που τιτλοφορείται «Μια άλλη φωνή για το Βατοπαίδι» μεταξύ άλλων αναφέρει «Ερευνήστε σας παρακαλώ το διαδίκτυο, για να διαπιστώσετε πόσα κέντρα φίλων και υποστηρικτών της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου υπάρχουν, που προβάλλουν φωτογραφίες του Γέροντος Ιωσήφ κεκοιμημένου χαμογελώντας. Είναι όλα αυτά σύμφωνα με τη μοναχική μας παράδοση και τα αγιορείτικα θέσμια;» Το εν λόγω κείμενο προλογικά άρχεται με το «Η αγάπη μου προς τον μοναχισμό και την Εκκλησία μου υπαγορεύουν… » καταδεικνύοντας όντως το κριτήριο έκφρασης των απόψεων του Σεβασμιωτάτου. Η κατακλείδα του προλόγου του «Θεώρησα υποχρέωσή μου να εξαγορεύσω το λογισμό μου. Εξ αρχής είμαι από εκείνους, που έχουν γράψει κατ’ επανάληψη στον Ηγούμενο και του έχω συμπαρασταθεί». Αυτός ο λόγος του Μητροπολίτου Πέτρας και Χερρονήσου Νεκταρίου, εμάς που αγαπούμε το Βατοπαίδι της Μεγαλόχαρης και την Αλήθεια της Ορθόδοξης Πίστης μας, πολύ μας ανάπαυσε, γιατί δεν αναπαυόμαστε στην εμπάθεια και τον μη κατ’ επίγνωση ζήλο.
Στο κείμενο αυτό ο Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριος, αναφέρει «Ακόμη παρακαλώ τους φανατικούς υποστηρικτές του, να προσέχουν στις υπερβολές τους. Πάντοτε ο φανατισμός αφήνει υπονοούμενα». Να αρνηθούμε την ύπαρξη φανατικών υποστηρικτών; Να αρνηθούμε ότι ο φανατισμός κάποιων και η παραεκκλησιαστική προσωποληψία και ιδιοτέλεια, αυτών που οπαδικά συμπεριφέρονται, έγιναν αφορμές για τη σιωπή σε απαράδεκτες δογματικές εκτροπές του π. Ιωσήφ Βατοπαιδίνού, στο συνηγορείν στις μη πραγματοποιηθείσες «προφητείες» του και τα δογματικά λάθη του, αλλά και στην ανορθόδοξη θέση περί συμπροσευχών μετά αιρετικών και αλλοθρήσκων, του Ηγουμένου Εφραίμ;
Είναι απαράδεκτη η στάση του Ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου, για το κατ’ οικονομία επιτρεπόμενο των συμπροσευχών με αιρετικούς και αλλοθρήσκους. Στις συμπροσευχές παρατηρείται σχετικοποίηση των Ιερών Κανόνων. Καταπατούν τους Ιερούς κανόνες συμπροσευχόμενοι μετά των ετεροδόξων και των αλλοθρήσκων; Ο Κανών ΛΓ΄ της εν Λαοδικεία Συνόδου λέγει «Ου δει αιρετικούς ή σχισματικούς συνεύχεσθαι». Παρατηρείται πράγματι σχετικοποίηση των Ιερών Κανόνων. Ο Ευαγγελικός λόγος «Εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν». Ιω. δ,24, καταδεικνύει το «πώς δει προσεύχεσθαι». Δεν είναι μορφή συγκρητισμού η συμπροσευχή με αιρετικούς και αλλοθρήσκους;
Γιατί λοιπόν, γίνεται παράλογος απόκλισις από την ακρίβειαν των Ιερών Κανόνων; Ποια σωτηρία ψυχών επιτυγχάνεται; Η μη έλλογος παρέκκλησις από την ακρίβειαν των Ιερών Κανόνων, δεν καλείται οικονομία, αλλά παρέκκλισις.
Γιατί λοιπόν, γίνεται παράλογος απόκλισις από την ακρίβειαν των Ιερών Κανόνων; Ποια σωτηρία ψυχών επιτυγχάνεται; Η μη έλλογος παρέκκλησις από την ακρίβειαν των Ιερών Κανόνων, δεν καλείται οικονομία, αλλά παρέκκλισις.
Παρατηρείται πράγματι σχετικοποίηση των Ιερών Κανόνων. Αλλ’ όμως οι «ημέτεροι», οι «φανατικοί υποστηρικτές», κατά τον Μητροπολίτη Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριο, οι παρουσιαζόμενοι ως «ομολογητές» των διαφόρων διαδικτυακών ιστότοπων, προτίμησαν όχι την της αρετής σιωπήν, αλλ’ εκείνη της ατιμίας, η οποία γίνεται συνένοχος σε τέτοια ατοπήματα.
Ο Γέροντας Παΐσιος μιλούσε με πόνο για την κατάντια αυτή «Σήμερα λένε ‘’ Όχι μόνο με αιρετικό αλλά και με Βουδιστή και με πυρολάτρη και με δαιμονολάτρη να συμπροσευχηθούμε. Πρέπει να βρίσκονται στις συμπροσευχές τους και στα συνέδριά τους και οι Ορθόδοξοι. Είναι μια παρουσία». Η ολιγοπιστία μάλλον, είναι η αιτία των συμπροσευχών. Διότι επ’ ολίγον μονάχα, ικανοποιούν το της ανθρωπαρέσκειας μάταιον.
Δεν απάντησα «δίκην» παλαιοημερολογητικού ζήλου, αλλά ως τέκνο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, με πόνο για την παράλογο απόκλιση από την ακρίβεια των Ιερών Κανόνων. Γιατί όντως καταπατούν τους Ιερούς κανόνες, συμπροσευχόμενοι μετά των αιρετικών και των αλλοθρήσκων. Θα μπορούσε ποτέ ο Απόστολος Παύλος ή κάποιος των Αγίων Αποστόλων ή των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, να συμπροσευχηθεί με αιρετικούς ή αλλόθρησκους; Τέτοια παρωδία προσευχής είναι αταίριαστη στον πραγματικό Χριστιανό.
Γιατί σωπαίνουν στα δογματικά λάθη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού; Γιατί σωπαίνουν για τις απραγματοποίητες «προφητείες» του; Γιατί σώπασαν στην ανορθόδοξη θέση του Ηγουμένου Εφραίμ, για τις συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους; Πάνω από όλα, δεν είναι η Ορθόδοξη Πίστη μας; Γιατί συνηγορούν στο μέγα ατόπημα της συμπροσευχής; Ερωτώ γνωρίζοντας, ότι καμία απάντηση δεν θα λάβω. Την απάντηση θα τη δώσει ο Θεός και έχω βέβαιη την ελπίδα ότι θα τεθεί τέρμα στην παραεκκλησιαστική ιδιοτέλεια και προσωποληψία όσων ανορθοδόξως σιωπούν. Καταληκτικά θα συμπληρώσω στο λόγο του Μητροπολίτου Πέτρας και Χερρονήσου Νεκταρίου «Πάντοτε ο φανατισμός αφήνει υπονοούμενα» αλλά και «κακώς εννοούμενα».
No comments:
Post a Comment