Sunday, August 24, 2014

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ


Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Διαβάσαμε στη Romfea.gr:

“Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάστηκε σήμερα, 23 Αυγούστου 2014 η απόδοση της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή της ''Παναγίας του Έβρου'' στη Μάκρη Αλεξανδρουπόλεως.

Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, συνιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου.

Ο κ. Άνθιμος στον λόγο του αναφέρθηκε στις ανασκαφές που γίνονται στην Αμφίπολη και μεταξύ άλλων τόνισε: ''Γιατί τόση λαχτάρα για τον Μ. Αλέξανδρο; Θέλουμε να βρούμε τα οστά του και να τα τιμήσουμε, να μας είναι παρακαταθήκη πνευματική και εθνική στην πατρίδα μας και στον τόπο μας.''

''Και λέω στον κ. Μπουτάρη. Αν έκαιγαν τότε τους νεκρούς όπως ζητάς εσύ να τους καίμε, και θέλεις να μας κάψεις με τα μηχανήματα που θέλετε να φέρετε στην Θεσσαλονίκη, τί θα είχαμε να βρούμε; Ούτε στάχτη δεν θα υπήρχε'', υπογράμμισε κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος.”

Βρήκε την ευκαιρία να τα χώσει στον Μπουτάρη ο Σεβ. Θεσσαλονίκης και πολύ καλά έκανε. Οχι μόνον τα λείψανα του Μ. Αλεξάνδρου ή του Φίλιππου αλλά ούτε τα λείψανα των Αγίων δεν θα είχαμε αν η καύση των νεκρών είχε υιοθετηθεί.

Αυτό που προβληματίζει είναι η αναφορά του Σεβ. Θεσσαλονίκης για το Μ. Αλέξανδρο. Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για την Αμφίπολη είναι πολύ συγκεχυμένες. Ορισμένοι μιλούν για τον τάφο του Μ. Αλεξάνδρου. Οι περισσότεροι για τον τάφο του Φίλιππου ή του γυιού του Μ. Αλεξάνδρου και της Ρωξάνης.

Μήπως ο Σεβ. Θεσσαλονίκης έχει έγκυρες πληροφορίες ότι πρόκειται για τον τάφο του Μ. Αλεξάνδρου;

Οσο για τον κ. Μπουτάρη ας μην έχει αμφιβολίες ο Σεβασμιότατος ότι θα θλιβεί αν τα αρχαιολογικά ευρήματα της Αμφίπολης είναι συντριπτικά υπέρ των ελληνικών θέσεων, επειδή ο ίδιος είναι ψυχή τε και σώματι αφοσιωμένος για να αναδείξει τον Εβραικό και προπαντός τον Οθωμανικό -γράφε Τουρκικό- χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης και όχι τον Βυζαντινό-ορθόδοξο ή τον Αρχαιοελληνικό.

Ελπίζουμε ότι, αφού βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη ο Σεβασμιότατος Θεσσαλονίκης, να του δόθηξε η ευκαιρία να συνετίσει τον οικείο ιεράρχη αναφορικά με τη δημιουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών. Ηδη ο κ. Μπουτάρης έρριξε το βάρος του αποφασιστικά υπέρ της σύστασης του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών σε συνάντηση που είχε με τον κ. Λοβέρδο, ο οποίος προφασιζόμενος την αυτοτέλεια του πανεπιστημίου δήλωσε επίσης θιασώτης δημιουργίας Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης.

Και οι μεν Μπουτάρης και Λοβέρδος τη δουλειά τους κάνουν.

Αυτό που κανένας δεν κατανοεί είναι για ποιο λόγο ορθόδοξοι ιεράρχες υποστηρίζουν τη μετατροπή της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης σε θρησκειολογική.

Ακατανόητη επίσης είναι η σιωπή που έχει απλωθεί. Ο Σεβ. Θεσσαλονίκης έχει μείνει σχεδόν μόνος να εκφράζει αντιρρήσεις για τη σύσταση αυτού του Τμήματος.

No comments:

Post a Comment