ΜΙΑ ΑΔΙΚΗ ΜΟΜΦΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================
Καλή ψυχή ο κ. Σημάτης και άνθρωπος που αγωνίζεται με συνέπεια εναντίον του Οικουμενισμού. Λυπάμαι μόνον επειδή μιλά συνεχώς για την δήθεν ανάγκη της αποτείχισης. Ενός μέτρου παντελώς αχρείαστου, σε αυτό τουλάχιστον το στάδιο ή στο προβλεπτό μέλλον.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
___________
Η Εκκλησιαστική Ιστορία είναι μάρτυρας ότι στην αποτείχιση καταφεύγουμε μόνον αν υπάρχουν απαραιτήτως δύο προυποθέσεις:
1.) Αν έχουν εξαντληθεί όλα τα άλλα μέσα αντίστασης, και
2.) Αν υπάρχει τρόπος να ελεχθεί η πορεία της ώστε να μην καταλήξει σε σχίσμα.
Επομένως είναι αυτονόητο ότι οι προυποθέσεις για την εφαρμογή της αποτείχισης επί του παρόντος δεν υφίστανται ούτε κατά διάνοια.
Το κακό είναι ότι ο κ. Σημάτης δεν περιορίζεται μόνο να επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους την δήθεν ανάγκη για αποτείχιση αλλά συχνά - πυκνά κακίζει εγνωσμένους για τους αντιοικουμενιστικούς αγώνες τους επισκόπους ή και άλλους κληρικούς, μοναχούς και λαικούς ότι ολιγωρούν δήθεν να επιτελέσουν το καθήκον τους έναντι του Οικουμενισμού.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ π. ΣΑΡΑΝΤΗ
_____________
Με το τελευταίο του άρθρο λ.χ. κάνει ονομαστική αναφορά εναντίον του π. Σαράντη και αναφέρεται έμμεσα εναντίον πολλών άλλων κληρικών και λαικών που δεν αναφέρει ονομαστικά.
Δεν μου ζήτησε κανείς να κάνω το συνήγορο του π. Σαράντη αλλά νιώθω την ανάγκη να πω δυο κουβέντες υπεράσπισης υπέρ των αδικηθέντων πατέρων και αδελφών από την κριτική του φίλου κ. Σημάτη.
Δεν ξέρω πόσοι υπάρχουν στην Ελλάδα ή καλύτερα στην Ορθοδοξία που έγραψαν τόσα πολλά και τόσο ουσιαστικά εναντίον του Οικουμενισμού όσα ο π. Σαράντης και τα πνευματικά του παιδιά. Ως γνωστόν τόσο ο π. Σαράντης όσο και τα πνευματικά του παιδιά είναι από τους πρώτους που υπέγραψαν την Ομολογία πίστεως για τον Οικουμενισμό. Αν παράλληλα πολεμούν το Νεοβαρλααμισμό, τους νεωτερισμούς και την προσπάθεια των άθεων κρατούντων να απογαλακτίσουν το ευλογημένο μας Γένος από την Ορθόδοξη πίστη ΜΟΝΟΝ άξιοι επαίνων είναι γι’ αυτό.
Το ότι μάλιστα ο π. Σαράντης με τα πνευματικά του παιδιά πρωτοστάτησαν εναντίον του ηλεκτρονικού φακελλώματος που χειραγωγεί την ελευθερία του ανθρώπου σε μια μη κατά Θεόν πορεία δείχνει τη δυναμική της παρουσίας τους στο στίβο των αγώνων της Εκκλησίας. Ομολογώ με κάθε ειλικρίνεια ότι όταν άρχισαν την προσπάθειά τους ήμουν πολύ σκεπτικός για το αποτέλεσμα. Γι’ αυτό εξεπλάγην βαθύτατα - και φυσικά λίαν ευχάριστα - από την αποτελεσματικότητα του αγώνα τους. Ο ένας μετά τον άλλο σχεδόν όλοι οι επίσκοποι της Εκκλησίας τοποθετήθηκαν ήδη - για τον ένα ή τον άλλο λόγο - εναντίον της παραλαβής της “Κάρτας του πολίτη”.
Δεν υπάρχει λόγος να κακίζουμε τον π. Σαράντη και τα πνευματικά του παιδιά και να λέμε ότι πρέπει να δείξει παράλληλα την ίδιο ζήλο για τον Οικουμενισμό, λες και δήλωσαν ποτέ απόντες από τη μάχη! Εχουν κερδίσει ήδη σε όλα τα πεδία των μαχών επάξια όλα τα παράσημα του πολέμου κατά του Οικουμενισμού!
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
__________
Την ίδια κριτική στάση ο κ. Σημάτης τηρεί έναντι όσων αγωνίζονται να παραμείνει υποχρεωτικός και ομολογιακός ο χαρακτήρας του μαθήματος των θρησκευτικών. Δεν κατονομάζει κανένα στην κριτική του (γιατί άραγε αφού καταφέρεται με τόση σφοδρότητα εναντίον της ανώνυμης καταδίκης;).
Ας εξειδικεύσω όμως την κριτική στην περίπτωση του κ. Τάτση. Είναι αλήθεια ότι ο κ. Τάτσης γράφει συνεχώς για χρόνια για να διατηρηθεί ο ομολογιακός και υποχρεωτικός χαρακτήρας των θρησκευτικών. Και μόνος ο τίτλος του ιστολογίου του είναι αρκετός για να κατανοήσει κάποιος τους στόχους του. Αλλά πότε έλειψε ο καλός θεολόγος από τους αγώνες της Εκκλησίας μας εναντίον του Οικουμενισμού;
Επομένως γιατί να του απευθύνουμε έκκληση να δείξει τον ίδιο ζήλο για τον Οικουμενισμό, όπως δείχνει για το μάθημα των θρησκευτικών, αφού έχει αποδείξει στην πράξη ότι βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή του αγώνα της Εκκλησίας εναντίον του Οικουμενισμού;
Η ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΩΔΟΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
____________
Οσο για την μόνιμη επωδό του κ. Σημάτη ότι οι αγώνες όσων μάχονται εναντίον του Οικουμενισμού δεν είναι καταξιωμένοι επειδή δεν κάνουν αποτείχιση “τι φω και τι λαλήσω”;
Ο ίδιος και οι ελάχιστοι ομόφρονές του έχουν δώσει το δικαίωμα στους Οικουμενιστές ή και σε άλλους πιστούς να δυσφημούν τον αντιοικουμενιστικό αγώνα ως προσπάθεια δημιουργίας σχίσματος εξαιτίας των συνεχών παραινέσεων τους για αποτείχιση.
Μόνον ο Θεός ξέρει πόσες φορές και σε πόσους πολλούς αναγκάστηκα να υπεσπίζομαι την Ομολογία για τον Οικουμενισμό εξαιτίας της στάσης όσων έχουν τον πειρασμό να αποτειχιστούν από την Εκκλησία και θέλουν να συμπαρασύρουν σε μια εξωεκκλησιαστική πορεία τους παραδοσιακούς πιστούς.
Καμιά απολύτως ανάγκη δεν υπάρχει για αποτείχιση. Μια άλλη ανάγκη υπάρχει και μάλιστα επιτακτική. Ανάγκη που αφορά τον ίδιο τον κ. Σημάτη και όσους άλλους αποτειχίστηκαν ή ερωτροπούν με την αποτείχιση. Πρέπει οι ίδιοι να ξεπεράσουν τις συναισθηματικές δυσκολίες που έχουν με τους τοπικούς επισκόπους στους οποίους υπάγονται και να μην προσπαθούν να προσδώσουν ιδεολογικό - αντιοικουμενιστικό χρώμα στις προσωπικές τους περιπέτειες. Αντί να γράφει κάθε λίγο και να προτρέπει τους πιστούς να αποτειχιστούν και να μέμφεται όσους δεν αποτειχίζονται ο κ. Σημάτης ας κάνει κάτι πιο απλό. Την Κυριακή ας εκκλησιαστεί στην ενορία που υπάγεται. Και αν εμποδίζεται να ξεπεράσει το πρόβλημα για λόγους συναισθηματικούς - επειδή λόγοι πίστεως δεν υφίστανται - μπορεί κάλλιστα να εκκλησιαστεί σε ένα από τους ναούς της γειτονικής Πάτρας όπου λειτουργεί παραδοσιακός κληρικός με πλούσια αντιοικουμενιστική δράση ή ας πορευθεί στη γειτονική Μητρόπολη της Αιτωλοακαρνανίας όπου ο ενάρετος Μητροπολίτης Κοσμάς ήταν από τους πρώτους που υπέγραψαν την Ομολογία της πίστεως για τον Οικουμενισμό.
Οτι και να συμβαίνει ένα είναι το σίγουρο. Ο κ. Σημάτης έχει ήθος αληθινού χριστιανού. Είναι άνθρωπος που φοβάται το Θεό. Είναι φανερόν ότι πειράζεται από “δεξιούς” λογισμούς αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι Θεομπαίκτης ή άνθρωπος ποταπός. Προσεύχομαι να δει ποιο είναι το συμφέρον της ψυχής του αλλά και ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος να αγωνιστούμε εναντίον του Οικουμενισμού.
Ο ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ
___________
Ποιος θα τολμούσε όμως να ισχυριστεί το ίδιο για τον βωμολόχο, συκοφάντη και σκανδαλοποιό κληρικό της Πτολεμαίδος; Προσέξατε με ποια λύσσα χτυπά τους πάντες από διάφορα ιστολόγια; Πώς προσπαθεί να μειώσει και να εξευτελίσει τον π. Σαράντη ως άνθρωπο και ως κληρικό με διάφορα ψευδώνυμα (ΙΚ, Αμέθυστος, κτλ., κτλ.); Πώς προσπαθεί να ξεσηκώσει τον π. Δανιήλ για να τον εμπλεξει σε έριδες με άλλους πατέρες και αδελφούς; Πώς χυδαιολογεί με γλώσσα που θα έκανε ακόμη και ανθρώπους του λιμανιού να αηδιάσουν; Και όμως, πατέρες και αδελφοί, ο αχαρακτήριστος αυτός κληρικός - εξαιτίας της ανωνυμίας (γράφε κουκουλοφορίας) των ιστολογίων - μπορεί και τη βγάζει “αβρόχοις ποσίν”.
ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
_______________
Σε κάθε περίπτωση! Δεν έχει ευθύνη ο Μητροπολίτης Φλωρίνης να ανακαλέσει σε τάξη τον ασχημονούντα ρασοφόρο; Αν δεν έχει πρόσφορα επαρκή στοιχεία για να τον καθαιρέσει μπορεί να τα βρεί εύκολα. Αρκεί να το επιζητήσει. Αλλά και αν δεν είναι εύκολο να τα βρει μπορεί οπωσδήποτε να του απαγορεύσει να λειτουργεί και να κηρύττει στην περιφέρειά του. Δεν είναι το λιγότερο που οφείλει να πράξει; Ή μήπως είναι ανεκτικότητα και αρετή ένας επίσκοπος να αφήνει αχαλίνωτο ένα κληρικό της περιφέρειάς του να χυδαιολογεί, να συκοφαντεί και να βάζει καθημερινά σκάνδαλα. Για όνομα του Αγίου Θεού, Αγιε Φλωρίνης! Τι δουλειά έχει αυτός ο άνθρωπος στην ιερωσύνη;
Άν και γνωρίζω τον κ.Σημάτη και τον εκτιμώ αφάνταστα συμφωνώ με την γραμμή της Σύναξης των Κληρικών και Μοναχών και ιδιαίτερα με την άποψη του πατρός Θεοδώρου Ζήση "άχρι καιρού...",συντάσομαι σαν στρατιωτάκη με αυτήν την άποψη και έχει ο Θεός!Υπογράφω όλο το κείμενο σας κ.Τελεβάντο και σας ευχαριστούμε!Όσον αφορά τον γνωστό συκοφάντη κληρικό που πηδάει αποBLOG σε Blog σαν να είναι βατραχάκι...ας τον αναλάβει ο Επίσκοπος του!
ReplyDeleteΤο καϋμένο το "Βατραχάκι" δεν έμεινε "έντομο"για "έντομο"που να μην το τυλίξει η "γλώσσα" του!Καμιά "πρίγκίπισσα"λέτε να βρεθεί... κύριε Τελεβάντο;
ReplyDeleteΗ εντιμότητα, δυσεύρετο κι αυτό είδος των ημερών, δεν μας επιτρέπει να κατονομάσουμε τους όπισθεν ψευδωνύμων κρυπτομένους.
ReplyDelete"Αν δεν έχει πρόσφορα επαρκή στοιχεία - γράφει ο κ. Τελεβάντος - για να τον καθαιρέσει μπορεί να τα βρεί εύκολα. Αρκεί να το επιζητήσει. "
Θα ανεύρει πολλά στοιχεία ... μεταξύ ανωνύμων, συμπληρώνω εγώ. Αλλά και οι επώνυμοι, που κάποτε ελογίζοντο σαν "ανώνυμοι", Θανάσηδες κλπ., δεν τυγχάνουν και αυτοί άξιοι συγγνώμης.
Όταν κυνηγάμε φαντάσματα, εύκολα γινόμαστε κι εμείς οι ίδιοι φάντασμα και φαντασιοπληξιές γράφουμε.