ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΠΟΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΝ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ο Αρχιμ. Γεράσιμος Φραγκουλάκης (Αννόβερο Γερμανίας) σε άρθρο του στο ιστολόγιο “Αμήν” αποπειράται να ανατάμει το θέμα τις απαξίωσης της Συνάξεως του Κολυμβαρίου από τέσσερις Ορθόδοξες Εκκλησίες. Εμμέσως, πλην σαφέστατα, κατηγορεί τις Εκκλησίες αυτές ότι, ουσιαστικά «δυναμιτίζουν την ενότητα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας». Δεν μας βρίσκει σύμφωνους στη διαπίστωσή του αυτή ο Πανοσιολογιώτατος.Την ενότητα της Εκκλησίας έχουν δυναμιτίσει οι αποφάσεις του Κολυμβαρίου και δη η παραδοχή (με το πυθιακό αμφίσημο κείμενο) ότι οι πάσης φύσεως αιρετικοί που αυτοαποκαλούνται «Εκκλησίες», ήγουν οι Παπικοί, οι Προτεστάντες οι Αγγλικανοί, οι Μονοφυσίτες κ.λ.π. αναγνωρίζονται σαν «ετερόδοξες Εκκλησίες». Αυτό το τραγελαφικό, πρωτοφανές και απαράδεκτο είναι το πρώτο «επίτευγμα» της Συνάξεως για την οποία καμαρώνει ο εν Γερμανία κληρικός.
Το δακρύων άξιον είναι ότι σπεύδει να αναφέρει (γιατί άραγε;) ότι οι «Ορθόδοξες Εκκλησίες κατέχουν την πρωτιά, λόγω της αλήθειας της Πίστεως». Αυτήν την αλήθεια της Πίστεως έσπευσαν οι Δέκα Προκαθήμενοι, προεξάρχοντος του Παναγιωτάτου, να καταπατήσουν πριν καν αρχίσει η Σύναξη. Για ποιο λόγο έσπευσε στον εναρκτήριο λόγο του στο Κολυμβάριο ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να προσφωνήσει τους Παπικούς, Προτεστάντες και Μονοφυσίτες ως «αδελφές Εκκλησίες»;
Ορθά αναφέρει ο π. Γεράσιμος ότι το Πατριαρχείο της Μόσχας δεν αναγνωρίζει τον κη΄ Κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που αναφέρεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Καλό θα ήταν πριν από οιανδήποτε αναφορά σε ιερούς κανόνες να θυμηθούμε ότι εκτός του κη΄ κανόνος της Χαλκηδόνος υφίστανται και πλείστοι όσοι άλλοι ιεροί κανόνες που απαγορεύουν ρητώς τη συμπροσευχή με αιρετικούς. Ο π. Γεράσιμος, όμως, δεν χάνει ευκαιρία να συμπροσεύχεται με αιρετικούς στη Γερμανία.
Στην προσπάθειά του να μειώσει την προσφορά των Εκκλησιών Βουλγαρίας και Γεωργίας επιμένει ότι οι πιο πάνω Εκκλησίες έγιναν υποχείρια της Ρωσσικής Εκκλησίας. Ξεχνά ότι οι σχέσεις της Ρωσσίας και της Γεωργίας είναι τεταμένες κι οι σχέσεις της Βουλγαρίας με τη Ρωσσία δεν είναι οι καλύτερες. Αυτό που απομένει στον π. Γεράσιμο, είναι να προσκομίσει, αν έχει, τεκμήρια. Η αλήθεια είναι ότι οι Εκκλησίες Βουλγαρίας και Γεωργίας δεν συμμετείχαν στη Σύναξη του Κολυμβαρίου για λόγους πίστεως, μη θέλοντας να προσδώσουν το χαρακτηρισμό «Εκκλησίες» στους αιρετικούς. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
No comments:
Post a Comment