ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======================
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος είναι ένας διαπρεπής ιεράρχης. Θεολόγος πανορθοδόξου ακτινοβολίας με συγγραφικό πλούτο ποιότητας. Ανθρωπος που μελετά συστηματικά τους Αγίους Πατέρες και εμπλουτίζει το θεολογικό του οπλοστάσιο.
Ο βίος του ακηλίδωτος. Ακατηγόρητος για θέματα ήθους και φιλοχρηματίας. Ζει με υποδειγματική ασκητικότητα και πτωχεία.
Δεν κάνω “αγιογραφία”. Εχει ως άνθρωπος τις αδυναμίες του και δεν έχω απολύτως καμιά πρόθεση να κρύψω ότι είμαι βαθύτατα απογοητευμένος μαζί του επειδή είναι υποστηρικτής του “διά τας αμαρτίας ημών” Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.
Ενθυμούμαι, με ειλικρινή πικρία, ότι διοργάνωσε συνέδριο για να τιμήσει τον μεγάλο θεολόγο αείμνηστο π. Ιωάννη Ρωμανίδη και προσκάλεσε και τον κ. Γιαγκάζογλου να μιλήσει την ώρα που οι παραδοσιακοί θεολόγοι έκαναν απεγνωσμένο αγώνα, επί διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, για να διατηρήσουν ορθόδοξο τον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Στο συνέδριο μάλιστα αυτό παρέστη ως ομιλητής και "ο έτερος Καππαδόκης" - ο συναρχηγός του αντι-οικουμενιστικού αγώνα - π. Γεώργιος Μεταλληνός.
Οχι μόνον δεν σήκωσαν το μικρό τους δακτυλάκι οι π. Γεώργιος Μεταλληνός και π. Θεόδωρος Ζήσης για να αναμετρηθούν με τον κ. Γιαγκάζογλου, αλλά ο π. Γεώργιος έσπευσε “αγαλλομένω ποδί” να συμμετάσχει σε συνέδριο στο οποίο ομιλητής ήταν ο προσφυώς αποκληθείς “κακός δαίμονας του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών” κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου.
Να προσθέσω επίσης ότι ως χαρακτήρας ο Σεβασμιότατος είναι οξύθυμος και δεν σηκώνει και πολλά για να ανάψει.
Τα αναφέρω αυτά - δεν είναι η πρώτη φορά - για να μη νομίσει κάποιος ότι εξιδανικεύω την προσωπικότητα του Σεβασμιότατου και ότι είμαι τυφλός στα όποια λάθη διαπράττει ή όσα μειονεκτήματα έχει ως άνθρωπος.
Παρόλα αυτά πιστεύω ακράδαντα ότι κανένας έντιμος άνθρωπος δεν μπορεί να παραγνωρίσει το ήθος του, το φιλομόναχο του πνεύμα, την θεολογική του επάρκεια και την ασκητικότητά του.
Για το θέμα της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου τώρα.
Πώς να το κάνουμε; Είναι ψυχρό πράγμα - για να πει κανείς το λιγότερο - να διαλύεται ένα μοναστήρι και η πρακτική αυτή ίσως κρύβει δυσάρεστες παραμέτρους που είναι ενδεχόμενο στο μέλλον να τις εκμεταλλευτεί μια εχθρική προς την Εκκλησία κυβέρνηση.
Η Ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου όμως εξηγεί πώς και γιατί έγινε η διάλυση της Μονής και οι εξηγήσεις αυτές έρχονται να επαληθεύσουν όσα δημοσίευσε για το θέμα ο Πανοσολογιότατος Προηγούμενος του Μεγάλου Μετεώρου Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος.
Είναι αδιανόητο ένα μοναστήρι να μη δέχεται οικονομικό έλεγχο και να διαπιστώνει ο Σεβασμιότατος ότι δεν έγινε οικονομικός έλεγχος από το 1997.!!!
Μια τέτοια πρακτική θα ήταν απαράδεκτη για οιονδήποτε κοσμικό σωματείο.
Πόσο μάλλον για Ιερά Μονή.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο της Ανακοίνωσης του Σεβασμιότατου Ναυπάκτου είναι ότι δεν έχει πρόθεση ουσιαστικά να διαλύσει τη Μονή. Ούτε και να οικειοποιηθεί τα χρήματα και την περιουσία της Μονής. Θέλει να κάνει εξονυχιστικό οικονομικό έλεγχο και να διατηρήσει εν λειτουργία την αδελφότητα και τη Μονή αν πειθαρχήσει στα ανέκκλητα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί.
Ενώνω την ασήμαντη και ανάξια λόγου φωνή μου με αυτούς που θέλουν βεβαίως να υπάρχει απόλυτη οικονομική διαφάνεια στα οικονομικά της Μονής, αλλά και να μη διαλυθεί η αδελφότητα.
Θα παρακαλέσουμε τους πατέρες της Μονής να μη τηρήσουν άκαμπτη στάση και να συνεργαστούν με τον Σεβασμιότατο.
Θα παρακαλέσουμε και τον Σεβασμιότατο να μην οδηγήσει τα πράγματα στα άκρα επειδή ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια.
Τι θα γίνει λ.χ., αν ο μη γένοιτο, προχωρήσουν σε κάποιας μορφής σχίσμα;
Υπάρχει περιθώριο και οι πατέρες να πειθαρχήσουν στην απόφαση της Συνόδου που περιβλήθηκε με νομικό κύρος και η αδελφότητα να μείνει ενωμένη και να συνεχίσει τον αγώνα της μέσα στα πλαίσια της Εκκλησίας.
http://ignatiosstavropoulos.blogspot.gr/2012/05/1997-2009.html
ReplyDeleteπληροφορίες
ReplyDeletehttp://www.pentapostagma.gr/2012/06/blog-post_5619.html
ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ,
ReplyDeleteΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ.
ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΜΕ ΕΒΑΛΕ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ....
ΔΗΛΑΣΗ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΛΕΥΡΑΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΟΣΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΤΑΜΑΡΤΥΡΕΙ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ. ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΗ ΚΑΙ ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ. ΙΣΩΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΙΔΑΓΜΑ...«Μηδενί δίκην δικάσεις πριν αμφοίν μύθον ακούσεις» ΔΕΝ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ!!
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΕΙΤΕ
http://www.pentapostagma.gr/2012/06/blog-post_5619.html
ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙΜΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ Ν ΠΟΡΦΥΡΗΣ
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΑ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΕΦΥΓΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΗΜΟΥΝ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΡΑ.
ReplyDeleteΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ ΜΙΑ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΣΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ή ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΕΙΝΤΑΙ Σ' ΑΥΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΠΟΣΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΟΥ ΟΤΙ
1.) ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ,
2.) ΠΡΠΕΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.