ΑΠΑΝΤΗΣΗ...ΕΠΩΝΥΜΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ
Του Πανοσ. Αρχιμανδρίτη Θεοδόσιου Μαρτζούχου
==========
Στήν ἐφημερίδα ΠΑΡΟΝ τῆς 23ης Σεπτεμβρίου 2012, δημοσιεύθηκε ἀνώνυμο ἄρθρο (γνωστοῦ στούς παροικοῦντας Ἱερουσαλήμ «δημοσιογράφου») πού ἀσχολεῖται ἀνωνύμως μέ τό πρόσωπό μου.
Δέν θά ἀπαντοῦσα σέ ἕνα ἀκόμα ἀνώνυμο δημοσίευμα ἐναντίον τοῦ προσώπου μου (δέν εἶναι ἀγωνία μου ἄν κάποιος γράψει ἐναντίον μου, ἀλλά ἄν ἀληθεύει...) ἄν τό συγκεκριμμένο ἄρθρο δέν μέ κατηγοροῦσε ὡς αἱρετικό!!!
Κάτω ἀπό τόν extreme καί παραπλανητικό τίτλο: «Ὑποψήφιος Μητροπολίτης ἀμφισβητεῖ τόν...γέροντα Παΐσιο» ὁ συντάκτης τοῦ ἄρθρου προσπαθεῖ νά φέρει σύγχυση καί ἀναστάτωση στόν ἐκκλησιαστικό χῶρο κατά τήν παροιμία «μία στό καρφί καί μία στό πέταλο».
Από τήν μιά προσπαθεῖ νά «τρομάξει» ἀνθρώπους μέ συντηρητικές (ὅπως λέει ὁ συντάκτης τοῦ ἄρθρου) ἀπόψεις, ὑποστηρίζοντας ὅτι ὁ ὑποψήφιος (ἐγώ δηλαδή) ἀμφισβητῶ εὐθέως τά βασικά «πιστεύω» τους (τῶν ἀρχιερέων), λές καί δέν ἔχουν ὅλοι οἱ ἱεράρχες τό ἴδιο πιστεύω(!), ἐνῶ οὐσιαστικά τούς ὑβρίζει πλαγίως, ταξινομώντας τους μέ χαρακτηρισμό πού σήμερα στόν δημόσιο χῶρο ἀκούγεται ἀπαξιωτικά.
Ἀπό τήν ἄλλη «πλέκει» τό γαϊτανάκι τοῦ μορμολύκιου τῆς...διαδοχῆς («στούς νεώτερους δέν βγαίνουν ἀλλιῶς τά...κουκιά γιά τό μέλλον») λές καί ὑπάρχει τέτοιο θέμα, ἐνῶ συγχρόνως προσπαθεῖ νά πουλήσει ἐκδούλευση «Ἡρακλέους τοῦ θρόνου»! Τούς μέν... τρομάζουμε, τούς δέ...γλύφουμε!
Εὐθέως ἀπαντῶ στά «θέματα» γιά τά ὁποῖα μέ κατηγορεῖ.
Α. Δέν πιστεύω ὅτι ὑπάρχει σωτηρία ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία. Θεωρῶ τό Εὐαγγέλιο τήν μόνη ὁδό σωτηρίας. Πιστεύω στόν Λόγο τοῦ Χριστοῦ ὡς ἀπολύτως ἀπαραίτητη συνθήκη σωτηρίας. Τά περί τοῦ ἄν «ἡ Καινή Διαθήκη ἀγγίζει τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου» τά ἀφήνω στό καλάθι τῆς φαντασίας τοῦ συντάκτη. Μαζί μέ τόν Ἁγ. Βασίλειο (Ἐπιστ. 189, 3) πιστεύω καί διδάσκω ὅτι ἡ Ἁγία Γραφή εἶναι τό ὑπέρτατο δογματικό κριτήριο. Μαζί μέ τόν ἁγ. Ἱλάριο πιστεύω ὅτι ἡ Ἁγία Γραφή δέν εὑρίσκεται στήν ἀνάγνωση, ἀλλά στήν ὀρθόδοξη κατανόηση της.
Β. Δέν ἰσχυρίζομαι ὅτι εἶμαι πνευματικός ἀνθρωπος. Εἶμαι ἕνας παπᾶς, πού προσπαθῶ, (ὅπως εἶδα ἀπό τόν Γέροντά μου) νά παρουσιάσω τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ στούς σημερινούς ἀνθρώπους! Νά τούς πῶ, ὅτι ἀξίζει νά ζήσουν κατά τόν τρόπο τῆς Ἐκκλησίας! Ὅτι ὁ χῶρος τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι ἕνας κύκλος μέ περίεργους πού ἔχουν τήν δική τους μονομανία! Ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἡ ὄντως Ζωή!
Γ. Σαφῶς πιστεύω, ἀποδέχομαι καί σέβομαι τήν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, πού κέντρο της ἔχει τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ. Μαζί μέ τόν π. Γεώργιο Φλωρόφσκι καί ἐγώ προσπαθῶ νά διδάσκω, ὅτι τό «ἑπόμενοι τοῖς Πατράσι» δέν σημαίνει ἁπλῶς νά παραθέτουμε χωρία ἀπό τούς λόγους τους, ἀλλά νά ἀποκτήσουμε τό φρόνημά τους στήν θεολογική μας σκέψη καί διδασκαλία καί στήν ζωή μας.
Τούς νεωτερισμούς, τούς νεοβαρλααμισμούς (τί ὅρος κι αὐτός καί σάν ἔκφραση καί σάν «περιεχόμενο»!!), τούς συγκρητισμούς ΔΕΝ τούς ἀποδέχομαι. Τό γνωστό θέμα τῆς γλώσσης εἶναι ΗΔΗ λυμένο καί τελειωμένο καί ἡ ὅποια του, ὁποθενδήποτε ἀνακίνηση, «ὄζει» πονηρίας καί σκοπιμοτήτων!
Τό ἐξυπνακίστικο, ὅτι «ἄν αὐτός γίνει, θά συνεχίσει τήν χρήση τῆς νεοελληνικῆς», ἀποτελεῖ ἀνέντιμο «χτύπημα κάτω ἀπό τήν ζώνη». Οὔτε τήν σοφία (ἀτυχῶς) οὔτε τό κῦρος ἔχω τοῦ Νικοπόλεως Μελετίου. Στοιχειώδης ὑγιεία, ἀπαιτεῖ νά μή βλέπουμε μέ καχυποψία, οὔτε νά κρίνουμε, ὡς ἐλλιπῆ, ὅσον ἀφορᾶ τήν εἰλικρίνεια του, τόν ἀπέναντι!
Δ. Ἔλεος! Δέν ἀμφισβητῶ τόν Γέροντα Παΐσιο.
Σχετικά μ᾿ αὐτές τίς συκοφαντικές σπερμολογίες, πού συνεχίζουν καί στό ἄρθρο καί μάλιστα αἰσχρότατα νά λένε, ὅτι δέν ἔχει διαψευστεῖ αὐτή ἡ κατάπτυστη συκοφαντία, ἀπαντῶ ὅτι ἔχει ἤδη ἀπό τίς 15 Νοεμβρίου 2010 σταλεῖ δισέλιδη ἐπιστολή, πού οὐδέποτε δημοσιεύθηκε ἀπό «τούς ἔγκριτους και ἀξιόπιστους ἱστότοπους» εἰ μή μόνον ἀπό τό Ὀρθόδοξο Παρατηρητήριο, πού ἦταν καί ὁ ἀρχικός διακινητής. Αὐτήν τήν ἀπάντηση συνημμένα Σᾶς ἀποστέλλω.
Ε. Προσπαθῶ νά μήν ἔχω ἐχθρούς γιά κανένα λόγο, οὔτε νά τούς... θέτω ἐκτός μάχης, παρά τήν σωματοδομή μου! Ἄς σοβαρευτοῦμε. Ἔχει καί ἡ συκοφαντία τά ὅρια της.
ΣΤ. Τό γιατί δέν ἐξελέγην στήν Αἰτωλοακαρνανία ὁ ἀρθρογράφος «γινώσκει κάλλιον» παντός ἄλλου. Παρακαλῶ, ὄχι ἐπιλεκτική μνήμη!
Ζ. Ὁ Μακαριώτατος στό θέμα τῶν ὑποψηφίων τῆς Πρέβεζας, εἰλικρινέστατα, ἐντιμότατα, εὐγενέστατα καί σταθερότατα κρατάει ἐλεύθερη καί δίκαιη οὐδετερότητα ὅπως πολλάκις διεβεβαίωσε! Νομίζω δέν χρειάζεται ἑρμηνεῖς τῆς γνώμης του!
No comments:
Post a Comment