Sunday, August 17, 2014

ΤΟ ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ Π.Σ.Ε. ΣΤΟ ΠΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΟΛΑΒΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ


ΤΟ ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ Π.Σ.Ε. ΣΤΟ ΠΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΟΛΑΒΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Αναφέρει ο συντάκτης του ιστολογίου “Κατάνυξις”, σε απόσπασμα που παραθέτουμε στη συνέχεια, ως απάντηση στις δηλώσεις του Σεβ. Μεσσηνίας για την κριτική που ασκήθηκε στο κακόδοξο κείμενο της Συνέλευσης του ΠΣΕ στο Πουσάν:

“Στό ἐπαίσχυντο κείμενο τῆς Ι' Γενικῆς Συνελεύσεως τοῦ «Π.Σ.Ε.» στό Πουσάν τῆς Ν. Κορέας, μεταξύ τῶν ἄλλων, λέγεται ὅτι «ἐπιβεβαιώνουμε τή θέση τῆς Ἐκκλησίας στό σχέδιο τοῦ Θεοῦ καί μετανοοῦμε γιά τίς διαιρέσεις μεταξύ τῶν ἐκκλησιῶν μας καί ἐντός αὐτῶν, ὁμολογώντας μέ λύπη ὅτι ἡ ἔλλειψη ἑνότητάς μας (disunity) ὑπονομεύει τή μαρτυρία μας γιά τά εὐαγγέλια τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί καθιστᾶ λιγότερο ἀξιόπιστη τή μαρτυρία μας γιά τήν ἑνότητα ἐκείνη πού ὁ Θεός ἐπιθυμεῖ γιά ὅλους» (Δήλωση Ἑνότητας, §14). Δηλ. καί ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πρέπει νά μετανοήσει καί νά ζητήσει συγγνώμη γιά τίς δῆθεν διαιρέσεις, πού δῆθεν προκάλεσε μεταξύ τῶν «ἐκκλησιῶν».!!!

Οἱ ἕξι Σεβ. Μητροπολίτες στήν παράγραφο τοῦ ὑπομνήματος με τίτλο «Αἱ ἐκκλησιολογικαί πλάναι τοῦ κειμένου τοῦ Πουσάν», τονίζουν: «Τό ἐν λόγῳ ἐπίσημον κείμενον «Δήλωσις Ἑνότητος» (Unity Statement) τῆς 10ης Συνελεύσεως τοῦ Π.Σ.Ε. ἐπιτίθεται κατά τῆς Ὀρθοδοξίας, τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, ἀποδεχόμενον 
(α) ὅτι καί ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μετά τῶν λοιπῶν «ἐκκλησιῶν» πρέπει νά μετανοήσῃ διά τήν διάσπασιν τῶν χριστιανῶν, 
(β) ὅτι ἡ Ἐκκλησία, οὖσα Σῶμα Χριστοῦ, δέν διέπεται παρά ταῦτα ἀναγκαίως ὑπό δογματικῆς ὁμοφωνίας, οὔτε καί ἐν αὐτῇ τῇ ἀποστολικῇ ἐποχῇ, 
(γ) ὅτι ὑφίσταται νῦν ἀόρατος ἐκκλησιαστική ἑνότης τοῦ χριστιανισμοῦ καί προσδοκᾶται ἡ ὁρατή ἑνότης τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας, 
(δ) ὅτι ἡ προσευχή τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ «ἵνα πάντες ὦσιν ἕν», δέν ἔχει ἐκπληρωθῇ, ἀλλ΄ ἀπόκειται εἰς ἡμᾶς τό καθῆκον τοῦτο, 
(ε) ὅτι ἡ Ἐκκλησία δύναται νά ἐμπλουτισθῇ καί ὠφεληθῇ ἐκ τῶν χαρισμάτων τῶν ἑτεροδόξων, 
(στ) ὅτι εἴμεθα ὑπόλογοι ἔναντι τοῦ Θεοῦ ἄν δέν ἐπιδιώκωμεν διαρκῶς τήν χριστιανικήν ἑνότητα πρός ὄφελος τῆς ἔξωθεν καλῆς μαρτυρίας, 
(ζ) τήν πονηράν ἀσάφειαν, ὅτι ὁ Θεός «πάντοτε μᾶς ἐκπλήσσει» καί ὅτι ἡ Ἐκκλησία προοδεύει εἰς τήν ἐπίγνωσιν τοῦ θείου θελήματος, 
(η) ὅτι πρέπει νά χρησιμοποιηθοῦν νέοι τρόποι προσεγγίσεως τῶν θεολογικῶν διαφωνιῶν, καί 
(θ) ὅτι ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἀλληλένδετος μετά τῆς ἑνότητος τῆς  ἀνθρωπότητος καί τῆς κτίσεως. Πέραν τούτων, τό κείμενον, 
(ι) ἔχει καί σαφῆ μή χριστιανικόν οἰκολογικόν προσανατολισμόν, ὁμιλοῦν περί ἀναμονῆς ἐγκοσμίου ἀνακαινισμοῦ τῆς κτίσεως καί ἐπιγείου εὐημερίας αὐτῆς καί τῆς ἀνθρωπότητος καί περί τῆς πρός τοῦτο ἀνθρωπίνης εὐθύνης, ποιεῖται δέ λόγον, 
(ια) καί περί συνεργασίας τῶν χριστιανῶν καί μεθ΄ ἑτεροθρήσκων ἤ ἀθρήσκων ὑπέρ τῆς ἐπιγείου ταύτης εὐημερίας! «Οὐδέν θαυμαστόν», λοιπόν, ὅτι τό κείμενον χρησιμοποιεῖ καί τόν πασίγνωστον ἀποκρυφιστικόν ὅρον «ὁλιστικός» ἐκ τοῦ μονισμοῦ, διά νά χαρακτηρίσῃ τήν ἀποστολήν τῆς Ἐκκλησίας (“holistic mission-evangelism”). Ὑπονοούμενα ἀφήνει τό κείμενον καί ὑπέρ τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἀποδοχῆς «περιθωριακῶν» τρόπων ζωῆς, ἄνευ διευκρινήσεων περί ἁμαρτίας καί μετανοίας, ἡ τελική στόχευσις τῶν ὁποίων δέον νά συνεκτιμηθῇ μετά τῆς γενικωτέρας θετικῆς στάσεως τῆς Συνελεύσεως τοῦ Πουσάν ἔναντι τῆς ὁμοφυλοφιλίας». 

Πολύ προσεκτική και διεισδυτική αναίρεση των κακοδοξιών του κειμένου του ΠΣΕ στο Πουσάν.

Και όμως! O Σεβ. Μεσσηνίας κ. Σαββάτος και άλλοι Οικουμενιστές προσποιούνται ότι δεν κατανοούν ότι υπάρχουν κακοδοξίες στο κείμενο.

Επειδή μάλιστα αντιλαμβάνονται το έωλον του επιχειρήματος που προβάλλουν καταφεύγουν στον ισχυρισμό ότι οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι δεν υπέγραψαν το κείμενο. Προσποιούνται ότι αγνοούν ότι η έγκριση των κειμένων δεν γίνεται πια με υπογραφή, αλλά με το σύστημα των εἰδικῶν καρτῶν (“indicator cards”).

Προπαντός δεν μας εξηγούν για ποιο λόγο δεν κάνουν χρήση του δικαιώματος που έχουν να εκδίδουν ως ορθόδοξοι τα δικά τους κείμενα. 

Σπεύδουν να θωρακιστούν πίσω από τον διάτρητο θώρακα της τελικής αξιολόγησης των κειμένων από τις Εκκλησίες που συμμετέχουν στο ΠΣΕ.

Ας γίνουμε, λοιπόν, συγκεκριμένοι. Ο Σεβ. Μεσσηνίας κ. Σαββάτος, και οι λοιποί Οικουμενιστές που εκπροσώπησαν την Εκκλησία της Ελλάδος στη Γενική Συνέλευση του ΠΣΕ στο Πουσάν συνέταξαν συνοδευτικό έγγραφο προς την Εκκλησία της Ελλάδος με το οποίο επισημαίνουν τις κακοδοξίες του κειμένου ώστε να ληφθούν οι δέουσες αποφάσεις;

Προφανώς όχι! Επομένως; Οι υπόλοιπες δικολαβίες σε τι αποσκοπούν; 

No comments:

Post a Comment