ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΣΤΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΑ ΑΤΟΜΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Το Ανακοινωθέν του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ για τις επιθέσεις που δέχεται για τις θέσεις που εξέφρασε για το νομοσχέδιο που προνοεί την επέκταση του Συμφώνου συμβίωσης σε ομοφυλόφιλα άτομα είναι γραμμένο με χριστιανικό ήθος και απαντά εύστοχα στις αιτιάσεις των εχθρών του Χριστού που έχουν για πορισμόν την ασέβεια.
Υπάρχουν όμως πέραν των αντιρρήσεων των Εκκλησιομάχων δύο σημεία τα οποία -κατά την άποψή μας- πρέπει να προσέξει ο Σεβασμιότατος.
Οτι η Εκκλησία έχει αντίρρηση γι’ αυτό είναι αφ’ εαυτού φανερόν επειδή προσκρούει σε βασική διδασκαλία του Ευαγγελίου.
Οι άνθρωποι της Εκκλησίας όμως οφείλουν να ξεκαθαρίσουν ότι η Εκκλησία έχει αντίρρηση για κάθε είδους Σύμφωνο συμβίωσης ετεροφυλόφιλων ή ομοφυλοφίλων προσώπων όπως έχει και για τον πολιτικό γάμο.
Η Εκκλησία ευλογεί τις σαρκικές σχέσεις ΜΟΝΟΝ με το μυστήριο του γάμου και ΜΟΝΟΝ για ετεροφυλόφιλα πρόσωπα με σκοπό τη δημιουργία οικογένειας.
Το δεύτερον σημείο, που κατά την άποψή μας, πρέπει να προσέξει ο Σεβασμιότατος Πειραιώς είναι η απειλή του ότι θα αφορίσει τους βουλευτές της Μητροπόλεως του που θα ψηφίσουν αυτό το νομοσχέδιο.
Θα μας επιτρέψει ο Σεβασμιότατος να του πούμε ότι αυτό δεν είναι η ενδεδειγμένη στάση, έστω και αν αποδειχθεί αποτρεπτική τελικά για την υπερψήφιση του νομοσχεδίου επειδή θα εξαναγκάσει ορισμένα κόμματα να ανακαλέσουν την απόφασή τους να υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο.
Γιατί δεν είναι ορθή η απειλή κατά την άποψή μας;
Οχι επειδή πιστεύουμε ότι ο αφορισμός είναι όπλο που δεν διαθέτει στο οπλοστάσιο του ένας ιερωμένος και δη ένας επίσκοπος, αλλά επειδή μια τέτοια απόφαση είναι επιβεβλημένο να τυγχάνει της έγκρισης της Συνόδου.
Ποιο νόημα έχει ο αφορισμός των βουλευτών της Μητροπόλεως Πειραιώς ΜΟΝΟΝ αφού θα υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο βουλευτές από όλες τις Μητροπόλεις;
Αλλά και η εντός των ορίων της Μητροπόλεως Πειραιώς αφορισμένοι βουλευτές ποια δυσκολία θα έχουν να πηγαίνουν στους ναούς της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και στους ναούς των άλλων Μητροπόλεων του λεκανοπεδίου Αττικής και να κοινωνούν και να ακυρώνουν στην πράξη τον αφορισμό;
Γιατί δεν θα ισχύει ο αφορισμός για τους βουλευτές των άλλων Μητροπόλεων όταν θα βρίσκονται στα όρια της Μητροπόλεως Πειραιώς;
Τις ορθές θέσεις της Εκκλησίας για το θέμα εξέφρασε -κατά την άποψή μας- ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμος, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι η Εκκλησία δεν δέχεται κανένα σύμφωνο συμβίωσης είτε αφορά ομοφυλόφιλα είτε αφορά ετεροφυλόφιλα άτομα -όπως δεν δέχεται και τον πολιτικό γάμο.
Ο Σεβ. Θεσσαλονίκης επίσης διευκρίνησε ότι η τυχόν απόφαση για αφορισμό θα πρέπει να είναι απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι μιας Μητροπόλεως μόνον.
Ο Σεβ. Θεσσαλονίκης επίσης διευκρίνησε ότι η τυχόν απόφαση για αφορισμό θα πρέπει να είναι απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι μιας Μητροπόλεως μόνον.
Ορθές οι απόψεις σας. Μια παρατήρηση μόνο: Οι αποφάσεις της Εκκλησίας πρέπει να αιτιολογούνται με τρόπο κατανοητό από τον κόσμο. Με σαφήνεια, ακρίβεια και συντομία. ΟΙ αποφάσεις αυτέ συζητούνται σχεδόν από όλους . Ο κόσμος πρέπει να ξέρει όχι μόνο τι ισχύει, αλλά και γιατί.
ReplyDelete