Tuesday, July 26, 2016

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο “Βήμα Ορθοδοξίας”:

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θα αντιδράσει στα έγγραφα της Συνόδου της Κρήτης που έχουν δημοσιευθεί στο διαδίκτυο, και θα περιμένει μέχρι να λάβει τα επίσημα έγγραφα, δήλωσε ο Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (ΤΕΕΣ) του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα στο RIA Novosti.

Στις 15 Ιουλίου Η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Εκκλησίας αναγνώρισε τη Σύνοδο της Κρήτης ως ένα σημαντικό γεγονός της Εκκλησίας σημειώνοντας ότι παρ’ όλα αυτά δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μια Πανορθόδοξη Σύνοδος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ρωσική Εκκλησία δεν αναγνωρίζει την πανορθόδοξη μορφή των εγγράφων που εγκρίθηκαν από τη Σύνοδο Κρήτης και αποφασίστηκε να προωθηθούν προς εξέταση στην Συνοδική Βιβλική και Θεολογική Επιτροπή.

"Είδαμε μόνο τα κείμενα [των εγγράφων που εγκρίθηκαν] στο διαδίκτυο. Εμείς σίγουρα δεν θα αντιδράσουμε επίσημα σε ιντερνετικά δημοσιεύματα" δήλωσε ο μητροπολίτης. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι η Ρωσική Εκκλησία πρέπει πρώτα "να τα λάβει και στη συνέχεια να τα μελετήσει".”

Κατανοούμε βέβαια την ανάγκη να λάβει πρώτα η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας τα επίσημα έγγραφα που αφορούν τη Σύνοδο της Κρήτης και μετά να τοποθετηθεί, αλλά δεν βλέπουμε τι εμποδίζει τους Ρώσους ιεράρχες να μελετήσουν τα διαδιχτυακά κείμενα από τώρα, αφού είναι βέβαιο ότι είναι ακριβή και δεν θα διαφέρουν σε κάτι από τα επίσημα έγγραφα που θα αποσταλούν στην Εκκλησία της Ρωσίας.

Αντιλαμβανόμαστε ότι θέλουν τα επίσημα έγγραφα πριν τοποθετηθούν συνοδικά αλλά δεν βλέπουμε τι εμποδίζει Ρώσους ιεράρχες και Θεολόγους να κρίνουν τα κείμενα που εγκρίθηκαν όπως κάνουν πολλοί Έλληνες ορθόδοξοι ιεράρχες και Θεολόγοι.

Ο Σεβ. Βολοκολάμσκ πρέπει να αντιληφθεί ότι οι ανά την οικουμένη πιστοί προσδοκούν ότι η Εκκλησία της Ρωσίας δεν θα απορρίψει τη Σύνοδο της Κρήτης για λόγους σύγκλησης, λειτουργίας και διαδικασίας αλλά προπαντός για λόγους ουσίας όπως είναι η αναγνώριση εκκλησιαστικότητας στους αιρετικούς.

No comments:

Post a Comment