Tuesday, October 16, 2012

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ




ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====================

Διαβάζουμε στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών ειδήσεων Amen.gr ρεπορτάζ που τιτλοφορείται "Πνοή νεολαίας στο διάλογο μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών". Από το ρεπορτάζ δημοσιεύουμε αποσπάσματα τα οποία χωρίσαμε και τιτλοφορήσαμε αυθαίρετα σε ενότητες: 

“Η  Επιτροπή Διαλόγου των νέων Ορθoδόξων και Ρωμαιοκαθολικών  θεολόγων  του Pro Oriente, η οποία συνήλθε στη Βιέννη από τις 11 έως τις 14 Οκτωβρίου 2012 για την πρώτη σύνοδο εργασίας της, ασχοληθήκε με το θέμα του Πρωτείου και της Συνοδικότητας. 

ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑΣ
__________

Ιδιαιτέρως δε, ασχολήθηκε με το γνωστό κείμενο της Ραβέννας, το οποίο είχε αναπτυχθεί τον Οκτώβριο του 2007 στη 10η Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και της Ορθοδόξου Εκκλησίας. 

Η Επιτροπή, η οποία συγκροτείται από οχτώ ορθόδοξους θεολόγους προερχόμενους από την Ελλάδα/Ελβετία, Συρία,  Ρωσία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία και  Γεωργία και  οχτώ ρωμαιοκαθολικούς από τη Γερμανία, Αυστρία και Ιεροσόλυμα, τόνισε ιδιαιτέρως τη σημαντικότητα του κειμένου της Ραβέννας για τον περαιτέρω διάλογο μεταξύ των δύο Εκκλησιών. 

ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
____________

Ιδιαίτερη ανησυχία εξέφρασε για τη διαρκώς αυξανόμενη τάση αδιαφορίας  των μελών της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και των έντονων φονταμενταλιστικών τάσεων των ορθόδοξων χωρών για το διάλογο, σε καιρούς μάλιστα που ο Χριστιανισμός παγκοσμίως φαίνεται να καταδιώκεται έμμεσα και άμεσα. 

ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ 34ου ΚΑΝΟΝΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
______________

Το ανακοινωθέν της Επιτροπής επισημαίνει επίσης ότι: «ξαναδιαβάζοντας το έγγραφο της Ραβέννας και ιδιαιτέρως αναλύοντας τον 34ο Αποστολικό Κανόνα, αναγνωρίζουμε τις προκλήσεις που προκύπτουν με αυτό το έγγραφό και για της δύο εκκλησίες. 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΟΜΜΕΝΗ ΚΑΙ ΡΑΜΜΕΝΗ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
________________

Για τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια ενίσχυση των επισκοπικών συνόδων σε περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να βιώσει και να εκφράσει πράγματι το πνεύμα του 34ου Αποστολικού Κανόνα. 

"ΠΡΩΤΕΙΟ" ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ ΚΑΙ "ΔΕΥΤΕΡΕΙΟ" ΣΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ
____________

Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, θα ήταν καλό να δημιουργηθεί και να αναγνωριστεί παγκοσμίως ένα πρωτείο, το οποίο θα μπορούσε να εκφραστεί μέσα από  μια τακτική Πανορθόδοξη Σύνοδο, που θα ασχολείται με τα πανορθόδοξα προβλήματα. Ο πρόεδρος της Συνόδου αυτής, που στην ορθόδοξη πραγματικότητα είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης, θα θεωρείται ο Πρώτος μεταξύ ίσων, σύμφωνα με το πνεύμα που διαπνέει τον 34ο Αποστολικό Κανόνα».  

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΑΚΥΡΩΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
____________

Ως εξωτερική συνομιλήτρια  προσκλήθηκε η  καθηγήτρια Theresia Hainthaler, μέλος της Διεθνούς Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και της Ορθοδόξου Εκκλησίας.  Η καθηγήτρια με την άκρως σημαντική παρουσία της, ανέλυσε τα διάφορα θεολογικά προβλήματα του διαλόγου, που υπάρχουν στην παρούσα φάση. 


Εκτός αυτών, εξέφρασε επίσης τη λύπη της για τις έντονες διαφορές μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ρωσίας, οι οποίες φαίνεται να επισκιάζουν το διάλογο μεταξύ Ρωμαιοκαθολικής και Ορθόδοξης Εκκλησίας.




ΝΕΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΑΡΣΕΝΙΟ
___________

Σε μια συνάντηση  που είχε με τους νέους θεολόγους ο Μητροπολίτης Αυστρίας κ. Αρσένιος  τόνισε την αναγκαιότητα για  «περισσότερη εμπιστοσύνη, περισσότερο σεβασμό και περισσότερο θάρρος μεταξύ μας». Ενθάρρυνε επίσης τη νέα γενιά θεολόγων, ευχόμενος «με υπομονή» να συνεχίσει την πορεία των εργασιών της, με βάσει την αλήθεια, την αγάπη και ιδιαιτέρως την ανάμνηση όχι μόνο της πρώτης ενωμένης αλλά και της δεύτερης χωρισμένης Χιλιετηρίδας.” 

Ο ΣΕΒ. ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΓΡΑΜΜΗ
_______

Είναι τουλάχιστον αποκαλυπτικό το ρεπορτάζ.!

Καταρχήν ο Σεβ. Αυστρίας κ. Αρσένιος μας επεφύλαξε μια νέα μεγάλη ευχάριστη έκπληξη.

Ζητά να διεξαχθεί διάλογος εν αγάπη αλλά και εν αληθεία. Δεν κάνει - στην προσφώνηση του προς τους νέους της επιτροπής που τον επεσκέφθηκαν - ουδεμία αναφορά στην δήθεν ανάγκη να επιταχυνθεί ο διάλογος για να αντιμετωπιστεί η εχθρότητα που συναντά ο Χριστιανσμός σήμερα. Με άλλα λόγια τα κριτήρια του Σεβασμιότατου είναι εκκλησιαστικά και όχι κοσμικά.!

Αλλά η μεγαλύτερη έκπληξη της προσφώνησης του Σεβασμιότατου Αυστρίας είναι ότι είπε στους νέους που συμμετέχουν στην επιτροπή, ότι ο διάλογος Ορθοδόξων και Παπικών πρέπει να συνεχιστεί, όχι μόνον υπό το φως της πατερικής διδασκαλίας της Α΄αλλά και της Β΄ χιλιετηρίδας, τουτέστιν να συμπεριληφθεί και η διδασκαλία όλων των αντιπαπικών Αγίων και Συνόδων στο διάλογο!

Μακάρι να ακούμε πάντοτε από τον νέο Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσένιο τόσο ορθόδοξες θέσεις για όλα τα θέματα.

ΤΟ ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
____________

Από το Ανακοινωθέν της επιτροπής είναι φανερόν ότι η εμμονή στο κακόδοξο κείμενο της Ραβέννας είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των Οικουμενιστών.

Αυτό που προκαλεί ακόμη σοβαρότερες ανησυχίες είναι η εμμονή τους στη διαστροφική ερμηνεία του 43ου Κανόνα των Αγίων Αποστόλων. 

Ο Κανόνας αυτός, ως γνωστόν, αναφέρεται στις σχέσεις του πρώτου τη τάξει επισκόπου μιας Τοπικής εκκλησίας με τους συνοδικούς της Επαρχίας του.

Πού εντοπίζεται η παρερμηνεία που επιχειρούν οι Οικουμενιστές; Οτι στην προσπάθειά τους να βρουν κανονικό - γράφε αντικανονικό - θεμέλιο για να αποδεχθούν το Παπικό Πρωτείο διαστρέφουν τον άσχετο με το πρωτείο του Πάπα 34ο Κανόνα των Αγίων Αποστόλων και ζητούν οι σχέσεις του Πάπα με την Εκκλησία να διέπεται με τις αρχές που προσδιορίζει ο Κανόνας για τις σχέσεις του Πρώτου με τα μέλη της Συνόδου. 

ΡΩΜΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑ ΕΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΚΑΙ ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ
__________

Παράλληλα καθιστούν σαφές ότι θέλουν να γίνει αποδεκτό με την ίδια έννοια ένα παρόμοιο Πρωτείο για τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Ο Πάπας να συνεχίσει να είναι ο απόλυτος μονάρχης στη Δύση και ο Πατριάρχης να ασκεί "πρωτείο" αυξημένης ευθύνης στην Ανατολή δηλαδή να αποκτήσει ένα είδος “δευτερείου” στην Εκκλησία.

Η προσέγγιση αυτή - ως εικός - προσκρούει στις ισχυρές αντιδράσεις της πανίσχυρης Εκκλησίας της Ρωσίας, η οποία έχει στο πλάι της τη Ρωσική Πολιτεία.

Ως εκ τούτου οι προοπτικές του διαλόγου ουσιαστικά ακυρώθηκαν.

No comments:

Post a Comment