Monday, July 22, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΦΩΚΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΦΩΚΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση παραθέσαμε το άρθρο του Σεβ. Φωκίδος Θεόκτιστου για το Ουκρανικό.

Θα επικεντρώσουμε τον σχολιασμό του άρθρου στο γεγονός ότι ένας Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος καταθέτει τις απόψεις του δημόσια για το Ουκρανικό.

Ο Σεβ. Φωκίδος δεν είναι ο πρώτος Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος που καταθέτει δημόσια τις θέσεις του για το Ουκρανικό.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και οι Σεβ. Μητροπολίτες Πειραιώς, Φλωρίνης, Δωδώνης και όσοι συλλειτούργησαν μαζί του όταν μνημόνευσε τον Κιέβου Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο Σεβ. Κερκύρας Νεκτάριος, ο Σεβ. Κυθήρων Μελέτιος, ο Σεβ. Φθιώτιδος Νικόλαος, ο Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεος, ο Σεβ. Δημητριάδος Ιγνάτιος, ο Σεβ. Μεσογαίας Νικόλαος, ο Σεβ. Γρεβενών Δαβίδ, ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, ο Σεβ. Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος, ο Σεβ. Σύρου Δωρόθεος, ο Σεβ. Λαρίσσης Ιερώνυμος, ο Σεβ. Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, ο Θεοφιλέστατος Θεσπιών Συμεών και τα μέλη των Συνοδικών επιτροπών Νομοκανονικών και Δογματικών θεμάτων καθώς και των Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών σχέσεων κατέθεσαν δημόσια τις απόψεις τους για το Ουκρανικό.

Ορισμένοι από αυτούς υποστηρίζουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και εισηγούνται η Εκκλησία της Ελλάδος να αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, ενώ ορισμένοι άλλοι διαφωνούν κάθετα.

Και πολύ καλά κάνουν φυσικά και οι μεν και οι δε να καταθέτουν τις απόψεις τους για το Ουκρανικό.

Το κύριο έργο των επισκόπων είναι να θεολογούν και να φρουρούν τους Όρους της πίστεως και τους Ιερούς Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων. Όχι να προβαίνουν σε οικουμενιστικές ασχημίες ή να τρέχουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδος για να συμμετάσχουν σε πολυαρχιερατικά συλλείτουργα.

Το ερώτημα όμως είναι:

Για ποιο λόγο δεν συνέρχεται η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας για να επιληφθει του θέματος αφού τόσοι πολλοί Ιεράρχες κατέθεσαν τις θέσεις τους για το Ουκρανικό με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο;

Το πολίτευμα της Εκκλησίας δεν είναι επισκοποσυνοδικό;

Αν η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας δεν επιληφθεί του Ουκρανικού ποιος άλλος αρμόδιος θεσμός πρέπει να επιληφθεί ενός τόσο σημαντικού θέματος που απειλεί θανάσιμα την ενότητα της Ορθοδοξίας;

12 comments:

  1. Ο Άγιος Φωκίδος, πέραν του ότι δεν αφήνει καμμιά αμφιβολία για την "αναγνώριση" της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας από την Ελλαδική Εκκλησία (αυτό δεν είναι νέο, μόνο για τους εθελοτυφλουντες, γιατί αργά ή γρήγορα όλες θα την αναγνωρίσουν) η παρέμβασή του έχει και μια άλλη σπουδαιότητα: ξεκάθαρα στιγματίζει τις περιοδείες του Ιλαρίωνα σαν ως έχουσες ξεκάθαρα απειλητικό περιεχόμενο. Αυτή δξνσξ η ρωσική εκκλησιολογία: απειλές και τσαμπουκαδες, αλλά το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι απολύτως σαφές ότι ο Σεβ. Φωκίδος καταδικάζει τις τσάρκες του Σεβ. Βολοκολάμσκ στην Εκκλησία της Ελλάδος.

      Delete
  2. Ασφαλώς  το  ερώτημά  σας  κ.  Τελεβάντο  είναι  ρητορικό  !  Πιστεύετε  οτι  το  Ουκρανικό  θέμα  είναι  απαλό  σαν  βούτυρο   και  ο  αρχιεπίσκοπος  το  έβγαλε  απο  την  ατζέντα   της  συνεδριάσεως  της  ιεραρχίας  τον  προσεχή  Οκτώβριο  ;  Ασφαλώς  δεν  το  πιστεύετε  .  Αντίθετα  το  καταλαβαίνετε  οτι  είναι  πολύ  ακανθώδες  .  Θά  έλεγα  είναι  για  τον  ίδιο  λόγο  που  ο  Βαρθολομαίος  δεν  συγκαλεί  πανορθόδοξο  Σύνοδο  .  Γιατί  αμφότεροι  καταλαβαίνουν  οτι  είναι  άδειοι  απο  ΙεροΚανονικά  και  εκκλησιολογικά  ερείσματα  .  Γι  αυτό  ο  Ιερώνυμος   επιλέγει  ένα  πονηρό  και  πλάγιο  τρόπο  .  Προωθεί  την    de  facto  αναγνώριση   μέ  τα  πάρε  δώσε  μέ   το μόρφωμα  της  Ουκρανίας  . Όχημα  γι  αυτό  το  έργο  η  αιρετική  ακαδημία  του  Βόλου  .   Άς  βγάλουμε  τα  συμπεράσματά  μας  ......!  

    ReplyDelete
  3. Από όλους τους επισκόπους κ. Τελεβάντο , που παραθέτετε , οτι εξέφρασαν θέση για το Ουκρανικό , θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον νά δούμε τις δηλώσεις του σεβ . Μεσογαίας κ. Νικολάου . Ομολογουμένως μπορεί νά υπάρχουν , αλλά μας διέφυγαν , γιατί δεν είναι δυνατόν νά παρακοκουθούμε όλο το διαδίκτυο ! Βεβαίως εμμέσως πλήν όμως πολύ εύγλωττα μπορούμε νά εξαγάγουμε τα συμπεράσματά μας απο την παρουσία του κ. Νικολάου στην υποδοχή του κ. Επιφανίου στο Φανάρι , ως συνοδεία του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου . Όμως θα είχε ενδιαφέρον νά μάθουμε , άν έκανε και σχετικές δηλώσεις .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Για δηλώσεις δεν έχω υπόψη μου. Αλλά η συμπροσευχή του στο Φανάρι με τον Μακαριώτατο Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι προφανώς υπεραρκετή για να αντιληφθούμε ότι εξέφρασε με τον πιο εύγλωττο τρόπο την αποδοχη της Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

      Delete
  4. Κύρια λωριτου έχετε γίνει πιο γραφική και από την Καλντέρα.

    ReplyDelete
  5. Όποτε πάρτε τα χάπια σας και καθίστε να απολαύσετε το γκρέμισμα της "τρίτης Ρώμης". Θα ρίξετε πολύ σκουξιμο όλα τα φιλομοσχοβιτακια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Παρακαλώ τα σχόλια να μην εκτρέπονται της ευπρέπειας. ηταν ανάγκη να μιλήσετε για χάπια; Μπορούσατε να κάνετε αναφορά στην "Τρίτη Ρώμη" χωρίς την προσωπική επίθεση

      Delete
  6. Καλά ! Το " δυστυχώς έτσι είναι ! " είναι απάντηση στον κ. Τελεβάντο και όχι στον κ. Tsompos , όπως ατυχώς δείχνει η χρονική αλληλουχία των σχολίων . Απόδειξη αυτού είναι οτι ποτέ δεν ανέλαβα την τιμή νά απαντήσω στον κ. Tsompos είτε αναφέρεται σε εμένα είτε οπουδήποτε αλλού . Αν βρεί κανείς κάτι τέτοιο ας μου το δείξει . Αλλοίμονο άν απαντούσαμε στην κάθε κοτσάνα και στον κάθε κότσανο του διαδικτύου . Δύο πράγματα είναι άπειρα : τό σύμπαν και η βλακεία . Για το πρώτο δεν είμαστε τόσο σίγουροι !

    ReplyDelete
  7. ή ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΛΑΝΗ τής "μοσχοβίτικης εκκλησίας",είναι τό ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΚΑΘΙ τής Εκκλησίας τής Ρωσσίας....Δέν θά τούς περάσει όμως καί πιθανόν νά ξαναδοκιμάσουν συμφορές,όσο εμένουν στόν ιμπεριαλιστικό εγωισμό τους...

    ReplyDelete