ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης έχει -όπως όλοι γνωρίζουμε- τη θεολογική εμβέλεια να συλλαμβάνει πράγματα που οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- δεν μπορούν να δουν.
Το κείμενο της ανάλυσής του για τη Διαθρησκειακή φιέστα της Ρώμης -απόσπασμα της οποίας δημοσιεύσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση- αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Ολοι αντιλήφθηκαν το απαράδεκτο της συμπροσευχής των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως και Ιεροσολύμων με τον αιρεσιάρχη του Βατικανού και με τους αλλόθρησκους ηγέτες της Μέσης Ανατολής.
Ολοι επεσήμαναν ότι η ενέργεια είχε ως στόχο τις δημόσιες σχέσεις και την προβολή του Πάπα ως το άκρου αρχιερέα στον οποίο προσβλέπει όλος ο κόσμος.
Ολοι παρατήρησαν τον Ιησουίτικο τρόπο του Πάπα Φραγκίσκου και την υποκριτική του ευγένεια.
Αλλά μόνον ο π. Θεόδωρος μας έδωσε, με την ανάλυσή του, στην πληρότητά της την οικουμενιστική διάσταση της φιέστας της Ρώμης υπό το πρίσμα των επιδιώξεων του Βατικανού σε βάρος της Ορθοδοξίας.
Επεσήμανε συγκεκριμένα ότι οι σκηνοθέτες του Βατικανού, με τον τρόπο που έστησαν τους θρόνους της συνάντησης και που τοποθέτησαν τους Πατριάρχες Κωνσταντινοπόλεως και Ιεροσολύμων, προώθησαν στην πράξη το κακόδοξο κοινό κείμενο της μικτής επιτροπής Ορθοδόξων και Παπικών της Ραβέννας.
Δηλαδή ο Πάπας -σύμφωνα με το κακόδοξο αυτό κείμενο- θα είναι ο κυριαρχικά πρώτος της Οικουμενικής Εκκλησίας.
Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως θα είναι περιορισμένης ευθύνης Πατριάρχης της Ανατολής, ενώ ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων δεν θα είναι τίποτα περισσότερο από ένας καρδινάλιος.
Με άλλα λόγια -σύμφωνα με το κακόδοξο κείμενο της Ραβέννας- η πενταρχία των Πατριαρχών θα δεχτεί δεινό πλήγμα, το κυριαρχικό οικουμενικό πρωτείο του Πάπα θα αναγνωριστεί εμφαντικά με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, ενώ ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως θα αναγνωριστεί ως περιορισμένης ευθύνης Πατριάρχης της Ανατολής.
Δυστυχώς! Ο θεσμός της πενταρχίας των Πατριαρχών δέχτηκε ισχυρότατο πλήγμα με την σκηνοθεσία της φιέστας της Ρώμης και αντικαταστάθηκε με ένα δυαδικό σχήμα στο οποίο ο μεν Πάπας είναι ο Οικουμενικός επίσκοπος της Εκκλησίας, ενώ ο Οικουμενικός Πατριάρχης όχι επίσκοπος που έχει ίσα πρεσβεία τιμής με τον Πάπα όπως σαφώς ορίζουν οι Β΄και Δ΄Οικουμενικές Σύνοδοι.
Η εμβέλεια τη θεολογικής σκέψης του π. Θεόδωρου είναι καταπληκτική αλλά τώρα -κατά τη λαική έκφραση- "μας άνοιξε την όρεξη".
Συγκεκριμένα υποσχέθηκε ότι θα αναλύσει τη Διακήρυξη του Πάπα και του Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα σε άρθρο του που δημοσίευσε στον “Ορθόδοξο Τύπο” πριν 15 μέρες.
Παρακαλούμε θερμά τον π. Θεόδωρο να μην αθετήσει την υπόσχεσή του αλλά να επανέλθει για να συνεχίσει την ανάλυση που άρχισε, επειδή η συνάντηση των Ιεροσολύμων δεν ήταν απλά μια φιέστα δημοσίων σχέσεων και η Διακήρυξη που υπογράφτηκε ένα διάτρητο θεολογικά οικουμενιστικό κείμενο.
No comments:
Post a Comment