Thursday, December 31, 2009

Η ΠΕΡΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ



Η ΠΕΡΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ EΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

______________________

Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στο λόγο που ο Μακαριότατος Κύπρου εξεφώνησε κατά τη διάρκεια του Συλλείτουργου των Ορθοδόξων αντιπροσώπων που συμμετέχουν στο διάλογο με τους Παπικούς, και ενώ οι παπικοί εκπρόσωποι συμπροσεύχονταν σε περίοπτη θέση στον Ιερό ναό Φανερωμένης. Δυστυχώς! Ο λόγος του Μακαριότατου δεν αντέχει στοιχειωδώς στη βάσανο σοβαρής θεολογικής κριτικής. Θα περιοριστούμε μόνο στις απόψεις που εξέφρασε για το θέμα των συμπροσευχών. Γιατί επιτρέπονται οι συμπροσευχές, ρώτησε; Και έδωσε την ακόλουθη απίστευτη απάντηση: Επειδή οι κατηχούμενοι γίνονταν δεκτοί στη Λειτουργία των Κατηχουμένων και επειδή τελούνται μικτοί γάμοι!!! (Αλήθεια! Γιατί παρέλειψε να αναφέρει τους εξορκισμούς για τους δαιμονισμένους;)


ΚΑΤΗΧΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΠΑΠΑ

____________________

Κύριε ελέησον! Βαλτός ήταν να γελοιοποιήσει τον Αρχιεπίσκοπο αυτός που του έγραψε το λόγο που εκφώνησε; Δηλαδή, Μακαριότατε (ή μάλλον λογογράφε του Μακαριότατου), ο καρδινάλιος Κάσπερ και οι υπόλοιποι αντιπρόσωποι του Πάπα εξεδήλωσαν την επιθυμία να γίνουν Ορθόδοξοι και βρίσκονται στην τάξη των κατηχουμένων; Χαράς ευαγγέλια, λοιπόν! Κρίμα που μια τόσο πολύτιμη πληροφορία μας την κρατούσαν μυστική! Αλλά τότε γιατί εμφανίζονται στην επιτροπή του διαλόγου με όλα τα διάσημα του αξιώματος που κατέχουν στον Παπισμό; Και γιατί εκπροσωπούν τον Παπισμό στο διάλογο; Αν πάλιν ανήκουν στην τάξη των κατηχουμένων γιατί δεν τους έδειξαν την πόρτα την ώρα που ο διάκονος εκφωνούσε: “Τας θύρας! Τας θύρας! Εν σοφία πρόσχωμεν!”; Δεν είναι αυτή η πρακτική που ακολουθείται για τους κατηχούμενους;


ΜΙΚΤΟΙ ΓΑΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ

________________

Οσο για τους μικτούς γάμους πότε άρχισαν να εφαρμόζονται; Και κυρίως γιατί; Δεν καθιερώθηκαν επειδή θεωρήθηκαν ως έσχατη οικονομία για να μη χαθούν ψυχές και μάλιστα τα παιδιά που προέρχονται από τους μικτούς γάμους; Μπορεί ο αθεολόγητος λογογράφος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να μας εξηγήσει τι σχέση έχουν οι μικτοί γάμοι με τις συμπροσευχές με τον αιρεσιάρχη της Ρώμης και τους εκπροσώπους του; Δεν κατανοεί την “οικονομία” (συγκατάβαση) που δείχνει η Εκκλησία εφόσον εξασφαλίσει έγγραφη υπόσχεση από τους νεόνυμφους ότι θα βαφτίσουν και θα αναθρέψουν τα παιδιά τους στην Ορθόδοξη Εκκλησία από την αυθαιρεσία της συμπροσευχής με αιρεσιάρχες και αλλόθρησκους, που αντιστρατεύεται την Ορθόδοξη παράδοση; Γιατί προκαλεί βάναυσα τη συνείδηση των πιστών με αυτή την αντιπαραδοσιακή ερμηνευτική ο Μακαριότατος;


ΜΙΛΑΜΕ ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ “ΣΙΓΗΣ ΤΙ ΚΡΕΙΤΤΟΝ”

____________________

Στέκεται κανείς με απέραντη θλίψη απέναντι στις κυριολεκτικά φαιδρές αυτές απόψεις που ο λογογράφος του Αρχιεπισκόπου κατέγραψε στην ομιλία που εκφώνησε ο Μακαριότατος στο συλλείτουργο της Φανερωμένης. Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκαιο: Τι θα μπορούσε να γράψει ο άνθρωπος; Αφού ΔΕΝ υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ των συμπροσευχών πού θα μπορούσε να τα βρεί για να τα ξεδιπλώσει; Αλλά τότε γιατί έκανε αναφορά στο θέμα και εξευτέλισε τον Αρχιεπίσκοπο; Δεν είναι καλύτερα να μη μιλά όποιος δεν έχει να πει “σιγής τι κρείττον”; Και ιδού το αστείον του θέματος αν βέβαια είναι δυνατόν να θεωρηθούν αστεία τα θέματα που σχετίζονται με την πίστη μας: Οι ίδιοι κηρύσσουν αυτά τα απίστευτα από άμβωνος και μετά αναμένουν τους πιστούς να μην ανησυχούν επειδή δήθεν “έχουσιν την γνώσιν οι φύλακες”. Αν αυτή είναι η γνώση που έχουσιν οι φύλακες... πόθεν αρξώμεθα θρηνείν;


No comments:

Post a Comment