Monday, August 1, 2016

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ, Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΙ Ο ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΣ


Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ, Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΙ Ο ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΣ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Με αισθήματα ανυπόκριτης απογοητεύσεως άκουσα να αναγινώσκεται επ’ εκκλησίαις η Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της κατά Κύπρον Εκκλησίας για τη Σύναξη του Κολυμβαρίου, με ημερομηνία 18 Ιουλίου 2016.  

Έρχομαι, εν προκειμένω, στο σχολιασμό δύο  μόνο προτάσεων: «Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτελεί συνέχεια των επτά Οικουμενικών Συνόδων, καθώς και άλλων μεγάλων τοπικών συνόδων που ακολούθησαν, μερικές από τις οποίες έχουν το κύρος των Οικουμενικών. Τέτοιες είναι η επί Μεγάλου Φωτίου συνελθούσα, η οποία καταδίκασε την αιρετική προσθήκη του Filioque στο Σύμβολο της Πίστεως και οι επί Γρηγορίου του Παλαμά, οι οποίες διευκρίνισαν τη διάκριση μεταξύ θείας ουσίας και ακτίστων θείων ενεργειών στη Θεότητα». Κατ’ αρχάς θα ήθελα να παρατηρήσω ότι ο Παναγιώτατος δεν δέκτηκε να ονομασθεί η Σύναξη του Κολυμβαρίου Οικουμενική, διότι δεν κλήθηκαν να παρακαθήσουν σ’ αυτή οι Παπικοί, οι εμμένοντες ες αεί στις αιρέσεις τους.  Από του αιώνος ουκ ηκούσθη να παρακάθηνται σε Συνόδους Οικουμενικές, ως ισότιμα μέλη οι αιρετικοί. Μήπως η εκκλησιαστική ιστορία αναφέρει έστω κι ένα παράδειγμα; 

Στο προκείμενο τώρα: η αξίωση ότι η Σύναξη του Κολυμβαρίου αποτελεί συνέχεια των Οικουμενικών Συνόδων πρέπει να εξετασθεί με βάση τα πράγματα. ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι Οικουμενικές Σύνοδοι καταδίκασαν αιρέσεις, δηλ. ονομαστικά τους αρειανούς, πνευματομάχους, νεστοριανούς, μονοφυσίτες (δις), μονοθελήτες και  εικονομάχους. Το αυτό έπραξαν οι επί Αγίου Φωτίου του Μεγάλου (879) και επί Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά (1341, 1351) Σύνοδοι. Καταδίκασαν ονομαστικά τις αιρέσεις του Φιλιόκβε και τα περί κτιστής χάριτος. Δεν θα ρωτήσουμε καν ποιές αιρέσεις καταδικάσθηκαν στο Κολυμβάριο. Η λέξη «αίρεση» δεν αναφέρθηκε καν στα Πρακτικά. Τουναντίον με τη βοήθεια του Οβίδιου, όλες ανεξαιρέτως οι αιρέσεις, παλαιές και καινοφανείς, μετετράπηκαν σ’ αυτό που ονομάσθηκε «λοιπός χριστιανικός κόσμος»!!!

Αποποινικοποιήθηκαν, μάλιστα πλήρως. Οι Οικουμενικές Συνοδοι αναθεμάτισαν  τους κακόφρονες ενώ στο Κολυμβάριο οι πλείονες των 159 επισκόπων μίλησαν για «αποδοχή» των αιρετικών ως «ετεροδόξων Εκκλησιών και Ομολογιών». Φυσικά, πριν από αυτό ομολόγησαν ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί την Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν!!! "Τι φω και τι λαλήσω; Τις δώσει τη κεφαλή μου υδώρ και τοις οφθαλμοίς μου πηγήν δακρύων;" Μαζί με τον προφήτη Ιωνά αναφωνώ εν αγωνία πολλή: "σφόδρα λελύπημαι έως θανάτου».

No comments:

Post a Comment