Tuesday, December 28, 2010

ΔΙΠΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ











Εμπεριστατωμένο άρθρο που χτυπά τον κακό δαίμονα του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου.

Στόχος πάντως του κ. Γιαγκάζογλου στενού συνεργάτη του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου είναι να αλλοτριώσει την ορθόδοξη φυσιογνωμία του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Στόχος των άθεων κυβερνώντων είναι να καταστήσουν το μάθημα των θρησκευτικών προαιρετικό αλλά στόχος του κ. Γιαγκάζογλου να αλλοτριώσει τον ορθόδοξο χαρακτήρα του.



ΔΙΠΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
==========

Βρισκόμαστε πάλι ενώπιον νέων αλλαγών για το θρησκευτικό μάθημα. Αυτή τη φορά το μάθημα απειλείται με απώλεια του υποχρεωτικού του χαρακτήρα στο Λύκειο και αλλαγή του ορθόδοξου χριστιανικού περιεχομένου του στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.

α) Ως γνωστόν ειδική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας επεξεργάζεται σχέδιο για το νέο Λύκειο, το οποίο εντός των πρώτων μηνών του νέου έτους (πιθανόν και εντός Ιανουαρίου) θα κατατεθεί προς διαβούλευση. Οι μέχρι σήμερα διαρροές για το νέο Λύκειο ανέφεραν ότι το θρησκευτικό μάθημα μετατρέπεται σε επιλεγόμενο και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Στην εύλογη ανησυχία των Θεολόγων όλης της Ελλάδος, που εκφράστηκε με Επιστολές και Δελτία Τύπου, η υπουργός Παιδείας απάντησε καθησυχαστικά ότι καμία συζήτηση δεν μπορεί να γίνει επί διαρροών και φημών. Ελπίζουμε ότι η ανασυγκροτηθείσα, μετά την παραίτηση της Θάλειας Δραγώνα, Επιτροπή του Υπουργείου για το νέο Λύκειο θα προτείνει τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας των Θρησκευτικών σε όλες τις λυκειακές τάξεις, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο την πανελλαδική αντίδραση των Θεολόγων αλλά κυρίως τη συνταγματική επιταγή καλλιέργειας της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών και τη μακραίωνη Παράδοση της παιδείας στην πατρίδα μας....Αν ωστόσο προταθεί τελικά επιλεγόμενο μάθημα Θρησκευτικών η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο θα βρει απέναντί του όλο το θεολογικό κόσμο αλλά και τη Διοικούσα Εκκλησία που έχει υποσχεθεί ότι θα συνταχθεί στο πλευρό των Θεολόγων σε κάθε αγώνα για διατήρηση υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του ελληνικού σχολείου.

β) Την ίδια στιγμή το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συγκρότησε ήδη Ομάδα εργασίας που επεξεργάζεται νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου. Από την Ομάδα Εργασίας όμως αποκλείστηκε πλήρως το επίσημο όργανο των θεολόγων εκπαιδευτικών, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, η οποία δεν εκπροσωπείται ούτε με ένα μέλος. Ο μεθοδευμένος αυτός αποκλεισμός προκάλεσε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων που με Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας ζητά την άμεση ανασυγκρότηση της Ομάδας εργασίας και τη συμμετοχή σε αυτήν μελών της Ένωσης. Δυστυχώς μια μικρή ομάδα διασπαστών του κλάδου των Θεολόγων, όχι μόνο αποκόπηκαν από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων αλλά δημιούργησαν νέο σύνδεσμο, τον ΚΑΙΡΟ, έχοντας στους κόλπους τους και τον αρμόδιο για το θρησκευτικό μάθημα Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Τώρα δείχνουν να ελέγχουν πλήρως την Ομάδα εργασίας και προχωρούν στην αλλοίωση του ορθόδοξου πατερικού χριστιανικού χαρακτήρα των Θρησκευτικών Δημοτικού και Γυμνασίου.

Δυστυχώς στην κρίσιμη αυτή συγκυρία που έπρεπε όλοι οι θεολόγοι να συστρατευθούμε στον κοινό αγώνα για υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών στο Λύκειο, κάποιοι καταστρώνουν σχέδια αύξησης των διδακτικών ενοτήτων που θα αναφέρονται στους Παπικούς, τους Προτεστάντες, τους Εβραίους και τους Ισλαμιστές. Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι καμία από τις παραπάνω θρησκευτικές ομάδες δεν έχει απαιτήσει τέτοια αλλαγή του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος.

Το μάθημα των Θρησκευτικών βρίσκεται και πάλι στο στόχαστρο. Οι θεολόγοι θα εργαστούμε με κάθε τρόπο ώστε και τον υποχρεωτικό του χαρακτήρα να διατηρήσει το μάθημα αλλά και το περιεχόμενό του να μην αλλοιωθεί από κάποιους συναδέλφους μας που δεν θέλουν να κατανοήσουν πως μετά την πλήρη αποτυχία του παγκοσμιοποιημένου μοντέλου των κοινωνιών ήρθε ο καιρός για να στηρίξουμε την παιδεία μας στα σταθερά θεμέλια της ορθόδοξης πατερικής θεολογίας και πράξης αποφεύγοντας επικίνδυνους πανθρησκειακούς αλληθωρισμούς.

ΠΗΓΗ:

Θρησκευτικά

No comments:

Post a Comment