ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=======
Μακαριότατε! Από την Ανακοίνωση του Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου πληροφορηθήκαμε ότι ζητήσατε από τον Σεβ. Ναυπάκτου να μετατεθεί στα Ιωάννινα.
Πολύ στεχωρηθήκαμε γι’ αυτή σας την πρόταση. Είναι αδιανόητο ο πρωθιεράρχης μιας Εκκλησίας να αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να καταστήσει ένα Μητροπολίτη παραβάτη του χειρονητήριου εις επίσκοπο όρκου του να τηρεί τους Ιερούς Κανόνες, οι οποίοι απαγορεύουν αυστηρά το μεταθετό των επισκόπων.
Η πρόταση όμως αυτή δείχνει ότι σέβεστε ιδιαίτερα τον Σεβ. Ναυπάκτου αλλιώς δεν θα του κάνατε αυτήν την πρόταση.
Σας ερωτούμε λοιπόν: Αφού τον σέβεστε τόσο πολύ γιατί, αντί να του προτείνετε να γίνει παραβάτης των Ιερών Κανόνων, δεν του προτείνατε να αναλάβει νευραλγικές θέσεις της Εκκλησίας στις οποίες μπορεί να προσφέρει πολύ σπουδαία υπηρεσία;
Επί παραδείγματι. Γιατί δεν του αναθέτετε την ευθύνη της διεξαγωγής του Διαλόγου με τους Παπικούς ιδιαίτερα τώρα μετά την άνοδο του λίαν επικίνδυνου για την Ορθοδοξία Πάπα Φραγκίσκου οπότε η παρουσία του θα ήταν ιδιαίτερα ευεργετική για την Ορθοδοξία σαν σύνολο;
Γιατί δεν τον καλέσατε να σας συνοδεύσει στο Φανάρι στη Σύναξη των Προκαθημένων;
Γιατί, αντί του γνωστού για τη λιπαρή θεολογική του παιδεία και το ορθόδοξο του φρόνημα Σεβ. Ναυπάκτου, σας συνόδευσαν οι γνωστοί οικουμενιστές Μητροπολίτες Μεσσηνίας και Δημητριάδος;
Προσυπογράφω όσα λέτε για τις νευραλγικές θέσεις όπου θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ο μητροπολίτης Ναυπάκτου. Μια ένσταση μόνον: κατ' άκρα οικονομία θα μπορούσε να πληρωθεί η μητρόπολη Ιωαννίνων δια καταστάσεως (του αγίου Ναυπάκτου), δεδομένου ότι μια τόσο μεγάλη μητρόπολη τόσον καιρό είναι αποίμαντη. [Νομοθετημένη μορφή οικονομίας είναι στα καθ' ημάς η δια καταστάσεως πλήρωση χηρευουσών μητροπόλεων. Γι' αυτό ο νομοθέτης απαιτεί και αυξημένη πλειοψηφία. - Άλλωστε η αλήθεια είναι πως στην Εκκλησία της Ελλάδος έχει εμπεδωθεί (από την Ιεραρχία) η αντικανονικότητα του μεταθετού και ελάχιστες φορές έχει γίνει χρήση του. Βέβαια άλλο ζήτημα είναι αν στις όποιες περιπτώσεις ίσχυσε, τα ad hoc δεδομένα δικαιολογούσαν την άσκηση εκκλησιαστικής οικονομίας (Θεσσαλονίκης, Θεσσαλιώτιδος)]. Και σε κάθε περίπτωση φυσικά, η "μετάθεση" θα τελούσε υπό την αίρεση αποδοχής της από τον ίδιο τον άγιο Ναυπάκτου.
ReplyDelete