Ο ΣΕΒ. ΣΙΚΑΓΟΥ, Ο κ. ΚΑΛΜΟΥΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΓΑΜΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================
Διαβάζουμε στο “Σωτήριο Λόγο” του κ. Τζούμα συνέντευξη του Σεβ. Μητροπολίτη Σικάγου κ. Ιάκωβου στον κ. Θεόδωρο Καλμούκο της ομογενειακής εφημερίδας "Εθνικός Κήρυκας".
“Στην ερώτηση μετά τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο τι βλέπετε για διαδοχή, είπε ότι «μόνο το Αγιο Πνεύμα γνωρίζει», ενώ στην επισήμανση ότι οι ζυμώσεις και οι συσχετισμοί γίνονται χωρίς το Αγιο Πνεύμα, είπε ότι «δεν μπορώ να πω» και πρόσθεσε πως «με απασχολεί κυρίως το επισκοπικό θέμα, να υπάρχουν σωστοί αρχιερείς, διότι όταν υπάρχει μία σωστή ηγεσία τα προβλήματα κάπως θα θεραπεύονται».
Τάχθηκε εναντίον των εγγάμων Επισκόπων διότι όπως είπε «θα είναι πολυάσχολοι», ενώ στην ερώτηση αν ένας Επίσκοπος είναι περισσότερο πολυάσχολος από τον Πρόεδρο της Αμερικής που είναι έγγαμος, επεσήμανε ότι «ο Πρόεδρος κάθεται στο γραφείο του και έχει 150 ανθρώπους γύρω του και λύνει τα προβλήματα, ο Επίσκοπος όμως πρέπει να τρέχει. Και βλέπω από τον εαυτό μου, 40 χρόνια τρέχω σέρνοντας βαλίτσες, άμφια, μίτρες» και συμπλήρωσε «θα είχαμε διαζύγια Επισκόπων καθημερινώς».
Πολύ ορθές οι παρατηρήσεις του Σεβασμιότατου Σικάγου. Μακάρι για όλα τα θέματα να διατύπωνε το ίδιο ορθόδοξη γραμμή.
Πλην όμως - όπως όλοι γνωρίζουμε - και οικουμενιστής ο ίδιος είναι και κανένα εμπόδιο δεν θέτει στις οικουμενιστικές επιδόσεις του βοηθού επισκόπου του Θεοφιλέστατου Επισκόπου Μωκησσού κ. Δημήτριου.
Αφού μάλιστα ορθά διαβλέπει ο Σεβασμιότατος Σικάγου πόσο σημαντικό είναι να έχουμε άξιους επισκόπους καλό θα ήταν να πρότεινε και να ψήφιζε ανθρώπους με φόβο Θεού και όχι Οικουμενιστές και νεωτεριστές κληρικούς.
Από την άλλη κ. Καλμούκος δυστυχώς πάλιν και πολλάκις επανέρχεται το θέμα των εγγάμων επισκόπων ένα θεσμό που η Εκκλησία κατάργησε με απόφαση Οικουμενικής Συνόδου επειδή διαπίστωσε ότι παρέχει πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα υποτίθεται ότι λύνει.
Μια παρατήρηση και μια ερώτηση στον κ. Καλμούκο.
Ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλο για πόσα σκάνδαλα είναι υπόλογοι, όχι μόνον άγαμοι, αλλά και έγγαμοι ιερείς, για τα οποία η Αρχιεπισκοπή Αμερικής έχει πληρώσει τα μαλλοκέφαλά της.
Επομένως προς τι η σπουδή για χειροτονία εγγάμων επισκόπων;
Αλλά και μια άλλη παρεμφερής ερώτηση πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τον κ. Καλμούκο.
Αν - λέμε ΑΝ - δεν ίσχυε η απαγόρευση για τη χειροτονία εγγάμων επισκόπων ποιο θα ήταν άραγε το όνομα του σημερινού Αρχιεπισκόπου Αμερικής; Σπυρίδωνας, Δημήτριος, Εμμανουήλ, Μεθόδιος ή Αλέξανδρος;
Προφανώς Αλέξανδρος!
Πόσο ευτυχής θα ήταν άραγε ο κ. Καλμούκος αν Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ήταν ο π. Αλέξανδρος Καρλούτσος;
Αν κρίνουμε από την αρθρογραφία του δεν νομίζουμε ότι θα ήταν ο ευτυχέστερος των ανθρώπων αν ποτέ συνέβαινε κάτι τέτοιο!
Σωστά;
Πότε θα καταλάβουμε ότι δεν είναι ο γάμος ή η αγαμία, δεν είναι ο μοναχισμός ή ο εν τω κόσμω κλήρος, αλλά ΜΟΝΟΝ ο φόβος του Θεού που σώζει;
Τι εμπόδισε τον Αγιο Νικόλαο Πλανά - έγγαμο ιερέα - να αγιάσει στο μέσο της Αθήνας; Τι εμπόδισε τον Αγιο Νεκτάριο να αγιάσει στην ίδια πόλη; Τι εμπόδισε τον Αγιο Νικόλαο Αχριδών να αγιάσει στο Αουσβιτς; Τι εμπόδισε τον Οσιο Ιουστίνο Πόποβιτς να αγιάσει στο Τσέλιε; Πώς βοήθησε τον Ιούδα τον Ισκαριώτη η συμπέριληψή του στην ομάδα των Δώδεκα Αποστόλων; Πώς βοήθησε τον Δημά να αγιάσει το γεγονός ότι ήταν μαθητής και συνεργάτης του Αποστόλου Παύλου;
Η Εκκλησία κατάργησε το θεσμό των εγγάμων επισκόπων για πολλούς λόγους ένας εκ των οποίων είναι ότι ο κόσμος σκανδαλιζόταν, όχι μόνον από τη βιοτή του ιδίου του επισκόπου, αλλά και από τη βιοτή της γυναίκας και των παιδιών του, αλλά και για τον σκανδαλώδη τρόπο που οι έγγαμοι επίσκοποι διέθεταν την εκκλησιαστική περιουσία για τα παιδιά τους.
Οι Αγιοι Πατέρες δεν σηκώθηκαν ένα πρωί και είπαν: “Δεν έχουμε δουλειά να κάνουμε και έτσι για να σπάσουμε την ανία μας θα καταργήσουμε τον θεσμό των εγγάμων επισκόπων", αλλά επειδή διαπίστωσαν τη σωρεία των σοβαρών προβλημάτων που προκαλούσε ο θεσμός.
Ας μην προσπαθούμε, λοιπόν, να μεταθέσουμε "όρια αιώνια ά έθεντο" οι Αγιοι Πατέρες εν τη Αγιοπνευματική σοφία τους.
Δεν θα ωφελήσουμε την Εκκλησία ούτε θα συντείνουμε στην προκοπή των πιστών.
No comments:
Post a Comment