ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======
Ο Σεβ. Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμος, σε τηλεοπτική του συνέντευξη αναφορικά με την απόφαση της Διαρκούς Συνόδου για τον αντιραστιστικό νόμο, διευκρίνισε ότι το σχέδιο νόμου που εστάλη στη Σύνοδο δεν ήταν αυτό που είχαμε υπόψη. Οχι μόνον εμείς, αλλά και οι Μητροπολίτες που εξέφρασαν δημόσια αντιρρήσεις για την ψήφισή του.
Η αναφορά φυσικά για τους Σεβ. Μεσογαίας Νικόλαο, Γλυφάδας Παύλο, Ακαρνανίας Κοσμά, Πειραιώς Σεραφείμ, Κονίτσης Ανδρέα, Φλωρίνης Θέοκλητο, Γόρτυνος Ιερεμία, Κυθήρων Σεραφείμ, αλλά και τον ίδιο τον Σεβ. Θεσσαλονίκης Ανθιμο, ο οποίος -σε κήρυγμά του- στηλίτευσε την πρόθεση να ψηφιστεί ο αντιρατσιστικός νόμος.
Ο Σεβ. Θεσσαλονίκης εξήγησε ότι το νέο σχέδιο νόμου καλύπτει τις ανησυχίες της Εκκλησίας. Αρα κανένας από τους Συνοδικούς Μητροπολίτες δεν ένιωσε την ανάγκη να επαναλάβει τους ενδοιασμούς και τις επιφυλάξεις που κατέθεσαν δημόσια ορισμένοι Μητροπολίτες εναντίον του νομοσχεδίου.
Δυστυχώς ο Σεβασμιότατος δεν επεκτάθηκε περαιτέρω για να εξηγήσει ποιες ακριβώς επιφυλάξεις της Συνόδου υιοθέτησε το νέo νομοσχέδιο.
Το μόνο που ανέφερε είναι ότι υπάρχει πρόνοια για την καταδίκη και άλλων γενοκτονιών -χωρίς να προσδιορίσει ποιών- και ότι η επέκταση του συμφώνου συμβίωσης των ομοφυλόφιλων δεν απασχολεί το νομοσχέδιο, αλλά ότι είναι ανεξάρτητο θέμα που θα αποσχολήσει ίσως την κυβέρνηση στο μέλλον.
Φυσικά όσοι δεν διαβάσαμε στο νομοσχέδιο δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς διαλαμβάνει γι’ αυτό καλόπιστα δεχόμαστε τις διαβεβαιώσεις του Σεβ. Θεσσαλονίκης ότι καλύπτει τις ανησυχίες μας.
Τουτέστιν:
1.) Περιλαμβάνει, πέραν των γενοκτονιών των Ναζί και της Ρουάντας, τις γενοκτονίες των Ελλήνων αδελφών μας του Πόντου, της Μικρασίας και της Θράκης καθώς επίσης των Αρμενίων, Ασσυρίων κτλ., που διέπραξαν οι Τούρκοι σε βάρος των χριστιανών αδελφών μας.
2.) Η όποια καταδίκη του ρατσισμού δεν θα ποινικοποιεί την ελευθερία του λόγου, αλλά μόνον την κακόβουλη έκφρασή της με σκοπό τη διάπραξη εγκληματικών ενεργειών.
Επί παραδείγματι. Αν κάποιος δεν συμπαθεί ένα λαό ή μια ομάδα ανθρώπων και ισχυρίζεται ότι έχει κάποια χαρακτηριστικά που δεν αρέσουν στον ίδιο, αυτός δεν είναι λόγος για να πάει φυλακή. Αν όμως κάποιος χρησιμοποιεί γλώσσα που καθοδηγεί ανθρώπους να διαπράττουν εγκληματικές πράξεις καθ' οιουδήποτε αυτό ασφαλώς και πρέπει να κολάζεται.
3.) Δεν θα ποινικοποιεί το Ευαγγέλιο. Δηλαδή δεν θα δίνει τη δυνατότητα σε ακτιβιστές διαφόρων κινημάτων (όπως λ.χ. του ομοφυλοφιλικού κινήματος και των φεμινιστριών, αιρετικούς κάθε λογής, νεωτεριστές ή οικουμενιστές) να σύρουν στα δικαστήρια τους ιεράρχες, τους άλλους κληρικούς και τους θεολόγους επειδή θα αναφέρουν λ.χ. στο κήρυγμά τους ότι οι εκτρώσεις είναι φόνος ή ότι η διάπραξη της ομοφυλοφιλίας είναι αμαρτία ή ότι οι Ιεχωβίτες δεν είναι χριστιανοί, αφού δεν αναγνωρίζουν τη θεότητα του Χριστού.
4.) Εάν όλες οι πιο πάνω ανησυχίες καλύπτονται, όχι μόνον ο Μακαριότατος κ. Ιερώνυμος, οι συνοδικοί ιεράρχες που εξέδωσαν την Ανακοίνωση, οι Σεβασμιότατοι ιεράρχες που εξέφρασαν δημόσια αντιρρήσεις για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, αλλά και εμείς οι απλοί πιστοί ουδεμία αντίρρηση έχουμε για την ψήφισή του.
Γιατί να έχουμε άλλωστε; Μήπως είμαστε ρατσιστές;
Αναμένουμε, λοιπόν, να δούμε στην πράξη τι θα διαλαμβάνει ο αντιρατσιστικός νόμος και bona fide αποδεχόμαστε τις διαβεβαιώσεις του Σεβ. Θεσσαλονίκης.
No comments:
Post a Comment